رئیس شورای شهر تهران گفت: یک هفته دیگر در خصوص ماندن شهردار تهران تلاش می کنیم و پس از آن پروسه بعدی آغاز می شود.

به گزارش خبرآنلاین، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه شورا در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که نامه وزارت کشور به شورا ارسال شده است، اظهارداشت: این نامه هنوز نرسیده است و تا ساعت ۹ صبح که من در دفتر بودم همچنان نامه ای از وزارت کشور به شورا ارسال نشده بود.

وی افزود: وزیر کشور باید در خصوص ابطال حکم شهردار تصمیم بگیرد و ما به دلیل آنکه شرایط احراز شهردار مخدوش شده است نامه ای به وزیر کشور ارسال کردیم که هنوز تا این لحظه پاسخ آن به ما ارسال نشده است و در این خصوص باید وزیر کشور تصمیم بگیرد.

هاشمی در خصوص طرح دوفوریتی نیز که قرار است در مجلس مطرح شود، ادامه داد: این طرح ممکن است به صورت سه فوریت نیز مطرح شود، آن هم به دلیل اینکه برخی ارگان ها از جمله وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، فرهنگستان ها و شهرداران کلانشهرها نیروهای باتجربه خود را از دست می دهند، بنابراین در تلاش هستند که با اصلاح قانون و طی این دو فوریت حتی سه فوریت نیروهای باتجربه خود را حفظ کنند، هر چند کسانی که تصمیم داشتند این طرح را در مجلس به ثمر برسانند، تمام این موارد را مدنظر داشتند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: امکان دارد این طرح به نتیجه نرسد اما قطعا به صلاح شهر و شوراست که از تمام ظرفیت های قانونی خود برای ثبات مدیریت استفاده کند.

محسن هاشمی

هاشمی در خصوص شایعات شنود برخی سخنان معاونان شهردار نیز گفت: من نیز این سخنان را شنیده ام اما به آن رسیدگی نکرده ام و نمی دانم تا چه اندازه حقیقت است، بنابراین در خصوص آن با قطعیت صحبت نمی کنم.

وی ادامه داد: ابزار شنود به اندازه ای ارزان شده که افراد عادی حتی زن و شوهرها نیز می توانند از آن استفاده کنند.

هاشمی به شوخی اضافه کرد: از صدر اسلام نیز چنین موضوعاتی وجود داشته است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص اینکه چرا شورا سریع تر وارد فاز انتخاب شهردار بعدی نمی شود، گفت: ما یک هفته دیگر نیز تلاش خودمان را می کنیم اما بر فرض یک درصد اگر این شهردار نباشد، اعضای شورا در ذهن هایشان در خصوص نفر بعدی پیش بینی هایی کرده اند، حتی مشورت هایی نیز با هم و در کمیسیون ها مطرح شده که پس از آنکه وضعیت قانون منع به کارگیری بازنشستگان قطعی شد، این اسامی از سمت اعضای شورا مطرح خواهد شد اما در هم اندیشی امروز این موضوع را مطرح کردیم که اگر واقعا نتوانیم آقای افشانی را حفظ کنیم، پروسه انتخاب شهردار به طولانی بودن گذشته نباشد و آن را کوتاه می کنیم.

هاشمی در خصوص اینکه آیا شما نیز عضو گزینه ها هستید، افزود: شاید در ذهن برخی از اعضا من نیز به عنوان گزینه مطرح باشم.

وی در خصوص تغییر معاون برنامه ریزی با وجود بررسی برنامه سوم، گفت: بدنه همان بدنه است و برنامه نیز به شورا ارسال شده است. اگر ایراداتی در برنامه باشد با هماهنگی شهرداری آن را برطرف می کنیم.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    0 0
    من کارمند دانشگاهی هستم که آقای محسن هاشمی در آن سالها معاون عمرانی بود. بدون توجه به جناح بازی ها میگویم ایشان در حد و اندازه شهردار یا شورای شهر نیست. زیرا در این دانشگاه که حکم یک شهرک کوچک در تهران را دارد بعد از چند سال هیچ کاری غیر از ساخت و ساز های بی حساب کتاب و پرخرج انجام نداد... حتی معابر اینجا آسفالت درست حسابی نداره و شبیه جاده های بیرون شهر و کامیون رو هست.. فضای سبز بسیار اندک و وضعیت ترافیک و عبور مرور داخل دانشگاه بسیار بد است زیرا طرح ترافیکی درستی وجود نداره... حتی چند تا صندلی و فضای نشستن برای دانشجو ها وجود نداره.. این حاصل چند سال مدیریت عمرانی این آقا است
  • بی نام US ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    0 0
    شهردار تهران الزاما باید زاده تهران باشه خواهشا این مهم رو فراموش نکنید