۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۳

درخواست ایالات متحده از کره‌شمالی

بیست و چهار ساعت پس از آنکه کره‌شمالی در گروکشی سیاسی دو خبرنگار آمریکایی بازداشت شده را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به دوازده سال حبس و کار در اردوگاه‌های اجباری محکوم کرد در واشنگتن دامنه اعتراض‌ها به این حرکت شدت بیشتری یافته است. در شرایطی که در نخستین ساعات اعلام این حکم از سوی پیونگ یانگ وزارت امور خارجه و کاخ سفید ترجیح دادند در برابر آن سکوت کنند حالا با افزایش انتقادهای بین‌المللی و افزایش فشار از سوی مجامع حقوق‌بشر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده هم با زبانی نرم از کره‌شمالی می‌خواهد که به اعتراض‌ها پاسخ داده و دو خبرنگار فوق را آزاد کند.

هیلاری کلینتون در نخستین واکنش رسمی دولتش به این حرکت کره شمالی اعلام کرد که باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور، برای آزادی این دو نفر به هر راهکاری فکر خواهد کرد. وزیر امور خارجه همچنین از رهبران پیونگ یانگ خواست تا از سیاسی کردن این پرونده اجتناب کنند. همزمان در شورای امنیت سازمان ملل تلاش‌ها برای مقابله با پیونگ یانگ به واسطه آزمایش هسته‌ای این کشور ادامه دارد.

خانواده‌های لورا لینگ و ائونا لی دو خبرنگار بازداشت شده با صدور بیانیه‌ای خواستار رحم و دلسوزی کره‌شمالی شدند. در این بیانیه خانواده‌های دو خبرنگار اعلام کردند که از محکومیت شدید و دور از ذهن فرزندانشان شوکه شده‌اند. در این بیانیه‌ آمده است: ما بسیار نگران وضعیت روانی آنها هستیم و از دولت کره‌شمالی خواهان آن هستیم که با نشان دادن رأفت و عطوفت، آنها را به آغوش خانواده بازگرداند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 10428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =