مجید مظفری که در فیلم سینمایی «ساوالان» تجربه همکاری با زنده‌یاد یدالله صمدی را داشته، علاوه بر بازی برای این کارگردان پیشکسوت تهیه‌کننده یکی از تله‌فیلم‌های او نیز بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آشنایی مجید مظفری با مرحوم یدالله صمدی به سال 1368 یعنی زمانیکه فیلم سینمایی «ساوالان» ساخته شد برمی‌گردد، این بازیگر سینما و تلویزیون که در آن زمان سنین جوانی‌اش را پشت سر می‌گذاشت درباره شکل گرفتن همکاری‌اش با یدالله صمدی در فیلم سینمایی «ساوالان» به خبرآنلاین گفت: «همکاری بسیار شیرینی را در فیلم «ساوالان» با آقای صمدی تجربه کردم و شاید آنقدر خاطرات خوبی از این همکاری در خاطر دارم که مرگ ایشان برایم غیر قابل باور است.»

او ادامه داد: «البته به جز فیلم سینمایی «ساوالان» که من برایشان بازی کردم، در یک تله‌فیلم هم که من تهیه‌کنندگی‌اش را بر عهده داشتم و ایشان آن را کارگردانی کردند با هم تجربه مشترک همکاری داشتیم.»

مظفری درباره آشنایی‌اش با صمدی نیز بیان کرد: «از لحظه‌ای که من با ایشان آشنا شدم که البته به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد متوجه شدم که آقای صمدی بسیار انسان شریفی است و بی‌اندازه دل صافی دارد. من کمتر کسی را با چنین ویژگی‌هایی دیدم. ایشان بسیار به فکر دوستان و اطرافیانشان بودند و هوای همه را داشتند.»

این بازیگر درباره ارتباطش با یدالله صمدی گفت: «من نمی‌دانستم که ایشان مریض و در بستر بیماری هستند، دو سه روز پیش خبر بیماری‌شان را شنیدم و متوجه شدم که برای ادامه درمان به شیراز رفتند و آنجا زندگی می‌کنند. من چون سر کار هستم و برنامه‌هایم مشخص نبود در این فکر بودم که در دو سه روز آینده فرصتی پیدا کردم به شیراز بروم و ایشان را ببینم اما متاسفانه این اتفاق افتاد و  ایشان با وجود اینکه سن زیادی نداشتند به دلیل بیماری کبد فوت کردند.»

از لحظه‌ای که من با ایشان آشنا شدم که البته به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد متوجه شدم که آقای صمدی بسیار انسان شریفی است و بی‌اندازه دل صافی دارد

«ساوالان» از فیلم‌های ماندگار مرحوم صمدی بوده، مظفری درباره این فیلم و خاطراتش از پشت صحنه آن می‌گوید: «یدالله بسیار مرد پرانرژی بود و با همه خیلی صمیمی رفتار می‌کرد، من کمتر عصبانیت ایشان را می‌دیدم و همیشه با آرامش به فکر کارش بود. من یادم می‌آید یک شب ساعت 2 نیمه شب بود که دیدم ایشان در سالن هتل مشغول قدم زدن هستند، جلو رفتم و پرسیدم مسئله‌ای پیش آمده که نمی‌خوابی؟ و ایشان گفتند قرار است فردا صبح حسن هدایت که طراح صحنه فیلم بود برای فیلمش به روسیه سفر کند، آقای هدایت هم چون طراح صحنه و لباس و دکورهای ما بودند آقای صمدی به خاطر حس مسئولیت و دغدغه‌ای که نسبت که کار و فیلمشان داشتند فکر می‌کردند که در نبود ایشان چه کسی را انتخاب کنند تا یک نفر دیگر از تهران بیاید. ممکن بود دو سه روز کار لنگ بماند و همین باعث شده بود فکر آقای صمدی مشغول شود. با هم صحبت کردیم و قرار شد با هم این کار را انجام دهیم.»

مجبد مظفری در فیلم سینمایی ساوالان

بازیگر فیلم‌های سینمایی «مسافران» و «جنگ نفتکش‌ها» ادامه داد: «آقای صمدی تمام دقت و وقت‌شان را برای این کار گذاشتند و من هم به همراه ایشان صبح زود بیدار می‌شدم و زودتر سر صحنه می‌رفتم تا همه چیز را آماده کنیم. او از هیچ کاری ابایی نداشت و به معنای واقعی هم خستگی‌ناپذیر بود.»

مظفری در ادامه صحبت‌هایش درباره ویژگی‌های این کارگردان پیشکسوت اظهار کرد: «واقعا این را از صمیم قلبم می‌گویم، یکی از ویژگی‌های پررنگ اخلاقی ایشان این بود که به فکر همه همکارانشان بودند و دلشان برای آنها می‌تپید. من به چشم خودم دیده بودم که اگر کسی گرفتاری داشت و به ایشان می‌گفت و یا از طریقی به گوش ایشان می رسید مطمئنا آقای صمدی تا آنجاییکه می‌توانست گرفتاری‌اش را حل می‌کرد. یکی از ویژگی‌های دیگری که داشتند هم این بود که من هیچ موقع ندیدم پشت سر کسی حرف بزنند یا بد کسی را بخواهند و از کسی انتقاد کنند. همیشه سرش به کار خودش بود و در نهایت دقت در حوزه کاری‌اش فعالیت می کرد.»

او افزود: «یادم می‌آید وقتی ایشان به عنوان رئیس خانه سینما انتخاب شدند، من به ایشان گفتم یدی جان این کار را قبول نکن چون این شغل و این پست باعث می‌شود تو از سینما و کار و تخصص خودت دور شوی، او در پاسخ به این حرف من گفت: «تو خبر نداری که بچه‌ها چقدر گرفتار هستند.» این جمله اوج نگرانی و دغدغه یک فرد با آن موقعیت برای دوستان و همکارانش است. یدالله، انسان امینی برای دوستانش بود و اگر کسی برایش درددل می‌کرد و مشکلاتش را می‌گفت مطمئن بود که جایی درز پیدا نمی‌کند و برعکس اگر او خودش کمکی هم از دستش برمی‌آمد به هیچ عنوان از کسی دریغ نمی‌کرد.»

بازیگر «ساوالان» در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: «من واقعا از شنیدن خبر فوت ایشان بسیار متاثر و متاسف شدم و درگذشت ایشان را به خانواده محترم و همکاران سینمایی و جامعه هنری تسلیت می‌گویم.»

در این‌باره بیشتر بخوانید:
- کورش تهامی از زنده‌یاد یدالله صمدی می‌گوید/ تمام توجهش به کار بود 
- عکس | یدالله صمدی در کنار دختر و نوه‌اش 
یدالله صمدی درگذشت

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =