سامانه موشکی مرصاد با موفقیت کامل به سمت یک فروند هواپیما بدون سرنشین شلیک و این هواپیما را منهدم کرد.

به گزارش فارس، در سومین روز و دومین مرحله از رزمایش بزرگ پدافند هوایی با عنوان مدافعان آسمان ولایت 3 که در گستره کل جغرافیای جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است سامانه موشکی ارتفاع متوسط مرصاد با موفقیت به سمت یک فروند هواپیمای بدون سرنشین شلیک و این هواپیما را منهدم کرد.

امیر حمید ارژنگی سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در این رزمایش با تایید این خبر گفت: سامانه بومی پدافند هوایی مرصاد که امروز در یکی از مناطق برگزاری رزمایش مورد تست قرار گرفت، کاملا بومی ، دیجیتال بوده و قابلیت مقابله با انواع جنگ الکترونیک را داشته و امروز در یگان‌های مختلف قرار گاه پدافند هوایی به کار گیری می‌شود.

وی شبکه پذیری را ویژگی‌ منحصر به فرد این سامانه پدافندی دانست و گفت: سامانه پدافندی مرصاد قابلیت اتصال به شبکه راداری و شبکه زمین به هوای پدافندی را نیز دارد.

به گزارش فارس تحرک بالا، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک و شبکه شدن با دیگر سامانه‌های راداری و پدافندی و نیز طی کلیه مراحل تحقیق طراحی و تولید سامانه موشکی مرصاد از جمله مزیت‌های سامانه نسبت به مشابه تعبیه خود است.

استفاده از رادارهای بومی و دیجیتال با قابلیت شبکه شدن این امکان را به شبکه یکپارچه پدافندی کشور می‌دهد که بتواند در تمامی لایحه‌ها، حافظ حریم هوایی کشور باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =