روزنامه اطلاعات نوشت: مدتی از سوژه سیاسی، اجتماعی و تبلیغاتی ممانعت از حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها و در جریان اجرای مسابقات ورزشی، به خصوص فوتبال می‌گذرد. این سوژه دست‌مایه جنگ روانی در شبکه‌های بیگانه شد که رسانه‌های فارسی زبان غربی در اختیار گرفته بودند و از آن با شیوه‌های گوناگون خبری ـ تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران در ممانعت از آزادی فردی زنان ایرانی سوء استفاده می‌کردند تا مگر در داخل کشور افکارسازی علیه نظام را تشدید کنند.

امروز دیگر کمتر کسی تردید دارد که عمده شبکه‌های خبری ـ تبلیغی گوناگون فارسی‌زبان در خارج از کشور که مرکز آنها در لندن و واشنگتن است با سرمایه مالی سعودی‌ها و اماراتی‌ها، همچنین جهت‌دهی سیاسی صهیونیست‌ها اداره می‌شوند تا اجرای جبهه جنگ روانی علیه ایران را امتداد دهند.

جنگ روانی بخش مهمی از سیاست‌های ترامپ علیه ایران ـ دولت و مردم ـ است، محور اصلی آن افکارسازی در داخل میهن است. با شرکت خانم‌ها در مسابقه فوتبال تیم ملی ایران با تیم ملی بولیوی، یک‌باره و بهره‌گیری از سوژه تبعیض علیه زنان در جمهوری اسلامی، سوژه در رسانه‌های بیگانه (فارسی زبان) فرو ریخت.

گزارش کوتاه خبری از چند شبکه از جمله بی‌.بی.‌سی فارسی و صدای آمریکا و… از حضور خانم‌ها که اغلب جوان و پرشور و باوقار در استادیوم آزادی حضور پیدا کردند، پخش شد و دو نشانه داشت: اول، ناراحتی و عصبانیت آنها از این رویداد. دوم، دستپاچگی که با زهر ریختن کلمات برای وارونه جلوه دادن آن. مجری این شبکه‌ها در گزارش خبری خود گفت:‌«… رژیم ایران مجبور به پذیرش و انجام آن شد! در حالی که همان عده معدود زنان شعارهای علیه نظام دادند!» چنین دروغی را چنان بیان کردند تا همچنان مسیر تخریب افکار عمومی در جامعه ایران را ادامه دهند. اما واقعیت چه بود؟ پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست‌های خانم‌ها همراه با شعار «جانم فدای ایران» در ورزشگاه آزادی افراشته شد. حمایت از تیم ملی فوتبال و ایران قهرمان فضای ورزشگاه آزادی را فرا گرفت. هنگام پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، همه بپاخاستند و با گذاشتن دست بر قلب خود، بند، بند سرود ملی را با احساسی وصف ناشدنی سردادند. اشک و تبسم شادی، غرور آفرین شد. این نمایش نفرت زنان ایرانی از ترامپ و تمامی ایادی او، بخصوص در شبکه‌های مزدور خارجی فارسی‌زبان بود که همچنان در تقابل و دشمنی با ایران و ایرانیانند.

این حضور یک نقطه عطف نیز داشت و آن تغییر فضای ورزشگاه آزادی در مسابقه‌های فوتبال از بداخلاقی‌ها به اخلاق و متانت و وقار بود. دیگر از پرخاشگری‌های غیرحرفه‌ای خبری نبود. دیروز، نشاط همراه با «وقار» ثمره و هدیه حضور خانم‌های جوان ما در مسابقه ملی فوتبال بود.

چنین تجربه‌ای را باید قدر بدانیم و بخصوص کسانی که در گذشته دغدغه بی‌حرمتی به خانم‌ها در صورت حضور در ورزشگاه بودند، باید قدردان فضای اخلاقی به وجود آمده باشند.

بانوان ایرانی همچنان که در میادین ورزشی در صحنه‌های بین‌المللی با کسب مدال‌ها در رقابت‌های سخت درخشیدند و رهبری معظم انقلاب با پذیرفتن آنها به حضور، از تلاش و صلابت حضور ملی و شرعی آنها در کسب مدال‌های ورزشی، تقدیر فرمودند، هرجا که حضور می‌یابند پرچم‌دار ملی ـ دینی ایرانند و هدیه آنها «وقار»، «اخلاق» و درس رفتارهای ملی و دینی است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =