تسنیم نوشت: نماینده آمریکا در سازمان ملل نیروی مقاومت بسیج ایران را به آموزش کودکان سرباز و اعزام اجباری آنان به خارج از کشور متهم کرد.

نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل متحد، روز بسیج دانش آموزی را نشان دهنده استفاده ایران از کودکان در جنگ توصیف و تهدید کرد: هر کسی با شرکت های تحریم شده بسیج تعامل کند، تحت تحریم های آمریکا قرار می گیرد.

نیکی هیلی: مذاکره جان کری با ایران بی‌احترامی به آمریکا بود

نیکی هیلی که این روزها کمتر در سازمان ملل دیده می شود بر اساس سرسپردگی همیشگی خود به صهیونیست ها در نشست روز پنج شنبه شورای امنیت که با موضوع فلسطین برگزار شد، حضور یافت.

وی با انحراف از مساله اصلی نشست، همچون گذشته به ایران اشاره کرد و در راستای جریان سازی اخیر دولت آمریکا در اتهام استفاده ایران از کودکان در جنگ ها و سوریه افزود: در کمتر از دو هفته ایران روز 30 اکتبر(هشت آبان) یا روز بسیج دانش آموزی را جشن می گیرد.

نماینده مستعفی آمریکا در توضیح روز بسیج دانش آموزی گفت: این روز، در جریان جنگ ایران و عراق، زمانی بود که حسین فهمیده پسر 13 ساله ایرانی نارنجک به کمر بست و خود را به زیر تانک عراقی ها انداخت.

هیلی با این ادعا که به کارگیری سربازان کودک در طول جنگ ایران و عراق وحشتناک است، افزود: آنها در جنگ بین نیروهای بزرگسال ارتش آموزش دیده و مورد استفاده قرار می گرفتند و تعداد زخمی های آنها به طور معمول بیشتر از کشته ها است.

وی با استناد به «آماری که خود ایرانی ها» ارائه کرده اند، گفت: در طول جنگ ایران و عراق نزدیک به 36 هزار کودک مدرسه ای کشته شده اند و حدود سه هزار نفر هم زخمی شده اند.

نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل با انتقاد از کشورهایی که می گویند ایران می کوشد تا کشوری مسئول در جامعه بین المللی باشد و از قوانین جوامع متمدن تبعیت کند، اظهار کرد: بسیاری از موضوعات با این فرضیه ها درباره رژیم ایران تناقض دارد. یکی از برجسته ترین موارد این است که دولت تهران از کودکان برای مبارزه و مرگ در تجاوزات بیرونی خود استفاده می کند.

هیلی ادامه داد: آنها مرگ حسین فهمیده را به ابزاری تبلیغاتی برای استخدام و آموزش کودکان برای جنگ تبدیل کرده اند. ایران این روز را برای یادآوری بربریت گذشته خود و ترویج بیشتر بربریت استفاده می کند. استفاده از سربازان کودک یک خشم اخلاقی است که هر ملت متمدن آن را رد می کند؛ در حالی که ایران آن را جشن می گیرد.

وی اضافه کرد: بسیج یک نیروی شبه نظامی است که تحت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران فعالیت می کند. علاوه بر سرکوب مخالفان و اجرای امنیت داخلی در ایران، بسیج با تلقین کودکان زیر 12 سال، برای مبارزه آموزش می دهد. پس از آن این کودکان از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اجبار برای نبرد خارج از کشور اعزام می شوند. حداقل از اوایل سال 2015 رژیم ایران کودکان ایران را برای جنگ سوریه در حمایت از رژیم وحشی اسد استخدام و آموزش داده است.

نماینده برکنار شده آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد: آنها همچنین مهاجران افغان در ایران را با سن 14 سالگی هدف قرار دادند و برای مبارزه در سوریه اعزام کردند. آمریکا این پول ها را تعقیب کرده است که آنها برای آموزش و استخدام سربازان کودک بهره می گیرند.

هیلی یادآور شد: در اوایل هفته، منابع تامین مالی بسج را شناسایی و برای قطع ارتباط آنها با سیستم مالی و اقتصادی جهان اقدام کردیم. دو روز پیش دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا 20 شرکت ایرانی و موسسات مالی که نیروی مقاومت بسیج را تامین مالی می کرد، مورد تحریم قرار داد.

وی افزود: این شبکه در اقتصاد ایران ریشه دوانیده که شامل چندین میلیارد دلار منفعت در تجارت خودرو، فلزات معدنی، صنایع بانکداری است. این شبکه از شرکت های صوری استفاده می کند تا مالکیت منافع خود را پنهان کنند. بسیاری از شرکت ها، تجارت بین المللی قابل توجهی را در سراسر خاورمیانه و اروپا انجام می دهند.

نماینده مستعفی آمریکا افزود: اقدام آمریکا بانک های سرمایه گذاری و شرکت های معدنی و تولیدی را هدف گرفته است که شامل بزرگترین شرکت تولید تراکتور در خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین بزرگترین تولید کننده فولاد ایران است که سالانه میلیون ها دلار به بسیج و شبکه مالی آن سرازیر می کنند.

هیلی با این ادعا که وزارت خزانه داری آمریکا حسابداری قانونی چشمگیری را برای کشف شبکه های مخفی و همپوشانی کسب و کار و موسسات مالی که نیروی مقاومت بسیج را تامین می کنند، انجام داده است، اظهار کرد: برای هر کسی که به دنبال نگاه کردن است، این یک مثال کامل از چیزی است که موجب خشم مردم ایران شده است.

وی افزود: اقتصاد ایران به طور فزاینده ای برای سرکوب های درون ایران و تجاوز در خارج از کشور اختصاص یافته است. در این مورد، کسب و کار و امور مالی بزرگ ایران به جرم استفاده از سربازان کودک، کمک می کند.

نماینده برکنار شده آمریکا ادامه داد: مردم ایران به درستی با آن مخالف هستند و آنها برای اعتراض به خیابان ها می روند. بسیج با استفاده از پولی که از مردم به سرقت می برد، اعتراضات را سرکوب و معترضان را دستگیر می کند. تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا فراتر از شرکت ها و افراد تحت حاکمیت آمریکا را شامل می شوند و هر کسی که با این شرکت های تحریم شده تعامل داشته باشد، خود می تواند به عنوان هدف تحریم تعریف شود.

هیلی تهدید کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران گسترده و عمیق است، هر شرکت یا فردی که با این شبکه ایرانی کار می کند، در فرستادن کودکان در میدان های جنگ سوریه و جاهای دیگر همدست است. ایالات متحده همه کارهایی را که بتواند انجام می دهد تا از بازگشت سرمایه گذاری های بین المللی به ایران جلوگیری کند.

وی ایران را به «بحران حقوق بشر در قلب خاورمیانه» متهم کرد و از اعضای شورای امنیت خواست « در حمایت از کودکان ایرانی در برابر دولتشان به ایالات متحده بپیوندند.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    0 5
    دروغ گفته؟
    • بی نام US ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
      0 0
      راست گفته؟
  • بی نام US ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    0 0
    اسم شهید حسین فهمیده را به دهان نجست نیار