ادعای جنجالی پیشگوی هلندی درباره زلزله شدید  افغانستان و پاکستان! / عکس

فرانک هوگربیتس هلندی، حالا دیگر یک چهره جنجالی و شناخته شده است که با بیش از یک میلیون فالوور در توئیتر، حسابی این روزها جلب توجه می‌کند.

او که چند روز قبل از زلزله مرگبار ششم فوریه در مرز ترکیه و سوریه ، وقوع آن را پیش‌بینی کرده بود، در اواخر اسفندماه در توئیتی اعلام کرد که در روزهای آینده شاهد فعالیت‌های لرزه‌ای قوی‌تری خواهیم بود.

هوگربیتس هلندی که معتقد است با بهره‌گیری از میدان های الکترومغناطیسی سیارات و جایگیری سیارات در منظومه شمسی می‌توان وقوع زلزله را پیش‌بینی کرد، این بار نیز سربلند بود و وقوع دو زلزله سهمگین در روزهای اخیر، یکی در اکوادور و دیگری در مرز افغانستان و پاکستان، باعث شد تا پیش‌بینی اخیر او نیز درست از آب در بیاید. بعد از وقوع زلزله مرگبار پاکستان که ساعاتی پیش اتفاق افتاد، هوگربیتس توئیت دیگری را منتشر کرد.

ادعای جنجالی پیشگوی هلندی: روز ماه نو، دلیل زلزله شدید  افغانستان و پاکستان! / عکس

بیشتر بخوانید:

رازگشایی زلزله شناس هلندی از مدل پیش‌بینی‌هایش/ ادعای زلزله قوی تر از زلزله ترکیه!

بیوه‌هایی که به خون هم تشنه‌اند

او که روز یکشنبه، بیست مارس ویدیویی را منتشر کرده بود و در آن به توضیح جای گیری سیارات در منظومه شمسی در روزهای اخیر پرداخته بود، اندکی بعد از وقوع زلزله شدید و مرگبار پاکستان و افغانستان در توئیتی نوشت:« این موضوع در ویدیوی اخیر توضیح داده شده است. امروز ، روز ماه نو است (روز اتصال ماه و خورشید) و در عین حال همگرایی و اتصال سیاره‌ای را با خورشید نیز شاهد هستیم.»

و با این توئیت، به نحوی اعلام کرد که در پیش‌بینی وقوع این زلزله، سربلند بوده!

منبع: توئیتر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1745941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mahmoo IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    2 0
    دقیقا جای افغانستان و پاکستان را هم پیش بینی کرده بود. پیش بینی هاش خ دقیقه. دیگه زمانش رسیده تیوری های زلزله بازنگری بشه.
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 1
    اما پیش بینی زلزله توسط قواعد علم نجوم ممکن است و از دیرباز انجام می شده است . یک نمونه از پیش بینی های زلزله توسط قواعد این علم پیش بینی زلزله تبریز توسط «ابوطاهر منجم شیرازی » است که باعث نجات بخشی از مردم تبریز شد . و داستان آن در کتاب نزهة القلوب آمده است.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    1 0
    در طول سال در پهنه کل کره زمین تعداد زیادی زلرله های با بزرگای بیش از 6 اتفاق می افتد که احتمال وقوع آنها در طول یک هفته و یا یک ماه (در کل کره زمین) احتمال نسبتا بالایی است. پیش بینی با ارزش آن است که حداقل محل زلزله را دقیقا تعیین کند. اینکه به دلیل مقارنات سیارات در زمین زلزله رخ خواهد داد اگر هم درست باشد و حتما نیاز به ارائه دلایل علمی و آمار قابل قبولی از زلزله های قبلی دارد، در صورتیکه حداقل محدوده جغرافیایی زلزله و گسل احتمالی را تعین نکند خیلی ارزشی ندارد. مثلا کسی می تواند پیش بینی کند که در ماه می 2023 زلزله با بزرگای حدود 7 در کره زمین رخ خواهد داد ولی محل دقیق آنرا معلوم نکند ممکن است بی هیچ پشتوانه علمی پیش بینی اش درست در آید.