مقامات محلی چین نوعی سرکوب گفتار را برای اقلیت مسلمان در این کشور به‌طور رسمی تعریف کرده‌اند که محصول جدید و بومی‌شده گوگل در این کشور با آن سازگاری داشته و اهداف دولتی را علیه این جامعه تسهیل خواهد کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، مقامات در «سین کیانگ» قوانینی را تصویب کردند که نحوه سرکوب افراط‌گرایان مذهبی مسلمان در آن آمده است تا هر نوع سخنرانی و ابراز عقیده توسط جامعه اویغور ریشه‌کن شود.{لینک}

جامعه 11 میلیونی اویغور اغلب در سین کیانگ زندگی کرده و حکومت کمونیست چین بیش از 40 هزار دوربین نظارتی-امنیتی از نوع تشخیص چهره را در این منطقه نصب‌کرده و با گرفتن نمونه دی ان ای و خون ساکنان، بیش‌ازپیش آن‌ها را در تنگنای زندگی قرار داده‌اند.

طبق قوانین جدید کمپانی‌های فناورانه ازجمله گوگل نقش نظارتی بیشتری باهدف کمک به دولت مرکزی ایفا خواهند کرد. منطقه شرق ترکستان به‌عنوان معیاری برای مبارزه با تروریسم توسط چین به رسمیت شناخته‌شده، درحالی‌که مقامات سازمان ملل حق ورود به منطقه را ندارند.

اما گوگل با پروژه‌ای به نام Project Dragonfly نسخه سانسور شده و مطابق دستور حکومت چین را بنانهاده و در برنامه‌ریزی‌ای مخفی و با همکاری دولت مرکزی آن را علیه مردم کشور چین بکار می‌گیرد.

در بند 28 قانون جدید در سین کیانگ آمده است: کمپانی‌های ارتباطاتی باید سیستم مانیتورینگ و فناوری‌های نظارتی دقیق روی صوت، تصویر و دیتا را اعمال کرده و سوابق اطلاعاتی برای کاربران را ذخیره کرده تا در صورت لزوم حکومت مرکزی بتواند از آن استفاده کند.

این بند به معنای این است که گوگل و ... باید اطلاعات کاربران را ذخیره کرده و به دولت مرکزی تحویل دهند. در این صورت است که می‌توانند در چین به فعالیت خود ادامه دهند و در غیر این صورت باید قید حضور  در چین را بزنند.

نمونه اولیه نسخه جدید گوگل برای چینی‌ها نشان می‌دهد که کاربران برای استفاده از خدمات گوگل باید با شماره تلفن خود لاگین کنند و بدین‌صورت هویت آن‌ها در معرض دید ناظران دولتی قرار می‌گیرد و گوگل باید اطلاعات لازم را به مقامات بدهد.{لینک}

چین چگونه از گوگل می‌خواهد تا اقلیت مسلمان اویغور را بچزاند

چین چگونه از گوگل می‌خواهد تا اقلیت مسلمان اویغور را بچزاند

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسم IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    34 3
    آیا اویغورها مسلمان نیستند؟
    • بی نام RO ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      12 22
      تروریست بالفعل هستند.
  • بی نام DE ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    63 3
    تو دنیا فقط فلسطین و سوریه مسلمان هستن مقامات نسبتا محترم نسبت به یکی از بزرگترین جمعیت مسلمانان تحت سرکوب حکومت دوست و برادر چین؛ چقدر بی تفاوتید؟ این نشان از چیست؟
    • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      34 2
      نشانه سیاستهای ماکیاولیستی
    • بی نام RO ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      27 1
      سین کیانگ در مسیر ما نیست.
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    8 33
    ایغورها تحت تعلیمات وهابیت هستند و البته زیر نظر تفکرات پان ترکی برادران آنکارا. کلا خیلی به ما نزدیک نیستند.
    • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      7 2
      شما فقط به خودتون نزدیکین
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    2 5
    اینجوری نگین که چین هم از دست بدید باید برید به جزایر قناری بچسبید