۰ نفر
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
ربات ژاپنی که ساخت‌و‌ساز می‌کند

ایسنا نوشت: پژوهشگران ژاپنی، نوعی ربات شبه‌انسان ابداع کرده‌اند که می‌تواند در کار ساخت و ساز، جایگزین انسان شود.

"موسسه ملی علم و فناوری پیشرفته ژاپن"(AIST)، از نخستین نمونه یک ربات جدید رونمایی کرده که در صورت کمبود نیروی انسانی، می‌تواند به ساخت و ساز کمک کند.

اگرچه این ربات موسوم به "HRP-5P" آهسته کار می‌کند اما دقت بسیار بالایی دارد و فناوری امیدوارکننده‌ای برای جایگزین شدن در کارهای انسان به شمار می‌رود. "HRP-5P"، بسیار انعطاف‌پذیر است و طوری طراحی شده که می‌تواند حرکات انسان را در محیط‌های کاری پیچیده، تقلید کند.

فناوری خودکار در حوزه صنعت، تولید انبوه را با سرعت بالایی، متحول می‌کند. با وجود افزایش به کارگیری ربات‌ها در خط تولید کارخانه‌ها، هنوز هم نیاز به نیروی انسانی برای بسیاری از کارها احساس می‌شود.

هدف سازندگان این ربات، رفع نیاز به کارگران انسان است. در مقاله این پژوهش آمده است: با توجه به رشد قابل توجه سن جوامع، روبرو شدن با کمبود نیروی انسانی در آینده، یک مشکل اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و حل این مشکل با کمک فناوری رباتیک، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

نمی‌توان گفت که HRP-5P، پیشرفته‌ترین رباتی است که تاکنون دیده شده اما طراحی رباتی که می‌تواند با حرکاتی مشابه حرکات انسان، بارها را حمل کند، گام بزرگی به سوی آینده محسوب می‌شود.

ربات ژاپنی که ساخت‌و‌ساز می‌کند

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =