شنبه با اقتصاد؛ از استعفای ۲ وزیر تا اشتغال ۲۴ میلیون نفری

امروز روز مهمی برای کابینه دوازدهم بود، از یک سو آخوندی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متن استعفایش را منتشر کرد و از سوی دیگر دولت با استعفای وی و البته محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد شریعتمداری قرار است به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی بار دیگر بخت خود را برای ورود به کابینه بیازماید و آخوندی نیز از پس ۵ بار رای اعتماد در ۵ سال بالاخره از قطار کابینه پیاده شد.

هیأت دولت

 رییس جمهور در حکمی رضا رحمانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و محمد اسلامی را به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی منصوب کرد.به این ترتیب به زودی باید دو وزیر جدید برای این دو وزارتخانه معرفی شوند و ترمیم کابینه ادامه دارد. 

آخوندی علت استعفای خود را اختلاف نظر در زمینه شیوه بازآفرینی شهری اعلام کرده است.

حال و هوای آخوندی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مذکور گویای آن بود که وی شیوه دولت در بازافرینی شهری(بازسازی بافت‌های فرسوده) را قبول ندارد و در سخنان کوتاه خود در این برنامه نیز کنایه‌ای به این اختلاف‌نظر زد و گفت: من امروز برای حرف زدن این‌جا نیامده‌ام بلکه برای کف زدن آمده‌ام!

ثبت‌نام خودرو؛ این بار سایپا
دوقلوهای صنعت خودروسازی در ایران ، یکی در میان نسبت به اعلام شرایط پیش فروش اقدام می کنند . سایپا امروز ۶ مدل خودروی تولیدی خود را پیش فروش کرد .

 گزارش ها حکایت از استقبال گسترده ، نظیر همه پیش فروش های پیشین داشت . آمار نشان می دهد که ۳۲ هزار نفر برای ثبت نام این خودروها به سایت اعلام شده مراجعه کرده و ظرف مدت ۴۱ دقیقه ۵۷۰۰ نفر موفق به ثبت نام کامل شده اند.

در طرح فروش امروز سایپا محدودیت ثبت نام همچنان وجود دارد به نحوی که هر فرد تنها می تواند یک خودرو ثبت نام کند؛ ضمن اینکه امکان صلح آن وجود ندارد و افرادی که در فروش های قبلی ثبت نام کرده بودند اجازه ثبت نام مجدد ندارند.

۲۴ میلیون نفر خرج هشتاد میلیون نفر را می‌دهند
معاون اقتصادی مرکز آمار ایران درباره آمار نیروهای شاغل گفت: ۶۷ میلیون نفر ۱۰ سال به بالا داریم که ۴۰ میلیون آنها غیرفعال هستند ۲۷ میلیون جمعیت فعال وجود دارد که ۲۴ میلیون آن شاغل و ۳ میلیون ۳۰۰ هزار نفر بیکار هستند و در هفته مرجع حداقل یک ساعت هم کار نکردند که به آنها بیکار مطلق گفته می‌شود.

به گفته وی ‌این ۲۴ میلیون شاغل به دو دسته تقسیم می‌شوند.۱-  ۱۴ میلیون نفر که ۴۴ ساعت در هفته تمام وقت کار می‌کنند ۲- ۱۰ میلیون نفر که کمتر از ۴۴ ساعت کار کردند و از این تعداد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دنبال کار بیشتر هستند که به آنها پاره وقت یا اشتغال ناقص گفته می‌شود و ۷ و نیم میلیون نفر دنبال کار بیشتر نیستند.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    5 0
    با این همه امکانات و منابع خجالت اوره که فقط ۲۴میلیون نفر در کشور شاغل باشن
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    4 0
    ایران سرشار از منابع طبعی، معادن و صنایع هست چه بر سرمون امده که بیکاری دست از سرمون برنمی داره
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    6 0
    ساپیا و ایران خودرو سالهاست مردم را بدبخت کردن با محصولات بی کیفیت
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    5 0
    واقعا چرا شرایطی فراهم نمیکنند تا بتونیم از خودروهای با کیفیت خارجی استفاده کنیم