دوشنبه 1 مرداد 1397
سه شنبه 30 شهریور 1389 - 19:25:00 چاپ

متن نامه انیشتین به آیت الله العظمی بروجردی

فرهنگ > دین و اندیشه - متنی که می خوانید گزیده ای از آخرین رساله اینشتین (DIE ERKLA"RUNG دی ارکلرونگ = بیانیه) به ترجمه دکتر عیسی مهدوی است که در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله بروجردی منتشر شده است.

*******************
پیشگفتار کتاب : در اوائل سال 1382 شمسی (=2003م) پروفسور ابراهیم مهدوی ( تولد 1310 ش ) مقیم لندن پس از سفری به آمریکا و آلمان و فرانسه و دیدار با برخی سرمایه داران شرکت اتومبیل سازی "فورد" در آمریکا و "بنز" در آلمان و "کنکورد" در فرانسه و جلب رضایت برخی از اعضاء آنها جهت کمک مالی برای خریداری این رساله گران قیمت بالاخره موفق شدند قرار داد خرید آن را با یک عتیقه دار یهودی را به امضاء برسانند. بهای این رساله که تماما به خط خود انیشتین است سه میلیون دلار تمام شد که به این ترتیب سرشکن شده پرداخت گردید:

BENZ : $ 1/000/000 (به افتخار این که اینشتین آلمانی بود.)
FORD : $ 1/000/000 (به افتخار این که انیشتین در آمریکا می زیست و نیز به افتخار جان . اف. کندی . رئیس جمهور آمریکا ( مقتول 1963 م ) که در این رساله بارها اینشتین از وی نام برده و او را رئیس جمهور آینده آمریکا دانسته است حال آن که در 1954 م ( سال نگارش این اثر ) هنوز 7 سال به زمان انتخاب وی مانده بود! و این از پیشگویی های اینشتین به شمار می رود. نیز شاید سرنخ هایی از معمای حیرت انگیز ترور زنجیره ای خاندان کندی در این رساله موجود باشد که بتوانیم دریابیم چرا کندی کشته شد؟ راز این معما کجاست؟ چرا خانواده او نیز قربانی شدند؟ )

CONCORDE : $500/000 (به افتخار جناب لاوازیه - مقتول 1794 م در انقلاب / یا شورش / فرانسه - و نیز قانون بقای ماده او که در این رساله بارها یاد شده است.)
$ 500/000 : TITANIC (به یاد بود کشته شدگان حادثه کشتی "تایتانیک" انگلیسی و نیز الکساندر فلمینگ انگلیسی (فوت 1955م) - کاشف پنیسیلین و از یاری کنندگان اینشتین در نگارش این رساله - بخش هایی که مربوط به اسرار علم پزشکی و زیست شناسی و داروشناسی آن می شود.)

شخصیت های اصلی این رساله :
آلبرت اینشتین (فوت مشکوک 1955 م) / الکساندر فلمینگ (فوت 1955م)
آیت الله العظمی سید حسین بروجردی (فوت 1961میلادی) / نیلز بور (بوهر) شیمیدان و فیزیکدان دانمارکی که او نیز با اینشتین در نگارش این اثر همکاری می کرد (فوت 1962م)
جان . اف . کندی ( مقتول 1963م) / علیرضا پهلوی ( مترجم و رابط ) (کشته شده بر اثر سقوط هواپیما توسط عناصر سازمان «کا. گ. ب» شوروی در 1954م (= 1333 ش - سال نگارش این رساله)

حمیدرضا پهلوی (مترجم و رابط فوت 1371 ش = 1992م ) که نیلز بور او را به اینشتین معرفی کرده و در آن زمان 22 ساله بود.
سؤالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا سه تاریخ مرگ ( 1954 - 1955 و باز 1955م ) و نیز سه تاریخ مرگ (1961 - 1962 - 1963 م ) دقیقاً پشت سر هم واقع شده؟ و چرا نویسنده (اینشتین) با همکار اصلی او در این نگارش (الکساندر فلمینگ) هر دو در یک سال (1955 م ) مرده اند ؟ و چرا یکی از مترجمین و رابط ها ( ع ... پ ... ) در همان سال نگارش راسله بر اثر سقوط هواپیما جان داده است؟ و باز چرا همین چند سال قبل دو فرزند مترجم و رابط دیگر به نام های بهزاد و نازک در سن جوانی به طرز مشکوکی در خارج از ایران مسموم شده و مرده اند؟

و بالاخره چرا باید این رساله از چنین شخصیتی (اینشتین) حدود نیم قرن (!!) مخفی بماند و چرا "صندوق امانات سری انگلیس" به بهانه پرهیز از ایجاد "یک رولوشن (= انقلاب خطرناک مذهبی" اجازه تکثیر این اثر علمی مذهبی را تحت هیچ شرایطی به ما نمی دهد؟

نامه انیشتین به آیت الله بروجردی

سرآغاز متن کتاب و اولین عبارت کتابچه اینشتین/ خطاب به آیت الله بروجردی این عبارت آلمانی است :

Herzliche Gru"&e von Einstein (هرتسلیش گروسس فن اینشتاین یعنی با صمیمانه ترین سلام ها از اینشتین )

محضر شریف پیشوای جهان اسلام ...جناب سید حسین بروجردی...

پس از 40 مکاتبه که با جنابعالی بعمل آوردم اکنون دین مبین اسلام و آئین تشیع 12 امامی را پذیرفته ام که اگر همه دنیا بخواهند من را از این اعتقاد پاکیزه پشیمان سازند هرگز نخواهند توانست حتی من را اندکی دچار تردید سازند! اکنون که مرض پیری مرا از کار انداخته و سست کرده است ماه مرتس ( مارس) از سال 1954 است که من مقیم آمریکا و دور از وطن هستم.

به یاد دارید که آشنایی من با شما از ماه آگوست (اوت) سال 1946 یعنی حدود 8 سال قبل بود . خوب به یاد دارم که وقتی در 6 آوگوست 1945 آن مرد ناپاک پلید اکتشاف فیزیکی من را - که کشف نیروی نهفته در اتم بود - همچون صاعقه ای آتشبار و خانمانسوز بر سر مردم بی دفاع هیروشیما فرو ریخت من از شدت غم و اندوه مشرف به مرگ شدم و در صدد برآمدم که موافقتنامه ای بین المللی به امضاء و تصویب جهانی برسانم.

گر چه در این راه برای من توفیقی حاصل نشد ولی ثمره آن آشنایی با شما مرد بزرگ بود که هم تا حدی من را از آن اندوه عظیم خلاص نمود و هم بالاخره سبب مسلمان شدن پنهانی من شد. و چون این آخرین یادداشت من در جمع بندی این چهل نامه است، برای خوانندگان گرامی ( بعدی ) نیز می نویسم همانگونه که آقای بروجردی - مقیم شهر قم / در ایران - می دانند : من در آوگوست 1939 طی نامه ای به روزولت - رئیس جمهور وقت آمریکا - او را از پیشرفت آلمان نازی - که در ابتدای جنگ جهانی دوم بود - در مسئله شکافتن اتم و آزاد کردن و مهار انرژی عظیم آن جهت کشتار و نابود کردن آنی برخی شهرها مطلع ساختم و اکیداً به او (روزولت ) گفتم که برای بازداشتن آلمان نازی از این نقشه جنایت آمیز باید ابرقدرتی چون آمریکا - که به نظر من عاقل ترین و خونسردترین ابرقدرت های دنیای فعلی است - سریعاً گروهی را مأمور بررسی و تحقیق علمی - در شکافتن هسته اتم - بنماید و به سرعت باید بمب اتم را بسازد چون دیر یا زود این سگ از زنجیر در رفته - یعنی آدولف هیتلر نژآدپرست خوانخوار - آن (بمب اتم) را ساخته و چون ببیند از راه جنگ متعارف حریف تمامی دنیا نمی شود - حتماً متوسل به آن شده و لااقل چندین شهر بزرگ را هدف بمب اتمی خود قرار می دهد.

اما وقتی آمریکا آن را از قبل ساخته و اعلان نموده باشد دیگر امثال هیتلر دیوانه نمی توانند دنیا را به آتش بکشند! پس جناب پاپ پیوس دوازدهم نیز - که آغاز دوره پاپی وی برای مسیحیان کاتولیک جهان / از همان سال 1939 بود - فتوا به این امر صادر کرد و فقط اکیداً قید نمود که : هرگز نباید از این سلاح اتمی برای جنگ - حتی با خود نازی های آلمان - استفاده شود.
سپس من نامه ای به محضر شریف پیشوای اسلامی آن زمان سید ابوالحسن (ابوالحسن اصفهانی - که مقیم نجف بودند - نوشتم / ایشان نیز در جواب گفتند که : از باب ناچاری لازم است که بمب اتم ساخته شود تا آلمانی ها بهراسند و دست به حمله اتمی به هیچ کشوری نزنند . ولی استعمال این سلاح مرگبار در قانون اسلام بطور کلی ممنوع است و هرگز نباید از آن - به نحو ابتدایی - استفاده شود حتی علیه خود آلمان نازی باز تأکید می کنم . تا آنجا که امکان دارد نباید سلاح اتمی بکار گرفته شود و باید با اسلحه متعارف با آلمان نازی مقابله کرد"

آری ! جهان در آن روزها وضعی اضطراری پیدا کرده بود . به حکم چنین بزرگ مردانی (از ادیان و مذاهب مختلف) من (اینشتین) ناچار بودم که روولت را در جریان ساخت بمب اتم قرار دهم و این اقدام مانع عملکرد آلمان نازی شد و با این عمل من جان بسیاری از مردم دنیا نجات داده شد / اما افسوس که این فرمول به دست آن مرد دیوانه دیگر افتاد و توصیه های من و روزولت را از یاد برده / دچار وسوسه شیطانی شد و در حال مستی دستور داد که خلبان احمق و جنایتکار او در 6 اوگوست 1945 که دنیا تازه داشت طعم تلخ جنگ دوم را از یاد برده و صلح جهانی در حال استقرار بود این بمب خطرزا را در هیروشیما فرو افکند !!

بمبی که بقدر یک توپ بیشتر اندازه نداشت و به زمین نرسیده در آسمان شهر منفجر و شهری را مبدل به خاکستر کرد !! احساس می کنم که هر گاه به یاد این حادثه می افتم چند ماه و یا چندین سال از عمرم کاسته می شود و پیرتر می شوم!! و من همان طور که در جنگ اول جهانی بین سال های 1914 - 1918 در صدد ارائه طرح صلح جهانی بودم و موفق نشدم / در این 6 سال سیاه جنگ دوم 1939 - 1918 نیز دائماً در تکاپو بودم که بنحوی بتوانم طرح صلح جهانی را ارائه بدهم / باز هم نتیجه نگرفتم!!
گویا شکافتن هسته اتم بسیار آسان تر بود از شکافتن قلب سخت و سیاه انسان!! براستی که این موجود دوپا سرسخت ترین موجودات جهان است !! ... و در مقیاس های کوچک تر نیز همواره ناکام بوده ام .

هنگامی که ورزش های رزمی از جمله کاراته، جودو و کنگ فو و مانند این چیزها از شرق وحشی بی تمدن و خرچنگ خوار - یعنی چین و ژاپن و کره - به وسیله اروپا و آمریکا آمد من از جمله مخالفان این گونه ورزش ها بودم و تأکید می کردم که چنین آداب و رسول وحشیانه ای خشونت را در جامعه رواج می دهد ... ولی همه مانند دیوار گچی به من نگاه کردند و هیچ نگفتند و چنان که خود حضرتعالی (آقای بروجردی) برای من در جواب نامه 25 مرقوم فرموده اید " در اسلام ... حتی کندن یک مو یا ایجاد یک خراش سطحی و یا حتی اندک ناراحت ساختن یک انسان غیر مجاز و ممنوع است "

آری ! سیاست فقط فکر لحظه های هیجان آور را در سر می آورد حال آن که این عملکردهای سیاسی همچون قوانین معادلات ریاضی نتایج و عواقبی جبران ناپذیر و غیر قابل دفع را در پی می آورد!! و اکنون ای جناب بروجردی، ای پیشوای خردمند و ای پدر مهربان بسیار از شما سپاسگزارم که در 1952 در پی مرگ (وایتسمن) - رئیس جمهور وقت اسرائیل- هنگامی که من از شما تقاضای مشاوره کردم که آیا ریاست جمهوری اسرائیل را که رسماً و علناً به من پیشنهاد شد و همگان مرا یک یهودی دنیا دیده و مهاجر از وطن می دانستند بپذیرم؟ در جواب نامه 32 فرمودید: انسان خداترس و خردمند چنین پیشنهادی را هرگز نمی پذیرد. هر کس به دنبال سیاست رفته آلوده شده است . پس شما خود را آلوده سیاست نکنید" لذا من نیز به بهانه اشتغالات علمی این پیشنهاد را رد کردم. 

105 دیدگاه
  • بدون نام
    سه شنبه 30 شهریور 1389 - 20:54:55
    پاسخ
    55 15

    ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • بدون نام
    سه شنبه 30 شهریور 1389 - 21:44:58
    پاسخ
    53 17

    چی میگیییییی ؟؟؟؟!!!!

  • saeed
    سه شنبه 30 شهریور 1389 - 22:09:26
    پاسخ
    60 82

    افتخار می کنم که همشهری آیت الله العظمی بروجردی هستم ویک جا هم خواندم که آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به حقیقت این نامه شهادت می دهد !

  • x
    سه شنبه 30 شهریور 1389 - 22:18:41
    پاسخ
    57 13

    عجب!!!!!!!!

  • خدارحم
    سه شنبه 30 شهریور 1389 - 22:47:23
    پاسخ
    31 51

    به نام دوستدار همه خوبیها- اگر دولتمردان ما به این جمله ایمان بیاورند سریع ترین رشد اسلام را خواهیم دید: ( در اسلام ... حتی کندن یک مو یا ایجاد یک خراش سطحی و یا حتی اندک ناراحت ساختن یک انسان غیر مجاز و ممنوع است )- و آنوقت جنگ طلب هایی هستند که به دستور امام راحل در اعلام آتش بس خرده میگیرند و اگر بتوانند تلاش میکنند که عقاید غیر اسلامی خود را به اسم اسلام بااستفاده از زر و زور و تزویر به ملت خود و دنیا تحمیل کنند.

    • سمیرا
      جمعه 22 تیر 1397 - 01:14:00
      0 0

      این منفی ها چیه مگه این جمله چه بار منفی داره؟؟؟؟ واقعا درعجبم.

  • بدون نام
    سه شنبه 30 شهریور 1389 - 23:23:11
    پاسخ
    85 92

    آیا واقعا آقای بروجردی برای بزرگ شدن نیاز به این مهملات دارد؟ کمی عقل هم چیز خوبی است.

    • وحيد فرزان
      سه شنبه 29 فروردین 1391 - 00:22:34
      51 15

      منم نمیدونم این حرفها چقدر مستند است اما مساله بزرگ و کوچک کردن ایت الله بروجردی یا انیشتن نیست بلکه تشخیص راه راست توسط انسانهای متفکر است!

    • sashar
      یکشنبه 27 اسفند 1391 - 03:12:53
      14 26

      درپاسخ باید بگم که این حرف هارو آقای بروجردی یا طرفداراشون ننوشتن خود انیشتین این هارو نوشتهورساله اش هم تا مدت ها ازدید همه مخفی بوده....درضمن حق با شماست کمی تعقل هم خوب چیزیه پیشنهاد می کنم رسله انیشتین رو کامل بخونید

  • بدون نام
    چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 03:27:53
    پاسخ
    109 84

    برین خجالت بکشین بابا ، این طنز بوده حتما گل آقایی کسی نوشته ،این مایه آبروریزیه توروخدا برش دارین ،کاملا معلوم یک عامی اینو نوشته ، "شکافتن اتم، آن فرمول ، به اندازه توپ"

  • بدون نام
    چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 04:53:36
    پاسخ
    51 34

    واقعا اگر راست باشد، خیلی معنی دار و حیرت انگیز است.

  • جود
    چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 08:20:26
    پاسخ
    26 26

    این خبر از جمله خبرهای حیرت آوری بود که تا به حال خوندم اگر ممکنه نامه ی کامل را در سایت گذاشته یا برام بفرستید " ممنون"

  • پاسدار سبز
    چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 09:48:56
    پاسخ
    55 9

    عجب

  • a
    چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 09:52:16
    پاسخ
    10 22

    حاوي نكات مهمي درباره هيروشيما است

  • امیر
    چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 10:11:45
    پاسخ
    72 43

    این نامه مشکوکه. خیلی هم مشکوکه.

  • رضا
    چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 10:30:38
    پاسخ
    87 7

    می خواستم بدونم هیچ تصویری از اصل نامه وجود دارد؟

  • بدون نام
    چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 10:41:37
    پاسخ
    32 21

    واقعا آفرین بر چنین مردانی (برجردی)و مردانی همتای او که امروزه گفتگوی تمدن ها را مطرح میکنند.

  • ناشناس
    چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 11:42:00
    پاسخ
    66 71

    مطلب کاملا دروغ است و صحت ندارد. چنین صندوق سری در انگلستان وجود ندارد و دین و مذهب یهودیت فقط دین نیست، رابطه خونی است و چنین توقعی از انیشتن یهودی بعید است. بارها این مطلب در وبلاگهای مختلف و سایتهای مختلف از حدود 4-5 سال پیش بحث شده و هر بار نظراتی علمی نیز به آن پیوسته شده است و ثابت شده که خبر غیر واقعی است و تنها از یک ذهن مریض برای اثبات علمی بعضی معجزات ساخته و پرداخته شده است. یک سرچ در گوگل بزنید به آن پی خواهید برد.

  • محمدحسین
    چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 15:29:33
    پاسخ
    29 33

    بسمه تعالی باسلام مطالب بسیار جالب بود اگرواقعیت داشته باشد تودهنی خوبی است به آمریکا وهمپیمانانش .چون درگذشته دور مراجع عظام ازبکارگیری سلاح هسته ای مخالفت کردند ولی دشمنان بشریت که دراس آنان آمریکای جنایت کار واسرائیل خبیث ،ازسلاح هسته ای برای نابودی بشریت استفاده میکنند مرگ برآمریکا واسرائیل ونوکرانشان درجهان درود خدا بر اسلام ومرجعیت آگاه شیعه

  • مریم
    پنجشنبه 1 مهر 1389 - 10:08:14
    پاسخ
    15 9

    واقعا این مطلب و این کتاب واقعیه؟

  • بدون نام
    پنجشنبه 1 مهر 1389 - 10:44:34
    پاسخ
    12 21

    ‎"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly." Albert Einstein, The Human Side. Princeton University Press. p. 43.

  • بدون نام
    پنجشنبه 1 مهر 1389 - 11:08:11
    پاسخ
    31 10

    با سلام به نظر من خیلی جالب بود ولی هیچ منبعی رو معرفی نکرده اید و یا اینکه این اطلاعات را از کجا آورده اید؟؟؟؟؟

    • بی نام
      جمعه 19 مهر 1392 - 09:09:47
      5 4

      گیجل مه کی ساف سوللی اوخی بیر!!!

  • بدون نام
    جمعه 2 مهر 1389 - 17:14:08
    پاسخ
    50 18

    داستان جالبی بود. تشیع حق است چه انشیتن به آن ایمان بیاورد و چه با آن مخالفت کند.

  • بدون نام
    شنبه 3 مهر 1389 - 19:06:36
    پاسخ
    9 15

    خوب بود ولی کامل نبودلطفا کل نامه را برای من ایمیل کنید خییییللللللللی ممنونلطفا چون برام مهمه

  • هستی
    یکشنبه 4 مهر 1389 - 16:40:31
    پاسخ
    20 13

    عالیههههه.خسته نباشید.

  • بدون نام
    پنجشنبه 8 مهر 1389 - 13:33:52
    پاسخ
    22 53

    واقعا مشخصه که ساختگیه.درضمن انیشتن خیلی کوچکتر از این حرفهاست که اسلام بیاره

    • شنبه 13 دی 1393 - 14:36:52
      15 14

      واقعا به خاطر نظرتون درباره اینشتین متاسفماون یه عالم الهی بودوبرگزیده از جانب خدا .برو صادقانه ایمانتو باخودت بررسی کن ببین تو کوچیکی یا اینشتین

    • بی نام
      پنجشنبه 28 خرداد 1394 - 03:40:58
      17 3

      اتفاقا ایمان اوردن به دین اسلام برای افراد دانشمند و عالم راحتتره چون اسلام دینی حامی علم و دانش است و نکات علمی زیبایی رو در تعلیماتش اورذه .

    • دانشجو
      سه شنبه 24 آذر 1394 - 20:48:18
      14 1

      ینی چی کوچیک تر ازاین حرفاست؟؟؟؟ دانشمند به این بزرگی اند ایشونمیگن در نظر جاهل هرچی بیشتر اوج میگیری کوچیک تر میشی اینجاست...قانون نسبیت اینشتین میدونی چه تاثیر گذاره بااون میتونی طی الارض رو هم اثبات کنید

  • امین
    پنجشنبه 8 مهر 1389 - 21:32:04
    پاسخ
    27 24

    باور نمی کنم

  • بدون نام
    دوشنبه 12 مهر 1389 - 13:29:07
    پاسخ
    28 6

    لطفا نسخه اصلی این نامه رو در اختیار مردم بگذارید این خبر اگر درست باشه باید از صدا و سیما با ارائه مدارک معتبر به اطلاع عموم برسه

  • hasawCwIeA
    پنجشنبه 15 مهر 1389 - 17:25:19
    پاسخ
    19 16

    مورد حقيقت دارد.

  • بدون نام
    چهارشنبه 5 آبان 1389 - 14:39:19
    پاسخ
    29 25

    به شهادت آیت الله صافی نامه درست است و ایشان در جریان امر بوده. رحمت خدا بر انیشتن مومن و پیشوایش آیت الله بروجردی عزیز

  • ali
    دوشنبه 10 آبان 1389 - 00:08:09
    پاسخ
    32 8

    خیلی از غیر مسلمان ها از انسانهای مسلمان نما بهترند

  • علي
    شنبه 22 آبان 1389 - 20:12:04
    پاسخ
    22 18

    نمي توانم باور كنم

  • alihm
    یکشنبه 23 آبان 1389 - 15:49:04
    پاسخ
    27 30

    این نامه حقیقت دارد و از مدیر این سایت ممنونم که برای تبلیغ دین اسلام و آیین تشیع قدم گذاشته است alihm

  • رحیم صادقی فر
    پنجشنبه 4 آذر 1389 - 01:33:00
    پاسخ
    21 3

    لطفا منبع این خبر را به بنده اطلاع دهید. البته اگر این خبر صحت داشته باشد دوست دارم منبع آن را نیز داشته باشم که بتوانم با اطمینان این را خبر را اشاعه دهم.با تشکر

  • رضا احمدی
    جمعه 5 آذر 1389 - 23:47:09
    پاسخ
    31 32

    چرند وپرند دارن میگن اینه همش خزولات بیش نیست

  • جواد
    جمعه 12 آذر 1389 - 20:47:20
    پاسخ
    10 53

    این حقیقت محضه و کسانی که باور ندارن مثل این هست که خودشون رو از نطفه پدرشون نمی دونن یعنی انکار میکنن که بچه باباشون هستن

    • بی نام
      دوشنبه 9 فروردین 1395 - 14:22:38
      12 3

      لات بازی درنیار.

  • علی
    شنبه 20 آذر 1389 - 14:04:06
    پاسخ
    40 46

    طنز جالبیه، خلاقیتتون منو کشته! فقط موضوع رو بین المللی نکنید که دنیا دلشو میگیره قاه قاه بهمون میخنده. میگن قبل حرف زدن فکر کنید، شما هم بهتره قبل از خبر پست کردن 2 سانیه فکر کنید، به خدا ضرر نداره!

  • بینام
    دوشنبه 13 دی 1389 - 14:31:00
    پاسخ
    14 8

    باید بیشتر فکر کرد. به چی استناد کنیم؟

  • Henry Ganj
    دوشنبه 13 دی 1389 - 15:34:45
    پاسخ
    17 12

    از مدیر سایت سپاسگزارم. شما به وظیفه خودتان عمل کردید. انسان حق جو در انتها به حقیقت پی می برد.

  • امير علي
    دوشنبه 27 دی 1389 - 21:13:04
    پاسخ
    11 10

    سلام از آنجايي كه بنده قصد پخش اين نامه را در سطح دانشگاه را دارم،لطفا منبعش رو هم بفرمايين . تشكر

  • محمد
    یکشنبه 3 بهمن 1389 - 01:09:56
    پاسخ
    16 10

    قطعا اقای بروجردی واقای انیشتن مردان بزرگی بودهاند ولی برای مشخص شدن حقیقت سند مطالب بلا را در سایت قرار دهید

  • محمد
    یکشنبه 3 بهمن 1389 - 01:11:09
    پاسخ
    15 8

    قطعا اقای بروجردی واقای انیشتن مردان بزرگی بودهاند ولی برای مشخص شدن حقیقت سند مطالب بلا را در سایت قرار دهیدضمنا کم نیستن یهودیهای ازادهای که با صهیونیست مخالفند

  • بدون نام
    سه شنبه 5 بهمن 1389 - 02:48:13
    پاسخ
    15 4

    حداقل مکاتبات بین ان دو را منتشر کنید

  • بدون نام
    سه شنبه 5 بهمن 1389 - 14:26:28
    پاسخ
    13 16

    نامه ای که انیشتن به آیت الله بروجردی زده و به حقانیت اسلام و شیعه اشاره کرده حقیقت داره . به گفته پدرم این مطلب در حدود 50 سال پیش هم عنوان شده بودو مسئله ای نیست که تازگی داشته باشه فقط متاسفانه بخاطر اتفاقات پیش آمده در سالها و بخصوص ماههای اخیر و حملات شدید به اسلام و هدف قرار دادن اعتقادات مردم برای روی گردانی از دین , این مطالب بیشتر مورد تفسیر قرار میگیرد.

  • بدون نام
    شنبه 16 بهمن 1389 - 16:54:51
    پاسخ
    9 9

    این مطلب توی سایت آیت الله بروجردی هم هستش http://broujerdi.org/content/category/13/37/121/

  • سیده لیلا
    یکشنبه 15 اسفند 1389 - 22:54:16
    پاسخ
    21 18

    واقعا از خوندن این مطلب هیجان زده شدم! خوشحالم برای اینشتین که قبل از اینکه دیر بشه اسلام آورد و یک مسلمان شیعه بود وقتی از دنیا رفت!!! خیلی برای من غرور آفرین بود!!!ممنونم از مطلب قشنگتون!!!

  • م.پ
    شنبه 21 اسفند 1389 - 12:55:53
    پاسخ
    14 4

    لطفا اگرکسی پیداشد و متن انگلیسی یا آلمانی نامه رو پیدا کرد لطفا هرچه سریعتر روی سایت قرار دهید . متشکرم.

  • محمد
    شنبه 28 اسفند 1389 - 17:48:53
    پاسخ
    10 8

    واقعااین کار برای آگاهی مردم لازم بود که پخش بشود

  • aria
    چهارشنبه 3 فروردین 1390 - 13:34:33
    پاسخ
    41 10

    من نمی خواهم منکر این مطلب بشم ولی تا جایی که من اواخر عمر انیشتین را مطالعه کردم اسلامی در روابط شخصی و خانوادگی او ندیدم اگر منبعی دال بر این مطلب هست (مثلا متن المانی یا انگلیسی نامه با امضاء شخص انیشتین) ان را حتما برای اثبات این مطلب قرار دهید از مردم عزیز کشور هم خواهش می کنم تا ندیدن سند و مدرک در باره هیچ چیز تصمیم نگیرند

  • علي
    یکشنبه 7 فروردین 1390 - 12:39:33
    پاسخ
    23 11

    درست است كه هيچ مطلبي را بدون مدرك ودليل نبايد پذيرفت اما اين نكته را نبايد فراموش كرد كه تا به امروز غرب خيلي از اين مطالب كه حقانيت را در هر ضمينه كه به ضرر انها باشد مخفي نگه داشته

  • ک.ن
    چهارشنبه 10 فروردین 1390 - 18:26:21
    پاسخ
    8 10

    کسی که می فهمه ماده همون انرژیه می تونه بفهمه که فراتر از اون هم روحه و ایمان بیاره ، می تونیدشعر «نامه ای به انیشتین » از شهریار و کتاب « تئوری میر» رو در این رابطه مطالعه بفرمایید.

  • علی
    چهارشنبه 31 فروردین 1390 - 17:40:19
    پاسخ
    10 5

    سلام اتفاقا من این مطلب رو یه جای دیگه هم خونده بودم اگر میشه متن المانی ومنبع اون رو برام بفرستید چون به اون خیلی نیاز دارم با تشکر

  • بدون نام
    دوشنبه 5 اردیبهشت 1390 - 01:31:46
    پاسخ
    21 36

    آخه چقدر شماها پپه هستید واااای کیا تو این مملکت نفس می کشن عجب!!!!!!!!!

    • ش حیدری
      جمعه 20 اسفند 1395 - 00:37:22
      3 3

      هموطن نمیدونستیم شماتواین مملکت دارین زندگی میکنین والا نفس نمیکشیدیم

  • بهروز
    سه شنبه 6 اردیبهشت 1390 - 11:23:33
    پاسخ
    22 5

    بسیار جالب بوددست شما درد نکنه ولی مستندات محکم خودتان رانیز ارائه نمایید تاجای هیچگونه تردیدی نباشد هرچند کسانی هستندکه به آنها وحی هم شود بعضی چیزها راقبول ندارند.

  • محمد اربابي
    یکشنبه 11 اردیبهشت 1390 - 08:27:13
    پاسخ
    32 17

    اون کساني که به همه چيز به ديد شک وترديد وجک نگاه مي کنند بهتره به عقل خودشون شک کنند.چون گيرم که اين طور نباشه ولي هرکس در کار علمي به کشف بزرگي دست پيدا کنه بيشتر به عظمت خدا ونيز حقانيت دين اسلام وتشيع پي ميبره

  • بدون نام
    شنبه 21 خرداد 1390 - 18:16:46
    پاسخ
    23 19

    برای دوستانی که چرتوپرت گفتن تو نظراتشون این نامه ها موجود است و انیشتین شیعه ی امیرالمومنین بوده

  • بدون نام
    شنبه 29 مرداد 1390 - 20:04:51
    پاسخ
    24 24

    كساني كه ضعف ايمان دارن نميتونن بپذيرند -

  • بدون نام
    سه شنبه 1 شهریور 1390 - 16:13:14
    پاسخ
    12 3

    لطفا يك منبع معتبر معرفي كنيد تا بتوانم با استفاده از آن ديكران را مطلع كنم

  • بدون نام
    یکشنبه 6 شهریور 1390 - 12:54:33
    پاسخ
    12 9

    حرف نداشت . . .! به نظرم باید همه انکارهای بیجای کتاب بیست گفتار شهید مطهری را بخونند.

  • بدون نام
    جمعه 18 شهریور 1390 - 23:54:44
    پاسخ
    15 6

    یک فایل pdf نودوهشت صفحه ای که مقداری زیادی از ترجمه ی اصل نامه رو شامل میشه: http://broujerdi.org/images/book- anishtain.pdf

  • مهدی
    یکشنبه 20 شهریور 1390 - 18:10:57
    پاسخ
    42 13

    من هم از زبان حاج آقای قنبری شنیدم این مطلب رو...و ساده لوحیه که باور کنیم چین سند بزرگ و مهمی رو آمریکا و انگلیس میذارن که مردم دنیا ببینند.اونها رو در مخازن اسناد سریشون نگه میدارند تا مردم دنیا متوجه نشن.

  • جواد البوغبیش
    شنبه 5 فروردین 1391 - 00:02:15
    پاسخ
    14 7

    دور از انتظار نمی باشد اینا همیشه بوده

  • علی
    یکشنبه 27 فروردین 1391 - 18:21:18
    پاسخ
    19 9

    من نمی دانم چرا در طول این پنجاه سال همین جناب آقای پروفسور مهدوی که ادعا می کنند اصل این رساله در اختیارشان است، حتی تصویر یک صفحه از این رساله را به عنوان سند رو نکرده اند؟! می گویند امریکا و انگلیس اجازه نداده اند که این رساله منتشر شود. حالا که نسخه ی اصلی این رساله دست شماست دیگر چه بهانه ای دارید؟! تعجب آورتر از اینکه با توجه به این رساله ظاهراً آینشتاین تنها در یک سال پایانی عمر خود، بسیاری از عقاید و اعتقاداتی را که در طول یک عمر به آنها دست یافته بود نقض کرده است!

  • بدون نام
    پنجشنبه 31 فروردین 1391 - 03:20:08
    پاسخ
    12 4

    خدا رحمت کنه اقا رو

  • بدون نام
    دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 - 06:05:35
    پاسخ
    15 8

    سلام این مطلب واقعیت داره متن اصلیش در کتابخانه آیت الله بروجردی در قم هست . اتفاقا خودم این نامه رو دیدم.

  • بدون نام
    دوشنبه 1 خرداد 1391 - 20:37:55
    پاسخ
    17 17

    هه هه چرا انیشتن وصیت نکرد مطابق آیین اسلام به خاک سپرده بشه؟

    • sashar
      یکشنبه 27 اسفند 1391 - 03:15:12
      13 7

      شما از کجا می دونی که نشده؟؟!!

  • بدون نام
    پنجشنبه 11 خرداد 1391 - 03:21:40
    پاسخ
    14 5

    بايد بيشتر تحقيق كرد

  • محمودی
    شنبه 27 خرداد 1391 - 18:38:40
    پاسخ
    22 2

    اصل نامه باید نمایش داده شود تا ترجمه قابل پذیرش شودو گر نه عده ای فکر میکنند شما مفاد نامه را به میل خود تغییر داده اید چرا اصل نامه در این وبلاگ نیست؟

  • نادر
    جمعه 19 آبان 1391 - 15:50:11
    پاسخ
    19 9

    این همه تلاش کردیم دیگرونو بچسبونیم به خودمون چی شد چی رسید بهمون؟به جای نامه انیشتین بیایم تحقیق کنیم ببینیم چی میشه که یکی میشه انیشتین یکی میشه نیوتون .اسلام بدون انیشتین هم پاک ترین و علمی ترین دینه عزیزان.

  • پوردستان
    سه شنبه 14 آذر 1391 - 17:12:31
    پاسخ
    11 7

    سلام به تمام دوستان. این مطالب صحیح است. بحث فراماسونری مطرحه که نزاشته اسناد برملا بشه.

  • حسین
    شنبه 18 آذر 1391 - 00:41:10
    پاسخ
    7 3

    متن بالا مثل یک نامه نبود. البته میشه گفت که این ماجرا حقیقیه ولی خب باید سند معتبری ارائه بشه. خوبه که دوستانی که توانشو دارن سعی در پیگیری این ماجرا کنن و به طور قاطع این موضوع رو اثبات یا رد کنن

    • sashar
      یکشنبه 27 اسفند 1391 - 03:16:45
      6 7

      داداش رساله اش موجود است برید مطالعه کنید.

  • زینب احمدزاده
    یکشنبه 26 آذر 1391 - 06:10:45
    پاسخ
    21 3

    "اللهم عجل لولیک الفرج"

  • زادی
    چهارشنبه 11 بهمن 1391 - 20:07:09
    پاسخ
    10 2

    خیلی عالیست

  • علی
    جمعه 8 شهریور 1392 - 04:59:08
    پاسخ
    10 10

    عالی بود. ما در دروغ گفتن نابغه ایم

  • نگار
    یکشنبه 28 مهر 1392 - 20:41:51
    پاسخ
    6 2

    خیلی جالب بود ممنون از شما

  • بی نام
    سه شنبه 30 مهر 1392 - 11:03:12
    پاسخ
    8 6

    اول اینکه اگر هم انشتین گفته من شیعه ی دوازده امامی شدم فقط برای جلب نظر آیت الله بروجردی بوده و دوم اینکه اگر انشتین می خواسته به رهبران مذهبی نامه بنویسه، تنها عالمان جهان اسلام شیعه ها نیستند بلکه عالمان سنی هم هستند. آیا به اونها هم نامه نوشته

    • بی نام
      دوشنبه 1 دی 1393 - 17:12:29
      5 3

      من به این موضوع معراج جسمانی ایمان دارم چه انیشتن شیعه باشد یا نباشد.

  • بی نام
    جمعه 15 آذر 1392 - 21:42:31
    پاسخ
    4 2

    خیلی عالی بود

  • عمران
    شنبه 31 خرداد 1393 - 03:27:38
    پاسخ
    5 2

    این نامه حقیقت دارد .

  • بی نام
    یکشنبه 16 شهریور 1393 - 11:38:30
    پاسخ
    7 1

    اگر حقیقت داشته باشه حداقل عکسی متنی خبر منبع موثقی و... هم باید ارائه کنید

  • بهمن
    جمعه 21 شهریور 1393 - 01:37:01
    پاسخ
    13 13

    من در المان زندگی میکنم از مدیرانی که 40 سال سابقه کار در کارخانه بنز دارند خواستم تحقیق کنند که ایا واقعن بنز 1000000 دلار برای خرید رساله سرمایه گذاری کرده ؟ که هر دو مدیر بعد از تحقیق جواب منفی دادند . گذشته از این چطور میشه که این رساله در هیچ جای دنیا غیر از ایران دیده و خوانده نشده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بی نام
      چهارشنبه 4 فروردین 1395 - 11:05:30
      2 6

      متن نامه به انگلیسی وآلمانی هست اینم دیگه باور نمیکنید ی سرچ کنید بعد هرچی میرسین بنویسین

  • ارزو
    پنجشنبه 22 آبان 1393 - 20:08:13
    پاسخ
    13 11

    بالاخره این که اوضاع کشور اینجوریه بی دلیل که نیست.....عجب ملتی داریم میشیم..........خدایا خودت به دادمون برس

  • وحید تخشی
    یکشنبه 10 اسفند 1393 - 14:59:12
    پاسخ
    27 5

    خیلی خوبه خوشحال شدم

  • نرگس
    یکشنبه 2 فروردین 1394 - 13:51:15
    پاسخ
    4 12

    کاملا مطمینم که این نامه حقیقت داره...

  • زهره
    سه شنبه 12 خرداد 1394 - 17:04:14
    پاسخ
    4 11

    سلام و خداقوت. اسلام و شیعه حق است.. درود بر آن مرد بزرگ که این مسئله را فهمید و ایمان اورد..

  • بی نام
    سه شنبه 9 تیر 1394 - 21:47:39
    پاسخ
    3 3

    سلام اگر این متن درسته پس نامه خدا از انشتين چیه که کاملا متضاد این نامه است کمی تفکر کنیم

  • بی نام
    پنجشنبه 5 شهریور 1394 - 18:01:47
    پاسخ
    4 1

    هر کس به دنبال سیاست رفته آلوده شده است . پس شما خود را آلوده سیاست نکنید این مطلب جالب بود

  • من
    پنجشنبه 23 مهر 1394 - 01:21:04
    پاسخ
    5 11

    داداشام واقعیت داره من متن واقعی رو دیدم حدود 40 نامه بین انیشتین و آیت الله بروجردیه آقا کی میخوای جز اشهد گفتن ایمان بیاری

    • بی نام
      جمعه 1 آبان 1394 - 05:23:55
      9 2

      شما متن واقعیو از کجا دیدی؟

  • بی نام
    چهارشنبه 13 آبان 1394 - 22:38:03
    پاسخ
    5 8

    دوستان این متن کاملا واقعی است . نه فقط این دانشمند بزرگ بلکه 62 یا 63 نفر از دانشمندان معاصر با تطبیق نظریات خود با کتب علامه مجلسی و دیگر فقهای امامیه به حقانیت مذهب حقه ی جعفری اثنی عشری پی برده و به طور مخفیانه به این مذهب گرویدند که مدارک آن به طور مستند بین برخی خواص موجود است اما به علت مسایل خاص از انتشار آن جلوگیری شده است .

  • رضارفیعی
    یکشنبه 17 آبان 1394 - 16:32:37
    پاسخ
    7 0

    سلام علیکم.لطفا متن زبان اصلی نامه راهم قراردهید.

  • یه آدمی زاد
    سه شنبه 17 آذر 1394 - 17:18:19
    پاسخ
    8 5

    عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی نبود

  • ابوذر از لرستان
    دوشنبه 26 بهمن 1394 - 09:10:56
    پاسخ
    5 1

    کسی که تمام زندگیش صرف تفکر در طبیعت شده انسان زیبایی از آب در میاد و نیازی به برچسب مسیحیت یا یهود یا اسلام نداره. شما تو فیزیک 2 دبیرستان موندید و ادعای مسلمانی میکنید ، خدا گفته یک ساعت تفکر برابر با چندین ماه عبادته.

  • امیر
    سه شنبه 25 خرداد 1395 - 00:42:10
    پاسخ
    2 1

    سلام راجع به مطلبی که گذاشتید منبع موثق دارید ؟

  • مجمد
    شنبه 2 مرداد 1395 - 03:04:50
    پاسخ
    2 2

    بلی. مرجوم پدرم 50 سال پیش این نامه را بیاد دارد و ده بیست سال پیش هم بارها این مطلب را بما میگفت و مدام افسوس میخورد که چرا دنیا چشم خود را به حقیقت محمدی بسته اسن.

  • محمد
    یکشنبه 3 مرداد 1395 - 10:41:00
    پاسخ
    3 2

    نکته ابنکه هیچ منبع موثقی وجود ندارد.واینها همه گفته شخصی یه نام اسکندر جهانگبری است برای رد این شبهه به سابت شایعات مراجعه کنید

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700