۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
بیایید کشور را مانند خانه خود بدانیم

ممکن است بعضی ها از این توصیه تعجب کنند که این چه توصیه ای است؟ البته برای بعضی کشورهای متمدن گفتن این مسائل عجیب است ولی در اینجا خیر! عملکرد ها نشان می دهد که چنین نیست در مصاحبه روز 14/4/1397 در گزارش خبری نسبت به خاموشی های اخیر دریغ از توجه به انرژی های پاک. البته در مصاحبه چند روز بعد وزیر نیرو در یزد از انرژی پاک آنهم با سرمایه گذاری خارجی از تولید 4 هزار مگاوات برق از این مسیر خبر داده شد ولی 4 هزار کجا و 50 و 60 هزار مگاوات مصرفی کجا؟ ...

آیا نمی توان در این زمینه که وابستگی را کم می کند تلاش بیشتر کرد و آیا نمی توان فناوری آن را بومی کرد؟ کشوری که این همه باد و آفتاب دارد چرا باید از انرژی فسیلی استفاده کند؟ در بعضی اخبار دیدم که کالیفرنیا از سال 2045 دیگر استفاده از انرژی های غیر تجدیدپذیر را ممنوع کرده است.
کشوری که این همه آفتاب و باد دارد چرا نباید به جای برق نیروگاههای پرهزینه آبی و گازی از این نعمت خدادادی استفاده کند. آیا فناوری آن پیچیده است و یا مردم ما توان نگهداری آن را ندارند و یا آلودگی، و یا افت و پرت انرژی در انتقال آن زیاد است و یا...
شنیده ام در کشورهای جنوبی خلیج فارس با سرعت تمام دارند نسبت به انرژی های پاک اقدام می کنند.
هم از جانب آن ثروتمند و یا سیاستمداری که خیانت می کند و هر چه می کند از جیب ملت برای خود و خانواده اش ذخیره می کند که البته به او هم وفا نخواهد کرد
و هم از جانب آن فقیر و یاکم درآمدی که چون ظلم می بیند به خاطر انتقام و یا تعرض به تخریب دست می زند
و هم از جانب آن متوسط در آمدی که چون رفتار بالایی ها را می بیند می گوید من چرا نباید مثل آنها باشم
همه به هر حال مسئول اند
یک از بستگان در خارج از کشور با ما صحبت می کرد با پرخاش می گفت این همه چراغ چرا در خانه تان روشن کرده اید! او می گفت که در خارج به خاطرگران بودن هزینه آب و برق به شدت صرفه جویی می کنیم. اما در کشور ما به خاطر ارزان بودن انرژی آن را به کشورهای دیگر قاچاق می کنیم.
با دوستی دانشگاهی در مورد مصرف آب و برق صحبت می¬کردم می گفت در خارج به خاطر گرانی آب و برق استفاده بهینه نهادینه شده است!
او می گفت به ذهنش رسیده که چگونه آب دستشوئی ها رابه مخزن فلاش¬تانک ها منتقل کند تا در مصرف آب صرفه جویی شود و در یک سایتی دیدم که ژاپن چنین کاری را انجام داده است!
ما هنوز باور نکرده ایم که یکی هستیم،
ما هنوز باور نکرده ایم که در شرائط بحرانی هستیم،
و این از سردمداران درجه اول گله است،
به قول رئیس بانک مرکزی جدید ما مثل بچه پولدار ها عمل می کنیم.
هر وقت رسید بی حساب خرج می کنیم و هر وقت نرسید دست به دامن ملت می شویم و بدیهی است در این مواقع هم باز قشر متوسط و ضعیف اند که رعایت می کنند!
در اخبار آمد که در انگستان هم کم آبی هشدار دهنده است و برای کسانی که با شیلنگ آب میدهند و یا ماشین¬شویی می کنند جریمه بسیار سنگینی وضع کرده اند. آیا باید ما منتظر یاشیم تا از آنها تقلید کنیم؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =