انتشار ۳ ویژگی جدید که Huawei Mate 20 برای اولین بار به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد می‌کند

چندی پیش پس از رونمایی از جدید ترین آیفون، مدیر عامل هوآوی در پیامی در شبکه اجتماعی Weibo خود گفت: "قرار ما 16 اکتبر، در لندن هم رو می بینیم!" طرح این عبارت توسط مدیرعامل هوآوی، این سوال را در ذهن ایجاد می کند که مگرHuawei Mate 20 به عنوان پرچم دار امسال هوآوی بناست تا چه اندازه شگفت انگیز ظاهر شود؟!

فضای مجازی و رسانه های اجتماعی هم اکنون از اخبارمختلف درباره Huawei Mate 20 پر شده است و هر بار با انتشار خبری تازه درباره این سری جدید توجه همه کاربران به آن جلب می شود. اخبار حول Huawei Mate 20 که تاکنون منتشر شده، همگی در ارتباط با سه ویژگی در این گوشی است که ادامه به بررسی آنها می پردازیم. 

توانایی های بیشتر در حوزه ارتباطات:
از کسی پوشیده نیست که این گوشی از لحاظ سخت افزاری با جدید ترین سخت افزار های روزآمد و با پردازشگر Kirin 980 تجهیز شده است. با وجود Kirin 980 در Huawei Mate 20، این گوشی اولین گوشی جهان است که در حوزه ارتباطات از LTE Cat.21 با سریع ترین سرعت دانلود به میزان 1.4 Gbps پشتیبانی و به راحتی می تواند با باند فرکانس های مختلف از اپراتورهای مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کند. به علاوه عملکرد در بستر شبکه 5G نکته مثبت و پر رنگ دیگری در توانمندی های ارتباطی این گوشی خواهد بود.

هواوی

قابلیت های استفاده از 2 سیم کارت با پشتیبانی از VoLTE به صورت همزمان:

اخیرا اطلاعاتی از Huawei Mate 20 به بیرون درز کرده است که در آن به قابلیت های دو سیم کارتی این گوشی اشاره شده ولی برخی کاربران گمان کرده اند که این قابلیت مشابه DSDS یا Dual SIM, Dual Standby اپل است که اخیراً معرفی شده است در حالیکه این اشتباه است! لازم است بدانیم که گوشی های دو سیم کارته مدت هاست در بازار حضور دارند و قابلیت Dual SIM, Dual Standby اپل قابلیت جدید و پیشرویی محسوب نشده و مدت هاست که توسط رقبا به بازار عرضه شده است. یکی از نکاتی که بین گوشی های جدید دو سیم کارته اپل با Huawei Mate 20 تفاوت ایجاد می کند این است که در گوشی Huawei هر دو سیم کارت به صورت همزمان از VoLTE می توانند پشتیبانی کنند ولی در آیفون های جدید اینگونه نیست. به عبارت دیگر در Huawei Mate 20 هر دو سیم کارت به صورت همزمان می توانند روی حالت 4G کار کنند در حالیکه iPhone XR/XS MAX تنها از 4G برای سیم کارت اصلی و از G2 برای سیم کارت دیگر برای تماس صوتی و ارسال پیامک استفاده می کند.

قابلیت های استفاده از 2 سیم کارت با پشتیبانی از VoLTE به صورت همزمان:

به علاوه بر اساس گزارشات رسانه های خارجی Huawei Mate 20 این قابلیت را دارد که خدمات dual-card dual VoLTE dual-pass را در چین ارائه دهد به این صورت که سیم کارت اول میتواند تماس بگیرد و سیم کارت دوم نیز قادر است تماس دریافت کند و یا به عبارت دیگر پاسخگوی تماس دریافتی باشد تا از این طریق دیگر هیچ تماسی را از دست ندهیم! که شاید تنها کاربران اداری حرفه ای و مدیران و تاجران به اهمیت این موضوع واقف باشند چرا که این دغدغه ای رایجی در بین افرادی با مشاغل پر مشغله به شمار می آید. به علاوه وقتی یکی از سیم کارت ها درگیرتماس تلفنی است سیم کارت دیگر میتواند از اینترنت پرسرعت بهره برد (هر دو سیم کارت با VoLTE) . این فناوری فعلاً تنها در اختیار هوآوی است و به نظر می رسد که امکان دست یابی دیگر تولید کنندگان تلفن های همراه به این قابلیت به این زودی ها شاید میسر نباشد.

تکنولوژی پیشرفته گرانش گرما:

بر مبنای شنیده هاHuawei Mate 20 به سریع ترین قابلیت شارژ بی سیم نیز مجهز شده است! همچنین یک عکس micro-V نشان می دهد هوآوی احتمالا قرار است graphene cooling technology یا همان تکنولوژی خنک کننده از جنس گرافن را در گوشی های Huawei Mate 20 به کار گیرد.

تنها مشکلی که هنوز در صنعت پیشرفته ی امروز حل نشده است داغ شدن بیش از حد شارژر های بی سیم است. اما در اخبار جدیدی که منتشر شده، قابلیت دفع گرما از طریق ماده گرافن ظرفیتی 4 برابر فراتراز آلیاژ معمولی آلومینیوم دارد در این صورت اگر Mate 20 واقعا به تکنولوژی خنک کننده گرافن مجهز باشد میتواند با سیستم شارژ بی سیمی قدرتمند همچنین مجهز به امکان ثابت نگه داشتن دمای بدنه گوشی در حد متعارف حتی در هنگام بازی با گوشی به بازار عرضه شود.

علاوه بر تکنولوژی های اشاره شده در توانایی های Mate 20 در عکاسی و همچنین عملکرد هوش مصنوعی نیز نباید نادیده گرفته شوند. برای اطلاع از سایر توانمندی های Huawei Mate 20 باید تا 16 اکتبر یا 24 مهر ماه منتظر باشیم!

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =