قاضی شعبه 71 دادگاه کیفری حکم قصاص متهم پرونده قتل در سعادت‌آباد را صادر کرد.

فارس نوشت:

پس از جلسه محاکمه صبح دیروز متهمان پرونده قتل در سعادت‌آباد که در آن متهم پرونده به دفاع از خود پرداخت قاضی نورالله عزیز محمدی با مستشاران این شعبه به شور نشست و در نهایت حکم قصاص یعقوب را صادر کرد.

قاضی عزیزمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس درباره حکم صادره گفت: یعقوب به اتهام قتل به قصاص، به اتهام رابطه نامشروع با کیمیا به تحمل 100 ضربه شلاق و به اتهام قدرت‌نمایی با چاقو به 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

وی ادامه داد: با نظر اکثریت قضات (3 قاضی)، کیمیا از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد اما به دلیل ارتباط نامشروع با یعقوب، به تحمل 100 ضربه شلاق محکوم شد.

رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران، گفت: حکم در ملاءعام اجرا خواهد شد اما مکان اجرای آن با نظر دادستان تهران خواهد بود.

صبح روز 6 آبان امسال، اهالی خیابان‌های منتهی به میدان کاج واقع در منطقه سعادت‌آباد، با فریادهای کمک‌خواهی مرد جوانی به خیابان آمدند.

مردم در خیابان، جوانی را مشاهده کردند که توسط شخص دیگری به شدت مجروح شده و فرد ضارب به هیچ کس اجازه دخالت برای نجات جوان مصدوم را نمی‌دهد.

بعد از گذشت دقایق طولانی از این حادثه، نه مردم و نه مأموران پلیس حاضر در صحنه به خود اجازه برخورد با عامل این جنایت را ندادند تا اینکه جوان مجروح مقابل چشمان مردم و مأموران پلیس جان داد.

با توجه به حساسیت فوق‌العاده‌ای که بعد از این قتل در سطح جامعه ایجاد شد، رئیس قوه‌قضاییه دستور داد تا پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی شود.

پرونده بعد از طی مراحل تحقیقاتی در دادسرای جنایی تهران و پس از گذشت 24 روز از این جنایت هولناک به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داده شد که صبح دیروز و از ساعت 9:45 به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی، رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری، محاکمه متهم به صورت علنی آغاز شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 110170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
    0 0
    فقط 100 ضربه شلاق !اونم که با پول میخره خوب می گفتید تشویقش هم بکنند!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
    0 0
    ای کاش پرونده مفسدان اقتصادی هم به این سرعت رسیدگی میشد.
  • Aria IT ۰۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
    0 1
    گيريم که مردم از ايشون ترسيدند و جلو نرفتند، که احتمالا اگر من و شما هم بوديم شايد همين کار را ميکرديم ... ولی من ميخواهم بدونم پليسی که اونجا بوده!!! واقعا پليس بوده؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
    0 0
    باسمه تعالی سلام به کار بردن کلمه شلاق صحیح نیست به استناد ماده 88 قانون مجازات اسلامی می بایست از لفظ تازاینه استفاده کرد
  • اکبرحسینی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
    1 0
    واقعا" دست آقایان قضات درد نکند این خانم حیف بود که مجازات شود!!!!! بهتربود سه مرد زندگی شان تباه شود اما این خانم راست راست راه برود و به ریش بقیه بخندد
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
    0 0
    مرتیکه عوضی! باید بمیره!
  • بدون نام GB ۱۱:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
    0 0
    پس حکم پلیس ها چه شد؟ مسئول امنیت ما در خیابان ها چه کسی است؟! آیا اعدام قاتل معتاد تنها راه حل است؟ چرا خبری از برخورد با پلیس های متخلف نمیشود؟
  • سرابي IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
    0 0
    كاش به همه پزونده ها همين جور سريع رسيدگي ميشد تا عبرت بقيه بشه نه اينكه پزونده ها سالها خاك بخورن
  • rohollah DE ۱۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
    0 0
    اين مورد با يك قتلي كه در اثر جنون آني اتفاق ميافته فرق ميكنه،‌در اونجا شخص يك لحظه عصبي ميشه و كاري رو انجام ميده، شايدم ناخواسته ضربه‌اش به بدن مقتول وارد ميشه و در خيلي از موارد خود ضارب نادم شده و سعي در كمك رساني به مضروب داره اما در اين مورد وقتي جواني را با قصد قبلي و به اون صورت مضروب و مجروح مي‌كنند و بالاي سرش مي‌ايستند، كري‌خواني و قدرت‌نمايي مي‌كنند، فحاشي مي‌كنند و به ديگران اجازه‌ي كمك رساني نمي‌دهند، اعدام با طناب دار، برايشان حكمي عادلانه است
  • بدون نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
    0 0
    احیانا نیروی انتظامی که هیچ کوتاهی ای نکرده که حداقل یه تذکر شفاهی دریافت کنه، نه؟!!!
  • س IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۲
    2 0
    چرادر کشور ما هیچگونه امنیت وجود ندارد؟ پلیس در خصوص این مسئله به هیچ وجه پاسخگو نیست و ...متاسفم...
  • ایرانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۲
    0 0
    واسه خودم و جامعه متاسفم که قضات ما اینطوری سرته موضوع رو هم میارنآخه کی به اینا اجازه قضاوت داده اونا بیشتر از این قاتل گناهکارن پلیس هم که این وسط چوب خشک بوده چون به نفعش نبوده واسه جریمه نوشتن فعال میشن
  • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۲
    0 0
    این چیزا دیگه تو کشور ما خیلی خیلی عادی شده-کم مونده بود دستفروشها درمحل حادٍٍثه بساط ساندویچ وتخمه برای مردم تماشا چیه ما پهن کنن-یه تعهد کتبی ازش بگیرن بیچاره رو ولش کنن بره دنباله زندگیش!!!
  • علی IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
    1 0
    سلام: من خودم ازاهالی سعادت آباد هستم چندین بار با پلیس 110تماس گرفتم ومشکلم رو اعلام کردم.ولی هیچ رسیدگی نمیشه.حتی یک شب در بین ساعت 9 تا11من 4 بار باپلیس تماس گرفتم که میگفتن ما نیروهامون روفرستادیم ولی من که ندیدم.کجا فرستادن خدا میدونه
  • بدون نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
    0 0
    حالا اجرای این حکم ها از اعدام شروع میشه یا از شلاق؟؟؟؟؟
  • يلدا IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
    1 1
    چرا بايد اعدامش مي كردند اون حقش اعدام نبود به خاطر عشقش دست به اين كار زده بود چرا پليس كاري نگرد ؟ چرا هيچكومشون جرات نكردند جلو بيان اون دختر عوضي رو بايد اعدام مي كردند كه با زندگي 3 نفر بازي كرد اون لجن حقش بود بميره يعقوب نبايد مي مرد و طور ديگه مجازات مي شد .