ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در باکو، گفت: این کشور و جمهوری آذربایجان بصورت فعال پروژه های مشترک در منطقه خزر اجرا خواهند کرد.

پوتین که امروز برای یک دیدار یک روزه وارد باکو شده است ، طی سخنانی در نهمین همایش اقتصادی مشترک روسیه و جمهوری آذربایجان،افزود: این پروژه ها در وهله اول شامل حوزه های حمل و نقل ، استخراج نفت و گاز ، محیط زیست و منابع زیستی است.

پوتین: پروژه‌های مشترکی با آذربایجان در دریای خزر اجرا می‌کنیم

پوتین خاطر نشان کرد ، در حال حاضر شرکت های انرژی روسیه در جمهوری آذربایجان فعالیت موفقیت آمیز دارند و شرکت « روس نفت » و شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک فعالیت مشترک در راستای اجرای طرح اکتشاف نفت و گاز را آغاز خواهند کرد.

به گفته پوتین، شرکت « لوک اویل » روسیه تا به حال در طرح های انرژی جمهوری آذربایجان نزدیک به چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اظهارداشت: کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر فرصت های جدید همکاری متقابل و مفید ایجاد کرده است.

پوتین با تاکید بر اینکه روابط روسیه و جمهوری آذربایجان بر حسن همجواری و احترام متقابل مبتنی است،افزود: ما همیشه تلاش می کنیم تا منافع دو کشور را متعادل سازیم و در این زمینه موفق هم شده ایم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در جمهوری آذربایجان نزدیک به 700 شرکت روسی فعال است و حجم سرمایه گذاری مستقیم روسیه در اقتصاد جمهوری آذربایجان بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار است.

پوتین افزود: در سال 2017 میلادی حجم صادردات محصولات کشاورزی جمهوری آذربایجان به روسیه 12 درصد افزایش یافته است.

وی، همکاری روسیه و جمهوری آذربایجان با مشارکت ایران در زمینه تکمیل دالان بین المللی شمال - جنوب برای ایجاد ارتباط میان بازارهای اروپایی و آسیایی را یادآور شد.

2349311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    5 1
    ایران بخشید به ازربایجان اونم داره دست به دست میچرخونه تا برسه دست خرس شمال
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    0 0
    نوش