۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸

در مذاکرات 1+5 دولت پیشنهاد داده که دو کشور ترکیه و برزیل نیز حضور داشته باشند اما ما حضور کشور دیگری را در این مذاکرات ضروری نمی دانیم.

 چرا که جمهوری اسلامی خود به تنهایی می تواند در این مذاکرات حضور پیدا کرده و مبنای منطقی برای این مذاکرات باشد.

بعد از صدور قطعنامه ظالمانه اخیر که علیه ایران صادر شد ، شرایط برای این مذاکرات را مناسب نمی دانم . مذاکرات وین وضعیت متفاوتی دارد و در انتظار تحول بعدی از طریق این مذاکرات هستیم.

گروه وین برای انجام این مذاکرات اعلام آمادگی کرده است و تنها در انتظار زمانبندی هستیم. ایران از دانش هسته ای خوبی برخوردار است و هفته آینده نیروگاه بوشهر نیز عملیاتی می شود و سوخت مورد نیاز از محل نگهداری به درون نیروگاه انتقال پیدا می کند. از ابتدا روسها متعهد به تامین سوخت این نیروگاه بوده اند.

ایران در هر صورت نیروگاه هسته ای با تکیه بر نیروی متخصصان داخلی را خواهد ساخت چه روسها در تهیه آن کمک کنند و در تامین سوخت نیز مشارکت داشته باشند و چه مشارکتی نداشته باشند ایران خود سوخت مورد نیاز را تهیه کرده و نیروگاه را خواهد ساخت.

تجارب گذشته جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که کشورهای دیگر قابل اعتماد نیستند چرا که قراردادهای قبلی را نقض کردند و به دلیل این بی اعتمادی به غرب ناگزیریم خودمان غنی سازی را انجام دهیم. مذاکره با گروه وین بر مبنای بیانیه تهران انجام می شود و اگر این گروه مذاکرات را پذیرفته است به این معنی است که مبنا یعنی همان بیانیه تهران را نیز پذیرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 84521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =