یک عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از صدا و سیما به خاطر پوشش و پخش تصاویر مربوط به ورزش بانوان در مسابقات آسیایی گوانگ‌جو گفت: از مسوولان می‌خواهم که در مورد حضور بانوان در مسابقات جهانی تجدیدنظر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که در ارتباط با موفقیت ورزشکاران ایرانی در مسابقات آسیا می‌توان این مساله را از دو زاویه مورد بررسی قرار داد، ادامه داد: از یک طرف موفقیت ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی موجب خشنودی هر ایرانی خواهد شد از جمله موفقیت ورزشکاران به خصوص در ورزش‌های رزمی، در این میان نیز تعدادی از خواهران با نماد اسلامی و حجاب در این مسابقات حضور پیدا کردند و خوش درخشیدند.

وی ادامه داد: ولی از یک زاویه عمیق‌تر نیز می‌توان این مساله را بررسی کرد؛ ورزش برای همه مفید است و شاید برای خانم‌ها از اولویت ویژه‌ای برخوردار شود ولی باید توجه داشت که مسابقات به خصوص جهانی آمیخته با یکسری لوازم و ملزومات است که با ارزش‌های اسلامی ما سازگار نیست. از این رو به صورت جد از مسوولان ورزشی خواسته می‌شود که در مورد این حضور یعنی حضور بانوان در مسابقات جهانی تجدیدنظر کنند.

وی معتقد است: مسوولان باید بدانند پیامد راهی که در پیش گرفته‌اند قابل کنترل نیست و مناسب نیست که آن را نادیده بگیرند. شاهد آن نیز برخی از کارهایی است که در این مسابقات صورت گرفت و در تلویزیون نیز مردم آن را مشاهده کردند و این اقدامات با اندیشه اسلامی سازگار نبود و از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران این انتظار نبود که برخی از تصاویر را نشان دهد و باعث خدشه‌دار شدن قلوب دین‌داران شود ولی متاسفانه دیدیم که این تصاویر در چند نوبت و با یک التهاب و گویش خاص خبری منتشر می‌شد که این مساله درستی نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
    0 0
    خب اینکه کاری نداره دیندارانی که با دیدن این تصاویر قلوبشون خدشه دار میشه موقع پخش این تصاویر بزنن یه کانال دیگه. به جای اینکه بقیه رو وادار به اطاعت از خودشون بکنن میتونن روش خودشون رو عوض کنن
  • بدون نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
    0 0
    چرا باید قهرمانی بانوان کمرنگ شود تازه باید بیشتر از این هم نشان داده بشوند این خانم ها نشان دادند اسلام مانعی برای ورزش خانم ها نیست
  • علیرضا IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
    0 0
    حاج آقا یک سئوال شما موازینی دینی را از چه منابعی تهیه می کنید ؟ از قرآن ؟ از احادیث ؟ در کجای قرآن و احادیث آمده که زن حق ندارد ورزش کند آن هم با حجاب کامل ؟
  • بدون نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
    0 0
    گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله تو انکه البته به جایی نرسد فریاد است
  • رحيم ايراني-اروميه IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
    0 0
    درست است اشكالاتي در حين حضور روي خواهد داد اما اما به مرور ايرادات قا بل رفع شدا است ما چرا به انعكاس افزايش زنان خياباني نگران نيستيم چرا به افزايش افسردگي در بين خانمها نگران نمي شويم آيا به راي آنها فكر كرده ايم آيا به درخواست آنها در چهارچوب نظام اسلامي با يد اي مهري كنيم نه بايد نحوه حضور بانوان اين سفيران كشور اسلامي رااصلاح وهدايت كنيم پس چگونه مي خواهيم بانوان جهان اسلام را هدايت كنيم.
  • علیرضا US ۰۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
    0 0
    بله مثل دست دادن زن رزمی کار ایرانی به داور مرد؛واقعا جای تأسف داره