۰ نفر
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

محله قلهک در ناحیه 5 شهرداری منطقه 3 و در مجاورت احتشامیه و دروی قرار گرفته است.

برای کسانی که به خرید، اجاره یا رهن آپارتمان در احتشامیه و دروس فکر می‌کنند، قلهک هم گزینه مطلوبی است که می‌توانند در نظر داشته باشند.

کوچه سجاد که در قدیم به کوچه ده معروف بوده، به عنوان هسته اصلی تشکیل محله قلهک شناخته می‌شود. کوچه‌ای که تا حدودی هویت و حال و هوای قدیم خود را حفظ کرده است. اگرچه ساختمان‌های نوساز جای برخی از خانه‌های قدیمی را گرفته‌ است. کسبه قدیمی محل هم‌چنان در این‌جا فعالیت می‌کنند. یک طرف کوچه سجاد به خیابان جلالی و انتهای کوچه به خیابان شریعتی ختم می‌شود. مسجد کوچکی هم از قدیم در انتهای این کوچه وجود داشته است.

در گذشته اهمیت قلهک در باغ‌های سرسبز و زیبایش بود که از آنها اسم به جا مانده است.. پارک محصل، خلیج فارس، موزه آب و پارک دوراهی قلهک از بوستان‌های این محله هستند. قدیم‌ها هفت قنات هم در قلهک وجود داشت که قنات باغ سفارت بریتانیا از مهم‌ترین آنها بوده و هم‌چنان هم جریان دارد. این قنات بسیار حجیم است و به درختان چنار قدیمی منطقه آبرسانی می‌کند. در کل می‌توان گفت احتشامیه و دروس محله‌ای زیباتر و سرسبزتر است. میزان فضای سبز عمومی در محله قلهک بسیار پایین است بیشتر فضای سبر موجود تحت مالکیت خصوصی است.

محله قلهک از غرب به خیابان شریعتی، از شرق به خیابان جلالی و از شمال به حدود باغ سفارت بریتانیا و خیابان دولت منتهی می‌شود. بزرگراه صدر و خیابان شریعتی و تاکسی‌های عبوری آن دسترسی مهم این محله است که رفت‌وآمد به نقاط دیگر شهر را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر خطوط اتوبوس، دو ایستگاه مترو هم در قلهک و خیابان شریعتی واقع شده که مزیت سکونت در این محله نسبت به خرید، اجاره و رهن آپارتمان در احتشامیه محسوب می‌شود. البته در عوض احتشامیه و دروس ترافیک و ازدحام کمتری دارد و محله‌ای دنج‌تر است.

به لحاظ دسترسی به مایحتاج روزمره زندگی، هر دو محل در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند و نیازهای اهالی در خود محله رفع می‌شوند. اما در خیابان شریعتی برج تجاری-اداری نگین قلهک، انواع رستوران‌ها، کافه‌ها، شعبه‌های برندهای خارجی لباس، مراکز خرید، مغازه‌های لوازم الکترونیکی، مغازه‌های لوازم خانگی لوکس و فروشگاه‌های متنوع دیگر هم در دسترس اهالی قلهک وجود دارد. مراکز درمانی متعددی چون ایران‌مهر، بزرگ‌مهر و کیان امتیاز مثبت دیکر قلهک نسبت به احتشامیه و دروس است. البته که ترافیک و ازدحام خودروها را بابت این مزایا باید به جان خرید.

از نظر اماکن ورزشی دروس موقعیت بهتری نسبت به قلهک دارد. اما از دو سینمای قلهک و سینما فرهنگ هم نباید چشم‌پوشی کرد که امکان فرهنگی و تفریحی مهمی برای ساکنین قلهک محسوب می‌شود. سینما قلهک، هر شب فیلم‌های روز دنیا را با زیرنویس فارسی پخش می‌کند و در طی چند سال اخیر به پاتوقی فرهنگی تبدیل شده که از نقاط مختلف تهران مراجعه‌کننده دارد. این سینما و هم‌چنین کلیسای انجیلی آلمانی‌زبان در خیابان یخچال که خیابان اصلی محله به شمار می‌رود قرار گرفته است. خیابان دولت نیز محله قلهک و احتشامیه و دروس را به هم وصل می‌کند و پرترافیک و پرتردد و پر از مغازه و رستوران و ... است.

برای مقایسه قیمت، خرید، اجاره یا رهن آپارتمان در احتشامیه و قلهک می‌توانید به بخش املاک سایت دیوار مراجعه کنید. میانگین متراژ ساختمان‌های مسکونی در محله‌ی دروس و قلهک حدود ۱۵۰ مترمربع است و آپارتمان‌های کم‌متراژ کمی در آن قرار دارند. بر طبق آگهی‌ها، نرخ رهن آپارتمان در دروس و احتشامیه از قلهک بالاتر به نظر می‌رسد. برای رهن یک آپارتمان 70 متری دوخوابه 26 ساله و بازسازی‌شده در قلهک حداقل 120 میلیون تومان بودجه لازم است. اما در دروس، رهن آپارتمان 70 متری با مبلغ کمتر از 160 میلیون تومان ممکن نیست.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810075