افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای خارج از فصل کرمانشاه به ٣٠ هزار تن

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تولید محصولات گلخانه‌ای خارج از فصل استان کرمانشاه از ١٠ هزار تن به ٣٠ هزار تن می‌رسد. 

رحمان فیض قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر تولید محصولات گلخانه‌ای خارج از فصل مانند گوجه فرنگی، خیار، فلفل، بادمجان، توت فرنگی و گل کلم در کرمانشاه سالانه ١٠ هزار تن است.

وی افزود: همچنین سالانه پنج و نیم میلیون گل شاخه بریده و ٢٣ میلیون نشا در گلخانه‌های استان کرمانشاه تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ١۴٠۴ سطح محصولات گلخانه‌ای استان کرمانشاه به ٢٢٠ هکتار می‌رسد یعنی ١۴٠ هکتار افزایش سطح خواهیم داشت.

وی گفت: در این برنامه‌ریزی تولید خارج از فصل از ١٠ هزار تن به ٣٠ هزار تن و گل شاخه بریده از پنج و نیم میلیون به ١۶ میلیون و نشا از ٢٣ میلیون به ۴٠ میلیون می‌رسد.

این مقام مسئول اذعان کرد: این حجم از افزایش تولید برای ٢ هزار و ٨۶٠ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و اجرای این برنامه در حوزه گلخانه‌ای به میزان ٢٠ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی آب خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط صادرات موردی محصول گوجه فرنگی به شکل گلخانه‌ای انجام می‌شود که تولید گلخانه‌ای آن به اندازه‌ای نیست که عمده انجام شود.

فیض قربانی ادامه داد: افزایش سطح محصولات گلخانه‌ای و افزایش صادرات آن یکی از برنامه‌های مورد حمایت سازمان جهاد کشاورزی است.

وی بیان کرد: محصولات گلخانه‌ای به این دلیل که در یک محیط کنترل شده رشد پیدا می‌کنند عمدتا محصولات مناسب و با کیفیتی هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1853198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =