باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:‌سازمان حمل و نقل شهرداری تهران به دارندگان خودرو‌هایی که بدهی آن‌ها بابت عوارض طرح ترافیک به بیش از یک میلیون تومان رسیده است، هشدار داد.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای به دارندگان خودرو‌هایی که بدهی آن‌ها بابت عوارض طرح ترافیک به بیش از یک میلیون تومان رسیده است، هشدار داد که برای پرداخت بدهی خود ١٠ روز مهلت دارند و تاکید کرد که در غیر این صورت، مشخصات آن‌ها برای توقیف خودرو به پلیس راهور ارسال خواهد شد.

متن اطلاعیه بدین شرح است: به اطلاع شهروندان و دارندگان خودرو‌های شخصی می‌رساند؛ در سال جاری تردد غیرمجاز در محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد روز‌های مخالف پلاک (صرفا موجب جریمه راهنمایی و رانندگی نمی‌شود و علاوه بر آن، بدهی عوارض خودرو به شهرداری را نیز به همراه خواهد داشت. این موضوع باعث شده که شرایط برای رعایت‌کنندگان قانون آسان‌تر و برای متخلفان سخت‌تر شود.

با وجود آن که در شش ماه اخیر اکثر شهروندان با ضوابط جدید طرح ترافیک آشنا شده و توانسته‌اند رفت و آمد خود به محدوده‌ها را با آن تطبیق دهند، متأسفانه برخی هنوز تصور می‌کنند ورود غیرقانونی به نفع ایشان است و صرفا موجب جریمه ۲۰ هزار تومانی خواهد شد؛ حال آنکه در ضوابط جدید، جریمه جدا از عوارض تعریف شده است و متخلفان باید بدهی عوارض خود را نیز پرداخت کنند.

دارندگان خودرو‌هایی که تاکنون به‌طور غیرمجاز در محدوده‌های طرح تردد داشته‌اند و بدهی آن‌ها در حال اضافه شدن است، می‌توانند با مراجعه به سایت «تهران من» یا استعلام از میزان بدهی خودرو بابت طرح ترافیک مطلع شوند و در همان سایت نسبت به پرداخت یکباره یا تدریجی آن اقدام کنند.

دارندگان خودرو‌هایی که بدهی آن‌ها از یک میلیون تومان فراتر رفته است نیز ١٠ روز مهلت دارند که برای پرداخت بدهی خود اقدام کنند. در غیر این صورت، مشخصات خودروی آن‌ها برای اعمال قانون و توقیف به پلیس راهور ارسال خواهد شد.

از آنجا که در سال جاری درآمد‌های ناشی از طرح ترافیک صرف توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود وضعیت ترافیک و آلودگی هوای شهر می‌شود، سازمان حمل و نقل و ترافیک از عموم شهروندان دعوت می‌کند که با پرداخت بموقع عوارض خود، شهرداری را در رسیدن به این هدف یاری کنند.

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =