رئیس جمهوری روسیه گفت که متجاوزی که با سلاح هسته ای ما را هدف می گیرد باید بداند ضربه متقابل گریزناپذیر است و با حمله به روسیه سبب می شود به بهشت برویم.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین امروز در نشست عمومی پانزدهمین کنفرانس باشگاه مباحثه والدای در منطقه «کراسنایا پالیانا» در حومه شهر سوچی افزود: روسیه نخستین کشور نخواهد بود که در جنگ از سلاح اتمی علیه کشور دیگری استفاده کند چرا که در دکترین هسته ای ما استفاده پیشگیرانه از سلاح اتمی وجود ندارد.

وی یادآورشد: زمانی ما از سلاح هسته ای استفاده خواهیم کرد که اطمینان یابیم حمله ای علیه روسیه آغاز شده و در این صورت «حدود 10 ثانیه بعد»، به سوی آن کشور سلاح اتمی پرتاب می کنیم.

روسیه در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کند

رئیس جمهوری روسیه همچنین با بیان اینکه مسکو در امور هیچ کشوری دخالت نمی کند ادعای مداخله این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 را بی اساس خواند و انگلیس را به تشنج آفرینی در روابط با روسیه متهم کرد.



رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: انگلیسی ها و برخی دمکرات ها بدون ارائه شواهد ما را متهم می کنند و می دانیم که این اقدام آنها پیامد رقابت های داخلی است؛ انگلیس گرفتار خروج از اتحادیه اروپا است و دمکرات ها نیز در انتخابات آمریکا شکست خورده اند.

وی توضیح داد: تنش آفرینی در روابط با روسیه توسط آنها برای همه زیانبار است و نمی دانم که پس از انتخابات کنگره آیا این وضع پایان می یابد یا خیر، اما امیدوارم که چنین رویکردی از بین برود.

از هیچ مناقشه ای نمی ترسیم
پوتین در پاسخ به این پرسش که از چه مناقشه ای می ترسد؟، گفت: روسیه با داشتن بزرگترین قلمرو در جهان و امکانات گسترده آماده است از خود دفاع کند و بسیاری از مردم کشورم حاضرند تا برای دفاع از کشورشان جان خود را فدا کنند.

رئیس جمهوری روسیه سپس به تسلیحات فوق پیشرفته کشورش ازجمله موشک های قاره پیمای جدید اشاره کرد و ادامه داد: مسکو از رقبای خود در ساخت سلاح فوق پیشرفته مافوق صوت پیشی گرفته و در این مورد اعتماد به نفس بالایی دارد.

رئیس جمهوری روسیه گریزی هم به کریمه موضوع مورد اختلاف مسکو با غرب زد و گفت که منطقه کریمه در نتیجه برگزاری همه پرسی به روسیه الحاق شده و در منشور سازمان ملل بر احترام به آرای ملت ها تاکید شده است.

غرب از راشاتودی می ترسد
پوتین همچنین از عملکرد شبکه تلویزیونی راشاتودی تمجید کرد و آن را رسانه ای خواند که حقایق را می گوید.

وی ادامه داد: برخی کشورهای غربی مانع فعالیت شبکه راشاتودی می شوند چرا که مشخصا از این رسانه می ترسند حال آنکه ما مانع فعالیت هیچ رسانه خارجی در کشورمان نمی شویم.

پوتین با بیان اینکه روسیه چندین شبکه مثل بی.بی.سی، فاکس نیوز یا سی.ان.ان ندارد، از راشاتودی به عنوان تنها رسانه بین المللی با فعالیت محدود روسیه یاد کرد و گفت: متاسفانه غرب نمی تواند فعالیت این رسانه را ببیند.

از وقوع بدترین سناریو در سوریه جلوگیری کردیم


رئیس جمهوری روسیه همچنین به اوضاع سوریه اشاره کرد و گفت که این کشور چند سال پیش بر اثر حمله تروریست ها در آستانه فروپاشی قرار گرفته بود اما ما از تحقق بدترین سناریو در سوریه که نابودی حکومت این کشور بود جلوگیری کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از مشارکت نظامی روسیه در مبارزه با تروریست ها در سوریه با توجه به تلفات موجود پشیمان نیستید؟، گفت: ما باید از سناریوی بد در سوریه جلوگیری می کردیم.

رئیس جمهوری روسیه یادآورشد: حالت بد این بود که حکومت سوریه از بین می رفت و تروریست ها به کشورهای دیگر منتشر می شدند، این برای ما خطر واقعی و شدید بود.

شی جین پینگ و پوتین

پوتین گفت: ما از این خطر جلوگیری کرده و به تروریست ها تلفات سنگین وارد کردیم، خدا را شکر شماری از تروریست ها بر سر عقل آمده و سلاح خود را زمین گذاشتند و توانستیم حکومت دمشق را حفظ و از بروز فاجعه در منطقه جلوگیری کنیم.

ائتلاف آمریکایی در طول چند سال در سوریه به نتایجی دست نیافت
رئیس جمهوری روسیه از عملکرد ائتلاف امریکایی در سوریه انتقاد کرد و ادامه داد که در طول چند سال این ائتلاف در مبارزه با تروریست ها اقدام قابل توجهی نکرد.

وی افزود: نتایج اقدام های آنها در طول چند سالی که داوطلبانه مسئولیت مبارزه با تروریسم در سوریه را برعهده داشتند صفر است.

**داعش در مناطق تحت کنترل آمریکا حضور دارد
رئیس جمهوری روسیه گفت: تروریست ها داعشی و جبهه النصره در مناطق تحت کنترل نیروهای آمریکایی و کردهای متحد آنها در ساحل غربی رودخانه فرات فعالیت دارند.

وی یادآورشد: تروریست های داعشی به تازگی در این منطقه 130 نفر گروگان گرفتند و 10 نفر از آنها را کشتند و اعلام کردند که اگر به خواسته های آنها توجه نشود هر دور 10 نفر از گروگان های خود را خواهند کشت.

وی ادامه داد: تعجب می کنم چرا غرب در برابر این رویداد سکوت کرده است.

ترکیه هنوز توافق ادلب را اجرا نکرده است
رئیس جمهوری روسیه یادآورشد که هنوز ترکیه توافق های درباره منطقه غیرنظامی در ادلب را اجرا نکرده است.

وی افزود: ما از اقدام های صورت گرفته توسط ترکیه در این منطقه قدردانی می کنیم و می دانیم که ایجاد منطقه حائل در استان ادلب به همین سادگی ها نیست، هنوز همه تسلیحات سنگین از این منطقه خارج نشده و تروریست های داعشی و جبهه النصره در این منطقه فعالیت می کنند.

پوتین با بیان اینکه طرف ترکیه ای به وظایف خود عمل می کند، اظهار داشت: ترکیه بیمارستان صحرایی خود را به ادلب منتقل کرده که نشانگر تلفات نیروهای این کشور در منطقه است.

دیدار با ترامپ سودمند بود
رئیس جمهوری روسیه دیدار خود با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در هلسینکی را سودمند خواند و افزود: به رغم تلاش های بسیار برای بی اعتبار کردن این دیدار، معتقدم که دیدار سودمندی با ترامپ داشتم.

پوتین گفت: تماس و مذاکره بهتر از به جان هم افتادن مانند سگ و گربه است؛ برخی تلاش می کنند از هر فرصتی برای بی ثبات کردن اوضاع استفاده کنند.

وی افزود: معتقدم که ترامپ برای ثبات بخشیدن به روابط با روسیه تلاش می کند.

پوتین در پاسخ به این پرسش که گفته می شود ترامپ به اظهارات طرف مقابل گوش نمی دهد، نیز گفت: در مذاکره با وی چنین احساس نکردم شاید او با دیگران چنین رفتاری داشته باشد.

وی ادامه داد: با ترامپ در مورد مسائل مختلف گفت وگو کردیم هر چند که دیدگاه های متفاوت داشتیم و این یک مساله عادی است.

پانزدهمین نشست باشگاه سیاسی والدای امروز با حضور حدود 130 مقام و کارشناس از کشورهای مختلف ازجمله ایران در شهر بندری سوچی آغاز بکار کرد.

باشگاه سیاسی بین المللی «والدای» سال 2004 به منظور ایجاد میدانی برای مباحثه همانند داووس سوئیس و در رقابت با این کنفرانس بین المللی غربی تاسیس شده است.

این باشگاه سیاسی با حذب همکاری از 62 کشور جهان نشست های خود را سالانه و منظم برگزار می کند و به عنوان گردهمایی بین المللی ارائه کننده دیدگاههای مستقل سیاسی یا همگرا با روسیه است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =