ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه از آغاز طرح ایجاد منطقه صنعتی ویژه روسیه در کانال سوئز مصر خبر داد و از آن به عنوان آغازی برای همکاری های مهم و سازنده میان دو کشور یاد کرد.

سرگئی لاوروف طی مقاله ای در روزنامه الاهرام مصر که روز شنبه در ریانووستی منتشر شد، اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری دو کشور در حال افزایش است و اکنون از مرز شش میلیارد و 500 میلیون دلار فراتر رفته است.

وی همچنین به آغاز اجرای طرح های بزرگ همکاری روسیه و مصر ازجمله نیروگاه هسته ای در منطقه الدبعه مصر و منطقه ویژه صنعتی در محدوده کانال سوئز اشاره کرد.

لاوروف از اجرای طرح جدید روسیه در مصر خبر داد

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین به همکاری های گسترده مقام های پارلمانی روسیه و مصر و وزیران و روسای سازمان های دو کشور اشاره و تصریح کرد: عملکرد کمیسیون دولتی همکاری های اقتصادی - بازرگانی و فنی - نظامی روسیه و مصر بسیار مثبت است.

لاوروف در ادامه مقاله خود به موفقیت روسیه و مصر در گسترش همکاریهای فنی-نظامی ازجمله برگزاری رزمایش مشترک نیروهای هوابرد دو کشور در سالهای 2016 و 2017 اشاره کرد.

وی افزود: این گونه همکاری ها به نیروهای مسلح و سازمان های امنیتی مصر امکان می دهد با کارایی بهتری با تروریست ها مقابله کنند.

لاوروف خاطرنشان کرد: روابط روسیه و مصر به سطح مشارکت راهبردی و همکاری های بلندمدت ارتقاء یافته است.

 یادداشت تفاهم برای ایجاد منطقه صنعتی روسیه در کانال سوئز دو سال پیش میان روسیه و مصر منعقد شد.
هدف از ایجاد این منطقه صنعتی، بومی کردن تولیدات شرکت های روسی در بازار مصر و گسترش حضور صنعتی روسیه در آفریقا و منطقه خاورمیانه اعلام شده است.

در این منطقه صنعتی، کامیون های روسی، تراکتور و ماشین الات کشاورزی، محصولات پتروشیمی و فرآورده های بتونی تولید خواهد شد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =