ایران نوشت: مرد جوان که در یک تصادف ساختگی با همدستی دوستش مردی را به قتل رسانده بود صبح دیروز پای میز محاکمه ایستاد.

رسیدگی به این پرونده از۲۹ تیر پارسال در دستور کار مأموران کلانتری 169 مشیریه قرار گرفت.

درنخستین تحقیقات مشخص شد که یک دستگاه پژو 206 با مرد میانسالی کنار خیابان تصادف کرده و از صحنه متواری شده است.
گرچه در نگاه اول به نظر می‌رسید که موضوع تصادف غیرعمد باشد اما مدارکی در صحنه به‌دست آمد که نشان می‌داد این تصادف عمدی بوده و مرد 65 ساله به قتل رسیده است. پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه مشخص شد که خودروی پژو 206 پس ازبرخورد عمدی با مرد میانسال از صحنه متواری شده است اما از آنجا که شماره پلاک خودرو خوانا نبود تحقیقات میدانی آغاز شد و تعدادی از شماره‌های پلاک خودرو به دست آمد.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با بررسی بیش از 5700 خودرو سرانجام موفق به شناسایی صاحب فراری خودرو شدند.
از سویی در تحقیق از خانواده مقتول مشخص شد که 13 سال قبل وی زمینی داشته که افراد ناشناس با سند‌سازی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در ملک او کرده بودند اما مرد میانسال شکایت کرده و دادگاه با محکوم کردن متهمان آنها را مجبور به پرداخت جریمه چند میلیاردی و بازپس دادن ملک کرده بود. همین مسأله نیز باعث کینه و اختلاف شده بود. یکی از آنها مرد میانسالی به‌نام جعفر بود، این درحالی بود که صاحب خودرو پژو 206، همان مردی بود که در پرونده سندسازی محکوم شناخته شده بود. جعفر بازداشت شد و زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد به قتل اعتراف کرد.
او گفت: بعد از اینکه دادگاه حکم را صادر کرد، تصمیم به انتقام گرفتم و با همدستی یکی از دوستانم نقشه را طراحی کردیم. می‌خواستم با تصادف ساختگی از مرد میانسال انتقام بگیریم و برای همین شب حادثه از محل کار مقتول او را تعقیب کردیم. هنگام تعقیب، وی سوار بر خودرو مزدا 3 خود شد و در بین راه با جدول خیابان برخورد کرد. هنگامی که از ماشین پیاده شد تا موضوع را بررسی کند با خودرو به او زده و از محل متواری شدیم.
به‌دنبال اعتراف متهم، همدست او بازداشت شد و صبح دیروز درشعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی توکلی و با حضور قاضی محمدی مستشار دادگاه پای میزمحاکمه ایستادند.
درآغاز جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند سپس متهمان به ترتیب پای میز محاکمه ایستادند، متهم ردیف اول در اظهاراتش به دادرسان دادگاه گفت: از 12 سال قبل به خاطر اختلاف ملکی که با مقتول داشتیم درگیر بودیم، او در جریان فروش یکی از ملک‌هایش سر من کلاه گذاشته بود اما من در مرگ وی بی‌گناهم. او درجریان تصادفی که پیش آمد کشته شد.
پس از اظهارات متهم اصلی پرونده به اتهام قتل عمد وکیل او در جایگاه ایستاد و به دفاع از متهم پرداخت. متهم ردیف دوم هم که آزاد بود در جلسه دادگاه منکر قتل شد.
سپس قضات عالی رتبه دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =