ایسنا نوشت: سه منبع آگاه از پرونده جمال خاشقچی فاش کردند، "طراح" عملیات صورت گرفته علیه جمال خاشقچی یک افسر عالی‌رتبه در سرویس "ریاست اطلاعات عمومی عربستان" است.

 به نقل از شبکه "سی ان ان" یکی از منابع آگاه در گفتگو با این شبکه عنوان داشت، افسر عالی‌رتبه از نزدیکان محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی است و مشخص نشد که آیا ولیعهد در جریان اجرای این عملیات بوده است یا خیر. اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: شاهزاده محمد بن سلمان داشتن هرگونه اطلاعات در مورد حوادث کنسولگری را تکذیب کرده است.

قاتلان خاشقچی از دیدگاه ترامپ!

منبع دوم در گفتگو با شبکه "سی ان ن" تصریح کرد، افسر عالی‌رتبه تیم خود را برای بازجویی از خاشقچی جمع آوری و اعزام کرد .وی گفت: آنها به وجود ارتباط میان خاشقجی و قطر تردید داشتند اما هیچ مدرکی مبنی بر وجود روابط میان قطر و خاشقجی وجود ندارد.

منبع دیگر نیز تصریح کرد: افسری که این عملیات را سازماندهی و بر آن نظارت کرد، در اظهارات خود به ریاض صراحت نداشت و این امر نشان می‌دهد که دولت به مدت چند روز اطلاعات روشنی در مورد عملیات در دست نداشته است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    21 1
    خب نجات عربستان شروع شد، بالاخره بايد يك جورى اين جنايت بن سلمان توجيه بشه كه هم سياست ترامپ براى تحريمهاى ايران خدشه دار نشه و هم سر سياه زمستان قيمت نفت بالا نره. اين بار بخت با عربستان يار نبود كه كسى از ديوار كنسولگرى اش در استانبول بالا برود تا توجهات از جنايت انجام شده به سمت محكوم كردن حمله به سفارت بچرخد. ناچارن خودشون يك فكرى بكنند. ولى خوش به حال تركيه كه خودسر ندارد.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    1 0
    حالا ترامپ به خاطر 110 میلیارد دروغهای بن سلمان رو مثلا باور کرده شما نگاه به سی ان ان بکن که داره کار خبرنگاری درست انحام میده .