تسنیم نوشت: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در یک سند محرمانه ادعا کرده ایران و روسیه به توافقی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران دست پیدا کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی مدعی شده ایران و روسیه به توافقی برای دور زدن تحریم‌های نفتی علیه ایران دست پیدا کرده‌اند.

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک سند محرمانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده ایران و روسیه ماه گذشته به توافقی دست پیدا کرده‌اند که به موجب آن مقرر شده ایران نفت خام خود را به روسیه صادر کند، این نفت در روسیه پالایش شده و به کشورهای دیگر ارسال می‌شود.

پوتین و روحانی

 

در این سند ادعا شده روسیه متعهد شده برای ایران مزایای تجاری و خدماتی فراهم کند. هدف از این فرایند، کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌هایی است که قرار است از روز 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) علیه بخش نفت ایران اجرایی شوند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد. واشنگتن اعلام کرده تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق علیه ایران رفع شده بودند، مجددا احیا خواهند شد. بسته اول این تحریم‌ها از مردادماه اجرایی شده و بسته جدید قرار است از آبان‌ماه اجرایی شود.

رژیم صهیونیستی مدعی شده توافق میان ایران و روسیه ظاهراً ماه گذشته و در جریان دیدار روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه حاصل شده است.

در سند وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین هشدار داده شده کشورهای اروپایی که خواستار حفظ توافق هسته‌ای هستند آماده‌اند به ایران اجازه دهند نفت خود را به کشورهای مختلف آسیایی صادر کند.

این سند همچنین توافق میان «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «حسن روحانی» را «توافقی مهم» خوانده و گفته هدف از آن نقض تحریم‌های آمریکا است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    1 0
    جاسوس های اسرائیل همه جا هستن و بعید نیست راست بگه
  • آریا A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    1 0
    اگه واقعیه که دمشون گرم، تا چششون در بیاد سعودی و صهیونیسم اینجا ایران است و ما همسایه بزرگی مثل روسیه داریم خودمونم بزرگیم ، با هم توافق نکنیم مثلا با امریکا توافق کنیم ؟ زنده باد ایران ، امریکائیها هم باید یواش یواش از کل منطقه تشریفشونو ببرن اونور دنیا که وضع اونور خیلی خرابه
  • آریا A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    1 0
    در واقع این دور زدن نیست ، مستقیم رفتنه بجای تهران ، سوئیس ، واشنگتن ، مسکو / میشه تهران ، مسکو دیگه چی میخواین ؟