این تصویر زیبا که تراکم ستارگان در خوشه کروی NGC 1806 را نشان می‌دهد، توسط کانال میدان باز دوربین پیشرفته نقشه‌برداری تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده است. این خوشه کروی درون ابر ماژلانی بزرگ قرار دارد.

محبوبه عمیدی: این تصویر زیبا که توسط دوربین پیشرفته نقشه‌برداری نصب شده روی تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده، خوشه کروی NGC 1806 را نشان می‌دهد. این خوشه کروی که از ده‌ها‌هزار ستاره تشکیل شده، بخشی از ابر ماژلانی بزرگ، یکی از کهکشان‌های اقماری کهکشان راه شیری است که اولین‌بار در سال 1806 توسط جان هرشل، اختر‌شناس انگلیسی رصد شده است.

خوشه کروی NGC 1806

به گزارش نیوساینتیست، این تصویر ترکیبی از تصاویر گرفته شده در طول‌موج‌های گوناگون توسط کانال WFC دوربین پیشرفته نقشه‌برداری هابل است که با استفاده از فیلترهای زرد، آبی و قرمز و به ترتیب با زمان نوردهی 770، 720 و 688 ثانیه گرفته شده‌اند.

خوشه کروی NGC 1806 در صورت‌فلکی ماهی طلایی قرار گرفته که از نیمکره جنوبی زمین بهتر دیده می‌شود و میزبان دههاهزار ستاره پیر است که در فضایی کروی به قطر چند ده سال‌نوری جمع شده‌اند. برای دانلود عکس بزرگ 7مگاپیکسلی به ابعاد 2303 x 3741 اینجا را کلیک کنید

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =