۰ نفر
۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۴

ایسنا نوشت: منابع فلسطینی و وزارت خارجه سوریه اعلام کردند که رییس تشکیلات خودگردان فلسطین پیامی را برای رییس جمهور سوریه فرستاده است.

بسام الصالحی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) به روزنامه الوطن سوریه گفت که وی نامه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه داده است.

بشار اسد  و محمود عباس

وزارت خارجه سوریه نیز اعلام کرد که فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه این کشور این نامه را تحویل گرفته است و این نامه درباره "آخرین تحولات" است.

الصالحی گفت: دیدار با فیصل مقداد بسیار موفقیت‌آمیز بود و منعکس‌کننده میزان روابط فلسطین و سوریه است. این دیدار پیام بسیار مهمی در راستای مقابله با چالش‌های آتی در سطح منطقه است.

الصالحی گفت: ما سلام و درود محمود عباس و نامه وی را به بشار اسد رییس جمهور سوریه منتقل کردیم و درباره اهمیت هماهنگی مواضع مشترک درباره مسئله فلسطین و جهان عرب صحبت کردیم.

وی گفت: ما پیشنهاداتی را در این دیدار در راستای دیدگاه مشترک در خصوص خطرات منطقه از جمله خطر معامله قرن  مطرح کردیم. پیامی که محمود عباس برای بشار اسد فرستاده است در راستای تحرکات مهم فلسطینی‌ها برای حمایت از حقوق مردمشان و مقابله با تلاش‌ها برای از بین بردن مساله‌ فلسطین است.

وی تاکید کرد که پیام مشابهی را به میشل عون، رییس جمهور لبنان تحویل خواهد داد.

الصالحی تاکید کرد: کسانی که معتقدند مردم فلسطین هیچ‌گونه گزینه‌ای برای دفاع از حقوق ملی خود و مقابله با خطرات علیه طرح ملی‌شان ندارند در توهم به سر می‌برند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا US ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    0 1
    صرف نظر از محتوای نامه، حفظ فاصله از محمود عباس و احتیاط در خصوص او عقلانی است.اصولا مواضع پی ال او در قبال ایران، تمامیت ارضی ایران، امنیت و منافع ایران مواضعی خصمانه و همراه با خیانت بوده است.ورود سوریه و لبنان به یک تنش مستقیم با اسراییل فقط در خلاف مصلحت این دو کشور و خلاف مصلحت ایران است. گزینه مهار این غده چرکین با تقویت حزب الله و لبنان و تقویت سوریه و استقرار پدافند هوایی و یگان بازدارنده موشکی و همچنین برقراری امنیت در سوریه عقلانی است. این کیست توکسوپلاسموز منطقه ای فقط لازم است در چهار گوشه مرزهای خود مهار شود. نابودی طبیعی این غده از داخل به طور طبیعی در حال انجام است. همچنین هرگونه بهبود و پیشرفت در خصوص مساله فلسطین در دوره ترامپ عملا ناممکن است.