هوانورد خودران خورشیدی که یک سال در هوا می‌ماند

ایسنا نوشت: نسخه‌ای از پهپاد خورشیدی موسوم به "ApusDuo" تنها بخشی از طرح نهایی برنامه‌ریزی شده است که دارای بال‌هایی با طول ۲۸ متر خواهد بود و می‌تواند تا یک سال بدون وقفه پرواز کند.

بشر یک گام دیگر به دستیابی به هوانورد خودران و پرواز در ارتفاع به مدت طولانی نزدیک شده است. شرکت "UAVOS" اعلام کرده است که یک نمونه اولیه از هواپیمای موسوم به "ApusDuo" خود را با موفقیت آزمایش کرده است و این هوانورد خارق‌العاده، مرحله اول آزمایشات پرواز را به اتمام رسانده است.

در واقع این هوانورد برای پر کردن فضای خلاء میان پهپادها و ماهواره‌ها طراحی شده است، چرا که می‌تواند در ارتفاع ۲۰ هزار متری پرواز کند و از این نقطه قادر به نظارت بر محیط جو و محیط زیست زمین، ارائه اینترنت پرتابل یا ارتباطات رادیویی از راه دور و یا انجام عملیات‌های نظارتی نظامی است.

این هوانورد از دو بال بلند موازی متصل و سه میله عمودی که در انتهای هر کدام یک پروانه تعبیه شده، ساخته شده است. طبق گفته سازنده، بال‌ها از پنل‌های خورشیدی قدرت می‌گیرند و می‌توانند به طور مستقل خم شوند تا بتوانند هوانورد را در مدت طولانی در حال پرواز نگه دارند که این امر تا یک سال به طور پیوسته هم امکانپذیر است.

در حال حاضر برای به پرواز درآوردن این هوانورد، نیاز به سه نفر است تا هر کدام یکی از میله‌ها را در دست داشته باشند و همزمان با به چرخش درآمدن پروانه‌ها، آن را به سمت آسمان رها کنند.

مسئولان شرکت "UAVOS" می‌گویند "ApusDuo" به روز شده است، آزمایشات را با موفقیت پشت سر گذاشته، تست آیرودینامیک روی آن تایید شده و نشان می‌دهد که الگوریتم‌های کنترل می‌توانند در هوا و همچنین در هنگام صعود و فرود موفق عمل کنند.

به گفته سازندگان، این نسخه از "ApusDuo" تنها یک نمونه اولیه از طراحی نهایی برنامه‌ریزی شده است که قرار است بال‌هایی به طول ۲۸ متر داشته باشد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =