مشایی اظهار داشت: حضرت نوح با 950 سال عمر نتوانست مدیریت جامع کند چرا که عدالت را ایجاد نکرده است.

ایلنا نوشت:

رئیس دفتر احمدی‌نژاد گفت: شاید بوعلی‌سینا در عصر خود قامتی برجسته داشته اما قرار نیست افتخار هزار سال بعد آدمیان نیز باشد و این نشانه فقر انسان‌ها در دهه‌های بعدی است چرا که نشان می‌دهد فرصت شکوفایی در دوره‌های متعدد پدید نیامده است.

 رحیم مشایی در پانزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی افزود: جایگاه دانشمندان را در برنامه پیشرفت‌های خود تکریم می‌کنیم چرا که سهم اهمیت یک نعمت مهم‌ترین بخش از شکر نعمت است. کسی که نعمتی را درک نکند نمی‌تواند شاکر آن باشد. درک ابعاد شخصیت‌های بزرگ یک واجب عینی است و اگر افراد دیگر در این زمینه از ما سبقت گرفته‌اند از مسئولیت ما در شناخت این افراد کم نمی‌کند.

رئیس دفتر احمدی‌نژاد گفت: متاسفانه دریافت درستی از انبیاء و اولیای الهی نمی‌شود گمان می‌کنیم آنها تنها معلم اخلاق بوده‌اند در حالی که انبیاء برای برقراری عدالت آمده‌اند و این عدالت آغاز کاری است برای پدید آوردن تحولاتی جدید برخی گمان می‌کنند جامعه آرمانی جامعه‌ای است که ظلم و فساد و قتل در آن نباشد و فقیر گرسنه نخوابد بلکه این جامعه آرمانی نیست و تنها مقدماتی است برای امکان بروز استعدادها.

مشایی گفت: اگر امروز به افرادی مانند رازی و ابوعلی‌سینا افتخار می‌کنیم به طوری که قد آنها از اعماق تاریخ بیرون است برای بلندی قد آنها نیست بلکه کوتاهی قد نسل‌های بعدی آن را نمایان کرده است. شاید بوعلی‌سینا در عصر خود قامتی برجسته داشته اما قرار نیست افتخار هزار سال بعد آدمیان نیز باشد و این نشانه فقر انسان‌ها در دهه‌های بعدی است چرا که نشان می‌دهد فرصت شکوفایی در دوره‌های متعدد پدید نیامده است.

مشایی افزود: اگر قرار باشد طی چند هزار سال فقط چند صد ابوعلی‌سینا به وجود آید افتخارآمیز نیست. حضرت نوح با 950 سال عمر نتوانست مدیریت جامع کند چرا که عدالت را ایجاد نکرده است. آمدن پیامبران در طول تاریخ برای تمام شدن دوره‌های قبلی پیامبری بوده است اگر هر پیامبر مدیریت درستی می‌کرد عدالت برقرار می‌شد این را من از خودم نمی‌گویم قرآن می‌گوید.

مشایی گفت: تاریخ همواره محروم بوده از اتفاقات مبارکی که خداوند برای بشر می‌خواسته اما خود بشر نخواسته است. باید پرسید مکانیزم توسعه عدالت در جهان چیست. بی‌تردید هیچ راهی برای هیچ مرسل و نبی وجود ندارد برای اینکه عدالت را محقق کند جز اینکه علم را بگستراند اگر امام زمان به توسعه عدالت موفق می‌شود، راهش توسعه علم است. هر چند که محرومیت‌های تاریخی نیز از علم وجود داشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    5 11
    با اینکه به لحاظ سیاسی با ایشان مخالف هستم ولی چندان غلط هم نمی گویئ
  • گنجشک روزی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    5 1
    جلل خالق !!!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    3 5
    ایراد حرفش کجاست؟ به چه دلیل تیتر شگفت انگییییییییز زدین؟
  • امیر IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    1 0
    چه فایده نظز دادن شما که نظر من را تا بحال در هیچ موردی انتخاب نکرده اید. آکر واقعا هدفتان دریافت نظرات مختلف هست همه را بدون گزینش و دست چین کردن در معرض دید عمومی قرار دهید تا مردم خود قضاوت کنند در مورد این خبر فقط می گویم هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد
  • حمید CN ۱۴:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    4 4
    کم کم داره ازش خوشم میاد
  • بدون نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    2 0
    كاري به درستي يا نادرستي اين سخنان ندارم. بهرحال گفتن اين سخنان در فضاي كشور جالب است. تصور كنيد اگر اين سخنان در دولت هاي قبل گفته ميشد چه جوي را برمي انگيخت و گوينده به چه مواردي متهم ميشد ولي حالا ...؟!
  • بدون نام GB ۱۶:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    1 2
    بوعلی سینا شخصیتی جهانی است و برای همیشه ماندگار است. خواهش می کنم این اظهارات بی مورد را ترویج نکنید، مثل معاون محترم دیگر ریاست جمهوری که اتهام جاسوسی به مارکوپولو روانه می کند و نمی دانم این گونه بحثها چه مشکلی را حل می کند؟ نخبه پروری شیوه دیگری دارد.
  • behzad IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    9 0
    این حرف مشایی شاید راست ترین حرفی باشد که از او شنیده ام: اگر امروز به افرادی مانند رازی و ابوعلی‌سینا افتخار می‌کنیم به طوری که قد آنها از اعماق تاریخ بیرون است برای بلندی قد آنها نیست بلکه کوتاهی قد نسل‌های بعدی آن را نمایان کرده است. شاید بوعلی‌سینا در عصر خود قامتی برجسته داشته اما قرار نیست افتخار هزار سال بعد آدمیان نیز باشد و این نشانه فقر انسان‌ها در دهه‌های بعدی است چرا که نشان می‌دهد فرصت شکوفایی در دوره‌های متعدد پدید نیامده است.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    1 3
    یک سوال آقای مشایی زمان حضرت نوح بودند؟؟
  • محمد علی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    1 4
    بابا شما خبرنگارا رنگ و لعاب دادین بهش , جدا این این را گفته ؟ ؟؟ اینا که از هر جوکی خنده دار تره
  • بدون نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    4 0
    شما با کجای این صحبت ها مشکل دارید که شگفت انگیزه؟
  • UG,D IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    1 0
    حضرت نوح در زمان خودش بهترین بود و ابوعلی سینا نیز. من هم قبول دارم که امروز از هر 10000 نفر یکی به اندازه یک روز ابوعلی سینا ثمر بخش و مفید زندگی و تلاش و تحقیق نمی کند.
  • يك مسلمان IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    2 2
    همه پيامبران ماموريتي داشتند.و به تكليف خود عمل كردند.همه پيامبران معصوم بودند لذا انان از گناه وخطا به دور مي باشند.لطفا از آقاي مشايي بپرسيد در كجاي قران ذكر شده كه پيامبران مديريت درستي نداشتن كه اين تصور براي ايشان تداعي شده است
  • محمد DE ۰۵:۵۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    3 2
    پس کفن پوشا کجان؟
  • یزدان IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    3 0
    من اشکالی در این صحبتها نمی بینم شما خیلی مته به خشخاش گذاشته اید بعضی از رسانه ها برای آنکه تیتری زده باشند به هر امری متوسل میشوند خداوند ما را به راه راست هدایت فرماید.
  • بدون نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    0 0
    قبلا مطالبی در خصوص مشایی شنیده بودم اما فکر نمی کردم تا اینجا پیش رود؟!!!! """ حضرت نوح با 950 سال عمر نتوانست مدیریت جامع کند چرا که عدالت را ایجاد نکرده است. ؟؟؟؟ !!!! عجیب است ؟؟
  • بي IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    2 0
    انصافا" كجاي اين حرف‌ها ايراد دارد؟ همه‌اش درست ومنطقي است. نمي دانم چرا از اين آقاي مشايي برخي ايراد بني اسرائيلي مي گيرند؟ خوب ضمن اينكه صحبت‌هاي مستندومستدللي كردند، انتقادهاي درست وبجايي نيز كردند! اين چه جامعه‌اي است كه ادعاي 2500 سال تمدن دارد حالا تمام مفاخرش مربوط به همان سده هاي چهارم تا هفتم هجري يا حداكثر سالهاي اوائل تمدنش است.
  • عبید IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    0 1
    در مورد این سینا با نظر ایشان موافق هستم اما در مورد نوح نبی باید عرض کنم ایشان به رسالت خود که از سوی خداوند شده عمل کردند و هیچ جای اسلام در مورد کوتاهی ایشان مطلبی آورده نشده است.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    2 1
    راست میگه چون بوعلی سینا واقعا بوعلی سینا بود...الان چی که به زور چشنواره خوارزمی و فارابی به وزیر وزرای خودتون اسم نخبه میچسبونن...و اکثر طرح های اول تا سوم حتما اسم یکی از آقایون توش خورده!!!!!
  • بدون نام RU ۱۴:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    3 2
    من پنج شش بار تو سایتهای مختلف این پیام مشایی رو خوندم هرچی فکر میکنم میبینم حرف درستی زده گرچه از لحاظ سیاسی با وی مخالفم.
  • بدون نام DE ۱۵:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    3 2
    به نظر میاد مشایی یه فیلسوفه . ولی کاش در جامعه فضا برای همه فیلسوفان وجود داشت تا اظهار نظر کنند.
  • محمدقادر IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    3 1
    نظرات وی کشف لایه های پنهان حقایق است کسانی که حرفش رانمی فهمندکوتوله اند.
  • حسین IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۲
    2 1
    گرچه از لحاظ سیاسی با ایشان موافق نیستم ولی بیراه نکفته اند. ضمنا تیتر شما شگفت انگیزه نه متن خبر!!!
  • پریماه IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۲
    1 2
    خوشی زده زیر دلش اصلا نمیدونه که عمر حضرت نوح چند ساله برای کسی دوست داره بدونه میگم عمر حضرت نوح 2500ساله 900سالگی هم به چیامبری مبعوث شدبیسوادها
  • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۲
    2 3
    اسلام یعنی تسلیم / از دوستانی که از حرفهای مشایی لذت بردند یا نسبت به ان بی تفاوت بودند بگویم که دکتر علویان کار درستی کرد که برای مطالعه هم که شده به مشایی قران هدیه داد و به او دست نداد علویان نماد یک مسلمان واقعی است او در مقابل اهانت به یک پیامبر الولعزم حتی بی تفاوت هم نبود
  • بهزاد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۲
    0 0
    از 1000 سال پیش خود خبر نداریم و وقایع تاریخی ده جور نقل می شود آن وقت راجع به چندین هزار سال قبل نظر می دهیم!
  • بدون نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۲
    2 1
    درسته. ما فقط به گذشته های خودمون افتخار میکنیم چون الان دیگه چیزی برای افتخار کردن نداریم
  • امیر IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۲
    1 4
    من فکر می کنم مشایی می خواد بگه که منم یه چیزایی می دونم من با این حرف دوستم موافقم"هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد"
  • سبز IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
    1 0
    تا مرد سخن نگفته باشد علم و هنرش نهفته باشد.
  • مرتضی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۷
    3 1
    در مورد حضرت نوح رو نمی دونم ولی بقیه مطالبش کاملا درسته. چرا باید تو ای 1000 سال ما دیگه ابو علی سینا نداشته باشیم اما توی غرب دانشمندا دارن تو هم وول می خورن. مستندای شبکه 4 رو نگاه کنید. ما آدمهای با ضریب هوشی بالا کم نداریم. فقط فرصت ایجاد رشد ندارند چون همه فقط وقتشون رو گذاشتن برا در آوردن یک لقمه نون. دیگه وقتی نمونده که به شکوفایی برسند. ایشان کاملا درست می گن دیگه بسه پز 1000 سال پیش رو بدیم. هنر اینه که فرصتها رو ایجاد کنیم تا افراد جدید و دانشمندای جدید قد علم کنند.
  • ZAGH IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
    1 4
    بنظر بنده ایشون کاملا آگاهانه این حرف رو در جمع غیر متخصصین درین امور عنوان کرده که اگه واکنشی هم ایجاد میشه کم اثر باشه!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
    1 2
    میتونه درست باشه