مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد ۱۰موکب با مشارکت جوانان ایران و عراق در اربعین حسینی توسط این وزارتخانه خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد مهدی احمدی در آیین رونمایی از سایت موکب های استان سمنان و آغاز به کار موکب فرهنگی و رسانه ای فجر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: ١٠ موکب با هدف تقویت وحدت بین جوانان ایران و عراق در ایام اربعین حسینی در مسیر راهپیمایی اربعین در عراق توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: این موکب ها با توجه به توطئه دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و جدایی بین جوانان ایران و عراق با مشارکت و حضور جوانان این دو کشور در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی راه اندازی و فعال می شود.

احمدی همچنین از راه اندازی موکب هایی در داخل کشور با هدف خدمات رسانی به زائران حسینی ایام اربعین در شهرهای مشهد، قم و مناطق مرزی عراق با مشارکت این وزارت خانه خبردادوافزود: عشق به امام حسین (علیه السلام) در دل تمام انسانها، مسلمانان و آزادگان جهان نهادینه شده است.

مشاور وزیر فرهنگ بابیان اینکه مردم ایران هرسال با شور و اشتیاق بیشتری نسبت به سنوات قبل در همایش میلیونی اربعین حضور پیدا می‌کنند، ابراز داشت: مشارکت جوانان در برپایی مراسم اربعین و موکب‌ها چه در داخل ایران و در برون از مرزها می‌تواند نقش مؤثری در رو کردن دست دشمنان داشته باشد.

احمدی بابیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اربعین امسال ۱۰ موکب خواهد داشت، تصریح کرد: خبرنگاران می‌توانند در این موکب‌ها مستقر شوند و با بهره گیری از امکانات لحظه به لحظه این مراسم را به شیوه صحیح به اقصی نقاط ایران و جهان مخابره کنند.

در این مراسم که جمعی از مسئولان استان سمنان حضور داشتند سایت موکب های استان سمنان توسط آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان رونمایی شد و موکب فرهنگی رسانه ای فجر آغازبه کار کرد.

/۶۲۶۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =