فارس نوشت: مشاهدات خبرنگار ما از بازار موبایل از تغییر رفتار خریداران موبایل و کاهش محسوس قدرت خرید مردم پس از افزایش نرخ ارز حکایت دارد. به طوری که مردم عموما به دنبال گوشی های میان رده می‌روند و افرادی که آیفون می‌خرند کم شده اند.

فعالان بازار موبایل از تغییر رفتار خریداران پس از افزایش نرخ از خبر می‌دهند. مشاهدات خبرنگار ما از بازار موبایل حاکی از کاهش محسوس قدرت خرید مردم است.

یک فروشگاه گوشی‌های اپل در سوال خبرنگار ما درباره رنج قیمتی گوشی‌هایی که این روزها بیشتر می‌فروشند، گفت: درگذشته افراد بیشتری گوشی آیفون می‌خریدند اما امروز تعداد افرادی که برای خرید آیفون مراجعه می‌کنند به طور محسوسی کاهش یافته است. زیرا در گذشته خرید یک آیفون جدید با قیمت حدود 5 میلیون تومان ممکن بود اما اکنون با قیمت حدود 10 میلیون تومان باید گوشی آیفون خرید. در نتیجه تعداد کسانی که می‌توانند آیفون بخرند بسیار کمتر از گذشته شده است.

بازار موبایل

یک فروشگاه گوشی‌ سامسونگ در پاسخ به همین سوال گفت: رنج قیمتی گوشی‌هایی که این روزها بیشتر می‌فروشیم 3 تا 5 میلیون تومان است. نمی توانم بگویم که گوشی نمی فروشیم اما تعداد خریداران به طور محسوس کمتر شده و تنها افرادی که واقعا نیاز به تعویض یا خرید گوشی دارند مراجعه می‌کنند. البته میانگین قیمت گوشی‌هایی که می فروشیم نسبت به گذشته افزایش یافته است.

یک فروشگاه دیگر که مجموعه‌ای از برندها را می‌فروشد در پاسخ به این سوال که چه رنج قیمت گوشی هایی را این روزها بیشتر می‌فروشند، گفت: اغلب گوشی‌هایی که می فروشیم در رنج 2 میلیون تومان تا 3 میلیون تومان است و عموما مردم به دنبال گوشی های میان رده می‌آیند و تقاضا برای گوشی های پرچم دار کاهش یافته است.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =