در دو مطالعه تحت حمایت پنتاگون، چین به عنوان تهدیدی فزاینده علیه منافع دفاعی آمریکا با تامین تجهیزات و ظرفیت‌های جدید اطلاعات جنگی عنوان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش ۱۵۰ صفحه‌ای آمده است که بیش از ۳۰۰ نقطه آسیب‌پذیر می‌تواند بر مولفه‌ها، منافع و نقاط ضروری برای ارتش آمریکا تاثیر گذارد. در این گزارش توصیه شده که بر این نقاط حساس در صنایع آمریکا سرمایه‌گذاری‌های مستقیم صورت گیرد.

در این گزارش از چین به عنوان کشوری که بر تامین جهانی مواد نادر معدنی حساس برای ارتش آمریکا و همچنین تجهیزات الکترونیکی و مواد شیمیایی مورد استفاده در تسلیحات و مهمات آمریکایی تسلط دارد، نام برده شده است.

یکی از یافته های کلیدی این گزارش این است که چین خطری رو به رشد و مهم علیه تامین این منابع و فناوری‌های استراتژیک و بسیار مهم برای امنیت ملی آمریکاست.

در این گزارش همچنین آمده که ۹۰ درصد از بردهای مدار چاپی در آسیا تولید می‌شوند و بیش از نیمی از آن تولید چین هستند که این امر پکن را قادر می سازد تا تامین مواد اولیه را متوقف کرده یا در این فناوری خرابکاری کند.

اریک چوینگ، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور صنایع خارجی گفت: ما در آمریکا با شکست بازار روبرو هستیم. ما باید انگیزه‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش ایجاد کنیم تا بتوانیم به فروش بیشتر کمک کنیم.

 در همین حال سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنشی خشم آلود به اتهامات 'مایک پنس' معاون اول رییس جمهوری آمریکا علیه چین، وی را به یاوه گویی متهم کرد و افزود که اتهامات این فرد علیه پکن کاملا بی اساس است.

بهانه تازه آمریکا برای تحریم چین

به گزارش ایرنا 'هوا چون اینگ' روز جمعه تاکید کرد ادعای پنس مبنی بر «ورود مداخله جویانه چین به انتخابات میاندوره ای آمریکا»، «گستاخی افراط گرانه» این کشور را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در تلاش است تا به هر شکل چین را آزار دهد، تصریح کرد طرح چنین اتهاماتی، مشکلات و اختلافات را بیشتر می کند.
وی در مصاحبه خود از آمریکا خواست اتهامات بی اساس به چین را متوقف و اشتباهات خود را اصلاح کرده و برای بهبود روابط دو کشور و تامین منافع طرفین تلاش کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد اظهارات معاون رییس جمهوری آمریکا در واقع دلیل دیگری بر تلاش های آمریکا مبنی بر «نشان دادن باطل به جای حق و سخن پراکنی و روی هوا سخن گفتن» است و اینکه واشنگتن می کوشد با این اقدامات اذهان را گمراه کند و چین قاطعانه با چنین تحرکات و اظهاراتی مخالفت می ورزد.

وی گفت: این گستاخی است که مایک پنس بخواهد نوع عادی از همکاری های چین و آمریکا را به مداخله پکن در سیاست ها و انتخابات آمریکا مرتبط سازد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پکن هرگز علاقه ای و منافعی در مداخله در سیاست ها و انتخابات داخلی آمریکا نداشته است.
این سخنگو گفت که جامعه بین المللی مشخص کرده هر کشوری که در امور حق حاکمیتی و مسایل داخلی کشور دیگری مداخله کرده نهایتا به منافع خود آسیب زده است.

'مایک پنس' معاون اول رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته با تکرار ادعای دونالد ترامپ درباره دخالت چین در انتخابات آتی کشورشان گفت: تردیدی نیست که چین می کوشد تا آمریکا رئیس جمهوری دیگری داشته باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =