سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم با رقابت 18 دونده‌ی خارجی و 17 شرکت کننده‌ی ایرانی در کویر لوت و بخش شهدادِ استان کرمان شروع شد. این ناحیه لقب گرمترین نقطه دنیا را دارد. بنابر گفته‌ی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، میزان شرکت‌کنندگان خارجی به نسبت سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

براساس گفته‌ی غلامرضا فرخی در این دوره 18 دونده‌ی خارجی اهل کشورهای ایتالیا، آلمان، آفریقای جنوبی، ژاپن و نیوزیلند شرکت کرده‌اند. مدیرکل سازمان میراث فرهنگی بیان کرد که: "شرکت‌کنندگان بخش‌های مهمی از شهداد را طی خواهند کرد و رقابت از کمپ هواپیمایی ماهان که در روستای ملک آباد بخش شهداد قرار دارد، شروع شده و بعد از عبور از مناطق قلعه شفیع آباد، دره دلفین ها، گندم بریان، رودشور، کاروانسرای حوض نادر و کلوت ها در روستای زوار منطقه اندوهجرد به پایان می‌رسد. در واقع مسافت این رقابت 250 کیلومتر در نظر گرفته شده است."

هدف از برگزاری سومین ابرماراتن، معرفی جاذبه‌‌های گردشگری در استان کرمان بیان شده و بی‌تردید ترتیب دادن چنین مراسمی باعث شناخته شدن هرچه بیشتر کرمان و در نتیجه ایران خواهد شد. غلامرضا فرخی گفت که کرمان دارای بیشترین آثار تاریخی در سراسر کشور است و ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد.

غلامرضا فرخی در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت: قدیمی‌ترین خانه‌ی خشتی دنیا، گرم‌ترین نقطه‌ی دنیا، قدیمی‌ترین تمدن و خط دنیا در استان کرمان است و می‌توان گفت که این استان یک ایران کوچک است.

جذب توریست‌های خارجی و داخلی و شناساندن جاذبه‌های گردشگری ایران و به‌خصوص کویر لوت به جهانیان از دیگر اهداف برگزاری ابرمارتن شمرده شده است. گفته می‌شود که این رقابت‌ها قرار است در سالهای آتی با شرکت‌کنندکان بیشتر و در سطح وسیع‌تر برگزار شود؛ بنابراین رسانه‌ها باید در زمینه‌ی پوشش این خبر همکاری‌های لازم را به عمل بیاورند.

برگزاری ابرماراتن با وجود تمام تبلیغات بد رسانه‌های خارجی نشان می‌دهد که علاقه‌مندان به ایران همچنان به کشورمان می‌آیند و محدودیت‌ها مانع آنها نمی‌شوند. این ابرماراتن تا 14 مهر ادامه خواهد داشت.

ابرماراتن بین المللی راه ابریشم در کرمان

ابرماراتن بین المللی راه ابریشم در کرمان

ابرماراتن بین المللی راه ابریشم در کرمان

منبع:لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =