معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را یکی از زودبازده ترین فعالیت‌های اقتصادی دانست و افزود: در این حوزه سرعت تحولات بالا بوده و نباید دچار روزمرگی شد؛ بلکه با هدف توسعه بیشتر نیازمند تدوین و اجرای برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم.

به گزارش خبرآنلاین گیلان، صبح امروز فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به همراه مدیران کل ادارات زیرمجموعه وزارت در استان با مهندس احمدی معاون استاندار گیلان دیدار و گفتگو کردند.

توکلی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زیرساخت های ارتباطی استان، جایگاه و عملکرد هر یک از ادارات زیرمجموعه وزارت در استان و ارتقاء شاخص های عملکردی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه و از برون سپاری خدمات دولت و تعامل دستگاههای اجرایی در بهره گیری از بستر دولت الکترونیکی و نقش آن در افزایش رفاه مردم اشاره نمود.

وی بهبود عملکرد، اثر بخشی و افزایش رضایت مندی شهروندان از دستگاههای اجرایی و سازمانها را جزو لاینفک استقرار دولت الکترونیکی در استان دانست و افزود: دستگاه های خدمات رسان با ایجاد تعامل با حوزه ICT می توانند خدمات خود را در بستر حوزه فناوری اطلاعات و از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه، دفاتر ICT و پیشخوان دولت به عموم مردم ارائه و موجب افزایش رفاه و کاهش تردد های غیر ضرور در محیط های شهری و ارتقاء شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات باشند.

مدیرکل ICT استان با اشاره به وجود زیرساخت ارتباطی مناسب در استان برای بهره گیری از دولت الکترونیکی افزود: هم اکنون پوشش اینترنت پرسرعت در اکثر روستاهای استان در حال بهره برداری بوده و باید از این امکانات در جهت رفاه حال شهروندان و به خصوص روستاییان استان بهره مند شویم.

سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از زودبازده ترین فعالیت‌های اقتصادی است

سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از زودبازده ترین فعالیت‌های اقتصادی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را یکی از زودبازده ترین فعالیت‌های اقتصادی دانست و افزود: در این حوزه سرعت تحولات بالا بوده و نباید دچار روزمرگی شد؛ بلکه با هدف توسعه بیشتر نیازمند تدوین و اجرای برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم.

سید محمد احمدی با تاکید بر استفاده از سرمایه های ملی برای خدمت به مردم افزود: لازم است زیرساخت های ارتباطی به شکل هدفمند در استان توسعه یابد و مدیران باید برنامه های این حوزه را با چشم انداز ۲۰ ساله تدوین تا در آینده برای توسعه و ارتقاء تکنولوژی به نسل های بالاتر مشکلی ایجاد نشود.

معاون استاندار گیلان در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی در تحقق دولت الکترونیک در سطح کشور، از مدیران استانی درخواست نمود برای گسترش فعالیت خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه آن اهتمام ویژه داشته باشند.

در این دیدار مسائلی پیرامون فعالیت دفاتر ICT روستایی غیرفعال و همچنین توسعه دفاتر ICT فعال در استان مطرح و قرار شد در جلسه ای موارد به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان هر یک از مدیران زیرمجموعه وزارت، از عملکرد و برنامه های خود در ارتقاء شاخص های دستگاه مربوطه مواردی را مطرح نمودند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =