باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نخست‌وزیر ۳۸ ساله نیوزیلند برای نخستین بار در تاریخ سازمان ملل نوزاد سه ماهه‌اش را به این سازمان برد.

به نقل از دویچه وله، سران کشور‌های جهان برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شده‌اند. «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند، نیز روز دوشنبه در حالی وارد نیویورک شد که نوزاد ۳ ماهه اش را به همراه خود آورده بود.

حضور یک نوزاد در نشست مجمع عمومی

«نِوِ تِ آرُها» نخستین نوزادی است که توانسته با استفاده از یک کارت ویژه وارد سازمان ملل شود. «کلرک گی‌فورد» پدر این کودک، به طور تمام وقت از او مراقبت می‌کند و در این سفر همسرش را همراهی می‌کند.

حضور یک نوزاد در نشست مجمع عمومی

آردرن جوانترین نخست وزیر نیوزیلند و نخستین کسی بود که در زمان خدمتش مرخصی زایمان گرفت. او همچنین دومین نفر از سران جهان است که در دوره تصدی سمتش بچه دار شده است.

حضور یک نوزاد در نشست مجمع عمومی

این زن ۳۸ ساله تنها یک سال است که در نخست وزیر شده است، اما به طور بی سابقه‌ای توجه همه را به کشورش که کمتر از ۵ میلیون جمعیت دارد، جلب کرده است. نحوه ریاست او و حمایتش از حقوق زنان، الهام بخش افراد زیادی بوده است. محبوبیت او باعث شده چندین خبرگزاری آمریکایی برای مصاحبه با او در نیویورک برنامه ریزی کنند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =