جمعه 27 مهر 1397
دوشنبه 16 مهر 1397 - 15:03:09 چاپ

ارسال کننده پیامک‌ها به نمایندگان: باز هم این کار را می‌کنیم

خلیل موحدی‌محصل: غیر از پیامک کارهای دیگری هم کرده‌ایم

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - موحدی درباره ارسال پیامک‌ها به نمایندگان گفت: این یک دستور جمعی بود. درواقع ما تصمیمات مختلفی گرفتیم که یکی از انها پیامک بود که همه هم انجام دادند.

فائزه عباسی: هرگاه پای یک بحث حساس به مجلس باز می شود بازار ارسال پیامک‌ها هم داغ می‌شود. از توصیه‌های مودبانه گرفته تا تهدید و توهین، همه رنگی در آن پیدا می‌شود اما این غائله در جریان بررسی CFT  آن قدر پررنگ شد که حتی صدای اعتراض علی لاریجانی هم بلند شد. او روز گذشته در پاسخ به نماینده مشهد گفت: این که شما می‌گویید در جلسه غیرعلنی افراد را ترساندم واقعیت ندارد، در جلسه غیرعلنی حرفی نزدم که نمایندگان را بترسانم و تنها نقطه‌ای را که از طرف مقام معظم رهبری مطرح شد به ایشان یادآوری کردم، بنابراین تهدیدی در کار نبوده است، تهدید، پیام‌هایی است که از بیرون از طریق پیامک به نمایندگان فرستاده می‌شود. مجلس فعلی بالغ‌تر از آن است که با ۴ پیام نظرش تغییر کند.

اینکه علی لاریجانی در پاسخ به نماینده مشهد صحبت از پیامک های تهدیدآمیز می‌کند شاید چندان بی‌ارتباط به منشا و منبع این پیامک‌ها نباشد. به هر حال انبوهی از پیامک‌های ارسال شده به نمایندگان با پیش شماره ۰۹۱۵ بوده است یعنی باید رد آن را در خراسان پی گرفت.

مبدا: حسینیه خیابان چمران
حرف و حدیث‌ها بر سر پیامک‌ها هم‌چنان ادامه دارد این‌که کار کدام جریان است و چه هدف و انگیزه پشت آن وجود دارد که هنوز بعد از تصویب CFT ارسالش ادامه دارد و این‌بار دیگر توصیه‌ای در کار نیست و تنها تهدید و توهین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این رابطه به ایسنا گفت:در خصوص منبع پیامک‌های ارسالی FATF به نمایندگان مجلس اظهار کرد: متولی اصلی پیامک‌های ارسالی به نمایندگان شناسایی نمی‌خواهد و خود افراد دخیل در این امر اعلام کرده‌اند که ارسال این پیامک‌ها کار چه کسی است.

محمدرحیم نوروزیان،افزود: این فرد تاکنون دستگیر نشده و از سوی یک حسینیه است که آشکارا اعلام کردند که کار آن‌ها بوده و مساله پنهانی نبوده است.

نوروزیان بیان کرد: این فرد آقای خلیل موحدی‌محصل (عضو سابق شورای شهر مشهد) بوده که در حسینیه‌ای در خیابان چمران مشهد مشغول فعالیت است. 

نوروزیان گفت: بعضی از افرادی که این پیامک‌ها را ارسال کردند، اصلا نمی‌دانند FATF چه هست؛ این نوع حرکت‌ها مطرود است و ما باید برای رای مردم و نظر آن ‍‌ها احترام قائل شویم.

موحدی: پیامک داده‌ام باز هم این کار را می‌‌کنم
حالا که مشخص شده این پیامک ها از کجا نشات گرفته است تصمیم گرفتیم تا با خلیل موحدی‌محصل صحبت کنیم و مستقیما از او درباره ارسال این پیامک‌ها سوال کنیم. گفت‌و‌گویی که این چنین رقم خورد:

لایحه الحاق به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم موافقان و مخالفان زیادی داشت که برای اثبات نظر خود راه‌های مختلفی را انتخاب می‌کردند چرا شما پیامک را انتخاب کردید؟
یکی از راه‌های ما ارسال پیامک بود. ما هم جلسات روشنگری داشتیم و هم مباحثه می‌کردیم و ارسال پیامک تنها یکی از آن راه‌ها بود.

آیا تصمیم‌گیری درباره ارسال پیامک تصمیم جمعی بود یا شخص شما؟
نخیر این یک دستور جمعی بود. در واقع ما تصمیمات مختلفی گرفتیم که یکی از آن‌ها پیامک بود که همه هم انجام دادند.

این دستور از کجا صادر شد؟
ما یک حسینیه داریم که آن‌جا این تصمیم گرفته شد اما چون تشکل‌ها با ما مرتبط هستند این تصمیم را همه اجرا کردند.

ایا با نمایندگان مشهد هم هماهنگ شده بود یعنی با مشورت آن‌ها این پیامک‌ها ارسال شد؟
نه هماهنگ شده نبود. اما  ما جلسات متعددی داشتیم که رسانه‌ای هم شد و  نمایندگان مشهد هم در آن شرکت کردند. درباره اثرگذاری این پیامک‌ها هم همین بس که از آقای رحیمی تا آقای لاریجانی و مطهری مصاحبه کرده‌اند و واکنش نشان دادند. این نشان می‌دهد این پیامک‌ها چقدر تاثیرگذار بوده است.

خلیل موحدی‌ محصل

چرا شما لحن تند را برای پیامک‌ها انتخاب کردید؟
ما فقط روشنگری کردیم و این کار را در کمال ادب انجام دادیم. به نظر می‌رسد عده‌ای طراحی کردند تا با ارسال پیامک‌های توهین‌آمیز آن را به حرکت ما نسبت بدهند. اما این حرکت مبراست چون مشخص است ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر آدم فرهنگی که در سطح شهر هیئتی دارند هیچ کدام حاضر نیستند خودشان را برای چنین چیزی تخریب کنند لذا ما همه جا حاضریم از رفتار خود دفاع کنیم.

اگر فکر می‌کنید این حرکت قابل دفاع است چرا آن قدر بازخورد منفی داشت؟
خب بالاخره برای آن‌ها سخت است. وقتی یک حقیقتی روشن شود و پیامدهای ان رو شود نمی‌توانند تحمل کنند. البته فقط یک علی مطهری جواب داد که پاسخش هم منتشر شد دیدید که چقدر صحبت ایشان در نسبت دادن‌ها به حضرت آقا بازخورد منفی داشت بقیه یا جواب ندادند یا خودشان توهین کردند.

آیا قبلا چنین پیامک‌هایی در مورد لوایح دیگر هم ارسال کردید؟
بله در حوزه‌های شهری هم ما ارسال این پیامک‌ها را داشتیم. به هر حال یکی از راه‌های ارتباطی ارسال پیامک است دیگر. هر جا صحبت از امر به معروف و نهی از منکر باشد این موضوع اولویت کار ما قرار می‌گیرد.

یعنی در مورد برجام یا معرفی و استیضاح وزرا هم پیامک ارسال کردید؟
نه ما آن موقع کار پیامکی نکردیم اما اقدامات دیگری انجام دادیم.

مثل چه اقداماتی؟
اقداماتی مثل تجمع را داشتیم. برنامه اجازه نمی‌دهیم میدان شهدا را داشتیم. تجمع ۵۰ هزار نفری در اعتراض به کشته شدن دانشمندان هسته‌ای توسط آمریکا نیز کار ما بود.

آیا تا امروز برای پیامک‌های تهدیدآمیز برخوردی با شما صورت گرفته است؟
پیامک که نه، اما در رسانه‌ها مرا تهدید کردند. مثلا همین صحبت اخیر معاون استاندار که می‌گوید هنوز ایشان بازداشت نشده برای سومین بار است که مطرح می‌شود.

یعنی فکر می‌کنید بازداشتتان می‌کنند؟
هر کاری می‌کنند تا این موضوع اتفاق بیفتد اما ما ابایی نداریم و حتی حاضریم برای اسلام سیلی بخوریم.

آیا تاکنون از سوی مراجع قضایی احضاریه یا تذکری داشتید؟
نه هیچ تذکری نداشتم تنها زمان تجمع «اجازه نمی‌دهیم» فرمانداری سه مرتبه مرا خواستند اما بعد از آن هیچ موضوع دیگری نبوده است.

با توجه به حواشی که این پیامک‌ها به دنبال داشت آیا در آینده هم این کار را انجام خواهید داد؟
حتما. این امر به معروف و نهی از منکر است و ما هیچ وقت از این واجب الهی دست برنمی‌داریم اما توهین و تهدید کار ما نیست بلکه این کار شیوه انسان‌های عاجز است و ما عاجز نیستیم.

برخی نمایندگان اعلام کرده‌اند که هنوز بعد از تصویب این پیامک‌ها ادامه دارد ایا این هم کار شماست؟
احتمال دارد که از طرف بچه‌ها باشد.

کار بچه‌هاست یا خودتان مستقیماً با آن‌ها صحبت کردید؟
من که به آن‌ها نمی‌گوییم پیامک ارسال کنید، ما اعلام می‌کنیم یکی از راه‌های امر به معروف ارسال پیامک است. چندین بار هم تأکید کردیم، گفتیم، صوت و تصویر گذاشتیم هر که توهین یا تهدید کند با مرام ما سازگار نیست، بلکه در مرام ما روشنگری است.

 29216

38 دیدگاه
  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 15:35:00
    پاسخ
    134 0

    با نماینده های مشهد جلسه داشتین؟ خب حالا معلوم شد شماره موبایل بقیه نماینده ها رو از کجا آوردین ؟

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 15:36:08
    پاسخ
    352 6

    جوابها واقعا گستاخانه بود اونم دلیلش معلومه وقتی هرکاری انجام میدن و پررو پررو میگن بازم انجام میدیم یعنی پشتشون به جایی گرمه .

    • بی نام
      دوشنبه 16 مهر 1397 - 17:37:28
      85 1

      فکر کن الان مردم به نماینده های اصول گرا در مورد تصویب این لایحه پیامدهای این تیپی میزدند، از بیخ و بن الان ...

    • بی نام
      دوشنبه 16 مهر 1397 - 18:39:32
      105 0

      همچین میگه از برخورد ابایی ندارین انگارخیلی شجاعه. آخه تو که میدونی کسی کارت نداره تریپ زوروبرندار....

    • بی نام
      دوشنبه 16 مهر 1397 - 18:55:48
      89 0

      فرض بفرمایید عین همین اقا از جناح مخالف ایشون بود. تو تلویزیون می اومد و میگفت از موساد و سی آی ای دستور گرفتیم.

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 15:39:06
    پاسخ
    283 6

    امر به معروف ؟؟؟؟؟؟؟؟ همین رفتار شما امر به منکر حساب میشه.

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 15:39:19
    پاسخ
    217 5

    شما خود ... هستید.

  • ناشناس
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 15:40:37
    پاسخ
    263 6

    متاسفانه بیشترین ضربه رو به اسلام، از صدر اسلام تا حالا توسط امثال شما بوده است.... می شه لطفا دست از سر اسلام بردارین.

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 15:40:43
    پاسخ
    302 6

    از یک حسینیه میخان برا کشور ومجلس تعیین تکلیف کنند...مملکت جالبی داریم

  • جواد
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 15:54:10
    پاسخ
    90 0

    اینها همون هایی هستند که برابرترند.

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 16:18:09
    پاسخ
    88 0

    ما هم یک حسینیه داریم .می خواستم بدونم میشه بچه های حسینیه دور هم جمع بشن تصمیم بگیرن که مثلا تجمع کنن بر ضد مخالفین fatf یا پیامک بزنن به نمایندگان مخالف این لایحه ؟ آیا به همین مقدار آزادی و جسارت که در ایشون هست برای ما هم قائل میشن ؟ اسلام معنیش اینه ؟ هر کی پشتش گرم تره حق با اونه ؟ اسلام اینه ؟

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 16:43:54
    پاسخ
    62 0

    متاسفانه یکی از مشکلات جدّی کشور ما که نقطه شروعش از دوّم خرداد ۷۶ بوده بی اعتنایی محض و بی توجهی کامل به گرایش و تمایلی است که اکثریت جامعه با آرای خویش انتخاب می‌کنند به این معنا که اکثریت جامعه براساس خطّ و ربط و شعارها در عرصه داخلی و روابط خارجی به تفکر و گرایش مشخصی رأی می دهند اما متاسفانه آن تفکر و شخص منتخب به دلایل قابل فهمی قادر به اجرا و پیشبرد شعارها و وعده هاش نیست و در واقع تفکّر و خطّی که در اقلیت هست آنچنان قدرت تعیین کننده و مؤثّری داره که در تقریباً هیچ زمینه ای اجازه تحقق وعده های شخص منتخب که بمنزله خواسته اکثریت ملت هست را نمیدهد حتی شخص منتخب ملت راجع به جلوگیری از فیلترینگ یک شبکه مجازی نیز اختیار و قدرت نداره و تا موقعیکه نظام این مشکل مزمن را حل نکنه مشکلات اساسی

  • دوشنبه 16 مهر 1397 - 16:45:19
    پاسخ
    87 0

    چرا این عده اینقدر آزادی عمل دارند؟؟ چرا کسی بازخواستشون نمی کنه؟ مگه کی هستند؟ چی هستند؟ ...

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 17:16:51
    پاسخ
    77 0

    معلومه این آقا و دارو دسته ش زیاد دلار خریدن

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 17:17:22
    پاسخ
    61 0

    معلومه این بابا دلار گرون زیاد خریده

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 17:25:31
    پاسخ
    22 12

    رسانه های جالبی داریم یعنی اینقدر تحمل نظر مخالف سخته

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 17:27:23
    پاسخ
    48 0

    همه چیمون به همه چیمون میاد. ...

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 17:28:05
    پاسخ
    59 1

    این دفعه جدی تر باشین، پیامک کنین ای آنکه رای دادی به اف ای تی اف استخر فرح در انتظارت، اصلا هم نگران قافیه نباشید.

    • م ر
      چهارشنبه 18 مهر 1397 - 01:41:47
      0 0

      البته عمل هم می کنند

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 17:53:28
    پاسخ
    41 0

    جالبه ... مدرن پیامکی شدن

  • مملی
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 18:10:18
    پاسخ
    58 0

    خیلی جالبه که عده ای معلوم الحال نشستندو درکمال آرامش باادبیاتی منسوخ کل مملکت رو به بازی گرفتند...

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 18:24:11
    پاسخ
    50 0

    میشه لطفا حالا که همه کارهاتون رو اسلامی میدونید یه مقایسه مختصری بین رفتار خودتون با خوارج هم انجام بدهید

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 18:57:28
    پاسخ
    47 0

    برو دنبال کار بگرد. پیامک تهدید آمیز زدن هم شد کار که بهش افتخار می کنی و می گی باز هم انجام می دم. خب انجام بده اما دو روز دیگه که مسن شدی می فهمی که عمر خودت را به فنا داده ای.

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 19:04:03
    پاسخ
    49 0

    دولت در سایه که می گویم همین ها هستند ....

  • عباس
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 19:31:35
    پاسخ
    34 0

    سلام ،متاسفانه خیلی از جریانات انحرافی از تجمعات مخفی غیرقانونی مانند این جریان فکری منشا می گیرد.این جریانات با رشد وتوسعه خود ممکن است منشا آسیب به نظام شوند....

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 19:32:54
    پاسخ
    42 0

    معلوم است که پشتش حسابی گرم است ... بدا به حال جامعه که تمام مفاهیم عمیق دینی بازیچه یک عده معدودی شده است

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 19:54:40
    پاسخ
    41 0

    تمام اختیارات کشورروبدين دست این آقا و همدستانش تا آنطور که میخواهند بشه بلکه اوضاع مملکت بهتر بشه و اینها دست ازسر سرنوشت مردم ایران بردارند عقده امربمعروفشان خالی بشه تا ببینیم چقدر از اسلام می فهمند یا اینکه اسلام را بازیچه قراردادند

  • علی
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 20:26:50
    پاسخ
    27 0

    در علم حقوق اصطلاحی است مبنی بر اینکه «تکرار مدعا اثبات مدعا نیست» لذا اگر دهها میلیون پیامک ارسال شود، فقط تکرار مدعا است و نه اثبات آن. برای اثبات مدعا یک مقاله درست و حسابی و انتشار در یکی از رسانه های ارتباط جمعی کافی است. مدعای این آقایان بر اساس منطق عام و نه منطق درون گروهی چیست؟ چه زمانی و در کجا آن را اعلام کرده اند؟ آیا حد اقل مبانی نظری خود را به نمایندگان مجلس انتقال داده اند.

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 21:59:49
    پاسخ
    38 1

    گزارش خیلی خوبی بود .این ها پشتشان به جاهایی گرم است

  • بدون نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 22:06:27
    پاسخ
    45 0

    فقط متاسفم براي اين بي سواد

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 22:25:53
    پاسخ
    4 31

    تا حالا یک نظرم چاپ نشده. مشخصا برخورد شما ... گزینشیه. بعد انتظار دارید ازادی رسانه داشته باشیم. منتظر اون روزیم که بهار رسانه ایتون تموم همتونو جم کنن برین اجر بندازین بالا. این فحشم نوشتم که مثل همیشه ادای ازادی خواهی درنیارید چاپ کنید اینو.

  • بی نام
    دوشنبه 16 مهر 1397 - 22:32:46
    پاسخ
    41 1

    به نام اسلام ....برای منافع خود......به نام امر به معروف برای منافع خود....کلا دلیل قانع کننده نمیارن...موضوع رو احساسی میکنند

  • بی نام
    سه شنبه 17 مهر 1397 - 00:47:04
    پاسخ
    35 1

    اونا حق دارن نظرشونو بگن ، بد نیست خیلیم خوبه باید از کارشون دفاع کرد ولی مشکل جای دیگس که بقیه چرا نمی تونن بدون مشکل و تهدید و ... نظرشونو بگن ، بهتره رو این کار بحث کار بشه نه اینکه چرا می گن ، شاید اونا درست بگن

  • رضا
    سه شنبه 17 مهر 1397 - 01:05:01
    پاسخ
    49 0

    جالبه ایشون نظر شخصی خودش را مساوی با اسلام می دونه ...

  • بی نام
    سه شنبه 17 مهر 1397 - 06:45:47
    پاسخ
    52 0

    عجب آدم بی منطقی. عجب مملکت بی قانونی.

  • ناشناس
    سه شنبه 17 مهر 1397 - 08:43:47
    پاسخ
    58 0

    فقط بگو پول پیامکا رو کی بهت میده شیطون بلا

  • احمد
    سه شنبه 17 مهر 1397 - 09:11:28
    پاسخ
    3 80

    معلوم کار خودتونه،مظلوم نمایی میکنید، از مشهد این کارو کردید که بگید کار علم الهدی و رئیسی و قدوسی...😐

  • بی نام
    چهارشنبه 18 مهر 1397 - 02:11:33
    پاسخ
    0 0

    به قول احمدی نژاد آنقدر پیام بدن تا پیام دانشان دربیاد

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700