مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: امسال یک صد خانه ورزش روستایی در استان راه‌اندازی شد و همزمان با هفته تربیت بدنی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یکصد خانه ورزش دیگر نیز در روستاهای این استان راه اندازی و تجهیز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، حمیدکریمی با اعلام این خبر گفت: از این تعداد 10 خانه ورزش روستایی با حمایت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، 15 خانه با حمایت وزرات ورزش و جوانان و 75 خانه نیز با تامین اعتبار از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان، هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی و خیرین ورزشیار استان در اختیار ورزشکاران روستایی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مرحله اول راه اندازی یکصد خانه ورزش روستایی طی 6ماهه گذشته در روستاها افزود: تجهیز خانه های ورزش روستایی با هدف توزیع عادلانه اقلام ورزشی و ایجاد توازن بین شهر و روستا و غنی سازی اوقات فراغت جوانان در سطح روستاها انجام می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه ورزش نقش مهمی در رشد و نشاط اجتماعی هر جامعه‌ای دارد، تصریح کرد: با وجود اینکه آمار خانه‌های ورزش روستایی به 210 عدد می رسد، اما همچنان برخی از روستاهای این استان از امکانات محدودی برخوردار هستند که در توزیع اقلام ورزشی و راه اندازی خانه های ورزش روستایی به این مهم توجه شده است.

وی یادآور شد: در اردیبهشت ماه سال جاری نیز با حمایت وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، اداره کل ورزش و جوانان استان و خیرین 100 خانه ورزش روستایی در استان با اعتبار 3 میلیارد ریال به اقلام ورزشی تجهیز شد.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما تا پایان برنامه ششم توسعه، راه اندازی خانه ورزش در تمامی روستاهای استان است.
گفتنی است از جمعیت 947 هزار نفری چهارمحال و بختیاری, افزون بر 339 هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند.

همچنین چهارمحال و بختیاری نزدیک به 840روستا دارد که بخشی از ورزشکاران این استان از دل این روستاها به ورزش ایران و جهان معرفی شده اند.

حمید کریمی

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =