جزییات سفر ترانه علیدوستی به توکیو

مهر نوشت: جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از ۲۵ اکتبر آماده میزبانی از بزرگان سینما است و برخی از فیلم‌ها اولین نمایش خود را در این رویداد تجربه می‌کنند.

بنابر اعلام هالیوود ریپورتر، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم توکیو (TIFF) محل اولین اکران جهانی ۱۰ فیلم از سراسر جهان در ۲ بخش رقابتی اصلی خواهد بود؛ فیلم‌هایی که به همراه صدها فیلم سینمایی دیگر در طول هشت روز برگزاری این رویداد مهم به اکران درخواهند آمد.

بریلانته مندوزا کارگردان ۵۸ ساله فیلیپینی ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره امسال را بر عهده دارد و استنلی کوان کارگردان هنک گنگی و برایان بورک تهیه کننده آمریکایی فیلم‌هایی چون «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (۲۰۱۵) و سریال «دنیای غرب» (۲۰۱۶-تاکنون) او را همراهی خواهند کرد. بورک همچنین یک کارگاه پیشرفته با حضور دو بازیگر برگزار می‌کند که شامل کاهو مینامی از ژاپن و ترانه علیدوستی از ایران می‌شوند.

در میان ۱۶ فیلمی که برای کسب جایزه بزرگ جشنواره رقابت می‌کنند، ۸ فیلم اولین اکران جهانی خود را تجربه خواهد کرد. فیلم‌هایی مانند «صدای استادش» به کارگردانی جیورجی پالفی از مجارستان، «سه شوهر» به کارگردانی فروت کان از هنگ‌کنگ، «درس‌های تاریخ» اثر مارسلینو هرناندز کارگردان مکزیکی و «کلاغ سفید» به کارگردانی رالف فینس بریتانیایی که اولین اکران آسیایی خود را تجربه خواهد کرد. عناوین دیگری از ژاپن و دیگر کشورها بخش جایزه اصلی جشنواره را تکمیل خواهند کرد.

در بخش «آینده آسیا» دو فیلم از چین از کارگردانانی تازه‌کار و جویای نام نیز اولین اکران جهانی خود را خواهند داشت.

بخش‌های جانبی «ژاپن اکنون» با اکران «یک برش از مرده»(۲۰۱۸) - فیلم ژانر زامبی و پر سرو صدای این روزهای سینمای ژاپن که فروشی ۲۵۰ برابر هزینه ساخت خود داشته است، «مرور آثار کوجی یاکوشو» بازیگر ژاپنی و «مرور آثار کلاسیک سینمای ژاپن و جهان» از دیگر رویدادهای جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو هستند.

بخش نمایش ویژه این جشنواره نیز شامل اکران «Fahrenheit ۱۱/۹» آخرین مستند مایکل مور درباره دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا و همچنین برنامه‌ای به یاد کارگردان و فیلمساز فقید استودیو جیبلی با نام «ادای احترام به کارگردانی افسانه‌ای انیمیشن ایساکو تاکاهاتا» خواهد بود.

جشنواره بین المللی فیلم توکیو از ۲۵ اکتبر (۳ آبان) تا ۳ نوامبر (۱۲ آبان) برگزار خواهد شد.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =