۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

ایسنا نوشت: تفنگداران دریایی آمریکا در حال توسعه و طراحی یک اسلحه‌ لیزری پالسی فوق کوتاه برای کنترل ازدحام جمعیت در مناطق شلوغ هستند.

"تفنگداران دریایی آمریکا" در حال توسعه یک سلاح لیزری جدید است که می‌تواند پیام‌های صوتی را به محدوده‌های دور ارسال کند و یا منجر به ناشنوایی، کوری موقت و حتی مرگ افراد شود.

این اسلحه لیزری پالسی فوق کوتاه "SCUPLS" می‌تواند روی کامیون یا تانک نیز نصب گردد. براساس اسناد دولتی آمریکا، این اسلحه در ابتدا به عنوان یک سلاح کم خطر و غیرکشنده برای کنترل ازدحام جمعیت استفاده خواهد شد. هدف این پروژه توسعه نسل بعدی "سیستم‌های لیزری پالسی فوق کوتاه"(USPL) سبک وزن است که با انرژی کار می‌کنند و می‌توانند پلاسمای پایدار و قابل کنترل را در محدوده‌ای تولید کنند که طیفی از اثرات غیرکشنده را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اسلحه مذکور از لیزر انفجاری استفاده می‌کند که پالس‌های کوتاه و قوی را تولید می‌کنند. این پالس‌ها به اندازه‌ای قدرتمند هستند که بتوانند یک توپ پلاسمایی تولید کنند.

پس از تولید توپ پلاسمایی، لیزر قوی انفجاری این توپ را مشتعل می‌کند. این امر موجب می‌شود که عملکرد لیزر کشنده نباشد و یک صدای انفجار تولید شود. این در حالی است که اسلحه ساخت آمریکا می‌تواند کشنده نیز باشد. بنا بر اعلام دولت آمریکا، برنامه آینده ساخت این اسلحه تبدیل آن به یک سلاح کشنده است.

علاوه بر آن، هدف آمریکا این است که اسلحه را به سیستم‌های فرماندهی، کنترلی، رایانه‌ای، اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی نیز تجهیز کند. اسلحه "SCUPLS" می‌تواند تاثیرات متعددی داشته‌ باشد. به عنوان مثال می‌تواند صدا تولید کند. به نحوی که به مردمی که هزار متر دورتر هستند، پیام صوتی هشدار ارسال کند. قدرت این اسلحه به حدی زیاد است که می‌تواند لایه بیرونی پوست را تبخیر کند و به جای سوزاندن پوست، آن را به گاز تبدیل می‌کند.

گفتنی است سربازان پیش از استفاده از این اسلحه در تنظیمات پیشرفته آن، باید در ابتدا برای نحوه استفاده از آن هشدار داده شوند. ارتش آمریکا قصد دارد این سلاح را روی خودروهای کوچک جنگی سوار کند. مرحله طراحی این اسلحه پس از ساخت و آزمایش نمونه اولیه آن در سال ۲۰۱۹ میلادی تکمیل خواهد شد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    0 0
    مشتری اول و دست به نقدش ...