فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: هیچ ظرفیتی در این شهرستان برای سرمایه گذاری نباید مغفول بماند و همه دستگاه های اجرایی موظف هستند بر اساس قانون و تسهیلات فراهم شده به پشتیبانی از سرمایه گذاری ها بپردازند.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ یونس رنجکش در جلسه کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری شهرستان آستارا افزود: در کنار رعایت موازین قانونی با نگاه رفع موانع و بهره مندی از تجارب مدیریتی و شرایط و موقعیت های موجود مشکلات بر سر راه سرمایه گذاران را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: آستارا از جمله شهرستان های برخوردار از ظرفیت های بسیار بالا برای سرمایه گذاری است که دارای جذابیت های ویژه ای است اما به دلیل برخی نگاه ها در گذشته نتوانسته است از این موقعیت و جذب سرمایه گذاری بهره مند شود که باید با تغییر روش ها دستگاه ها زمینه ها وبستر های توسعه اقتصادی را با حضور بخش خصوصی بیشتر فراهم کنند.

فرماندار آستارا به استقبال سرمایه گذاران مختلف در طی یک سال اخیر برای حضور در این شهرستان اشاره و یادآور شد اگر نتوانیم از این فرصت استفاده کنیم زمینه های توسعه اقتصادی شهرستان حذف خواهد شد.

رنجکش تاکید کرد: هیچ سرمایه گذاری به بهانه موانع و پیچیدگی های حقوقی دستگاه های اجرایی نباید از این شهرستان خارج شود و مدیران وظیفه دارند بر اساس ضوابط و دستورالعمل های حمایتی دولت زمینه های حضور سرمایه گذاران را در شهرستان تسهیل نمایند.

 کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری شهرستان آستارا

وی ضمن تشکر از حضور مدیران کل راه و شهر سازی و حفاظت محیط زیست گیلان به منظور شرکت در جلسه و رسیدگی به پرونده متقاضیان سرمایه گذاری در راستای رفع موانع اظهار داشت: حضور مدیران ارشد استان در آستارا نشان دهنده عزم جدی مسئولان برای رفع اینگونه مشکلات و رسیدن به راهکاری مناسب برای اجرای طرح های سرمایه گذاری است.

رنجکش به اجرای دو طرح بزرگ سرمایه گذاری شامل پارک دلفیناریوم و سایت پروازی اشاره و یادآور شد: ساخت این دو طرح در آستارا موجب رونق گردشگری و جذب گردشگران در منطقه و افزایش اشتغالزایی می شود.

وی ادامه داد: طرح فرودگاه ساحلی پرواز های تفریحی آستارا پس از موافقت اصولی دستگاه های متولی نظیر اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

فرماندار آستارا یادآور شد : طرح تفریحی دلفینارویم نیز با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: تمامی اقدامات و پشتیبانی های سرمایه گذاری باید در مسیر بهره مندی صحیح از محیط زیست و در راستای صیانت از محیط طبیعی این شهرستان باشد.

رنجکش کاهش تشریفات اداری و همراهی دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستان آستارا را خواستار شد و بیان کرد: دولت بستر کارآفرینی را فراهم می کند و بخش خصوصی باید با استفاده از دانش روز چرخه سرمایه گذاری و اقتصاد را پیش ببرد.

 کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری شهرستان آستارا

قربانعلی محمد پور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان هم در این جلسه ضمن تشکراز فرماندار آستارا به دلیل حمایت از سرمایه گذاری گفت: طرح سایت پروازی توسط بخش خصوصی در اراضی ساحلی پناهگاه حیاط وحش لوندویل جانمایی شده و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست پس از بررسی های لازم در راستای رونق گردشگری به اجرای آن کمک خواهند کرد.

مهندس خاوری مدیر کل راه و شهرسازی گیلان هم در این جلسه بر ضرورت حمایت قانونی از سرمایه گذاران تاکید و یادآور شد: هیچ محدودیتی برای این حمایت وجود ندارد و تلاش می کنیم این حمایت ها موجب تسهیل در سرمایه گذاری شود.

در ادامه این جلسات پس از بررسی مسائل توسط مدیران شرکت کننده، فرماندار به اتفاق مدیر کل حفاظت محیط زیست از محل اجرای دو طرح سرمایه گذاری در شهرک صنعتی آستارا و ساحل این شهرستان بازدید و دستوراتی را در زمینه تسهیل در روند دریافت مجوزهای مربوط به سرمایه گذاری ها صادر کردند.

 کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری شهرستان آستارا

 کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری شهرستان آستارا

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =