دوشنبه 23 مهر 1397
یکشنبه 15 مهر 1397 - 19:04:07 چاپ

چرا سگ‌های هاسکی سیبری چشم آبی هستند؟

دانش > طبیعت - سگ‌های موسوم به هاسکی در سیبری به دلیل داشتن چشمان آبی بسیار گران‌قیمت هستند که به گفته دانشمندان تکثیر کروموزوم 18 دلیل آبی شدن چشمان آن‌ها شده است.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس تحقیق جدید جهش ژنتیکی باعث تغییر رنگ چشمان سگ‌های سورتمه‌ای معروف شده است که انسان را در یک نگاه هیپنوتیزم می‌کند.{لینک}

دانشمندان با مطالعه ژنوم 6070 قلاده سگ به این نتیجه رسیدند که این نژاد دوست‌داشتنی اطلاعات ژنتیکی شناخته‌شده به‌عنوان کروموزوم 18 سگی را حمل می‌کند.

دکتر «آرون سمس» متخصص در انسان‌شناسی زیستی از نیویورک از داستان شگفت‌انگیز درباره سگ‌های چشم آبی هاسکی گفت و توضیح داد که سگ‌های نژاد شپرد در استرالیا نیز که چشمانشان 3 رنگ است، هنوز در هاله‌ای از ابهام بوده و وی مطالعه درباره ژنوم حیوانی را در این سطح گسترده برای اولین بار انجام داده است.

جزییات تحقیق دانشمندان کالج کورنل نیویورک در مجله PLOS Genetics منتشر شده است.

چرا سگ‌های هاسکی سیبری چشم آبی هستند؟

یکشنبه 15 مهر 1397 - 20:51:39

من دیدم که شخصی در سعادت آباد از این سگ ها داشت. به او گفتم که این سگ باید در مناطق سردسیر زندگی کند و اب و هوای ایران برایش مناسب نیست اما اهمیت نداد. باید جلوی ورود توله های این سگ به ایران گرفته شود. گناه دارند.

دوشنبه 16 مهر 1397 - 10:26:14