واحد مرکزی خبر نوشت:

دادستان تهران گفت : متهم پرونده هواپیماربایی در چند روز آینده تحویل ایران می شود.

 جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 29 (نوجوانان) در جمع خبرنگاران درپاسخ به سوال خبرنگاری که درباره اظهارات متفاوت برخی مسئولان در خصوص پرونده متهم به هواپیماربایی درهفته گذشته پرسید افزود: با توجه به اینکه هواپیما از مرز ایران خارج شده و به سوریه رفته بود ، هواپیماربا تحویل مقامات سوریه شد و قرار است طبق مقررات ، چند روز اینده به ایران بازگردانده شود.

وی افزود : چون از متهم تحقیق نشده است ، طبیعتا اظهار نظر رسمی درباره وضعیت وی و اینکه دچار مشکلات روحی است یا خیر و یا سوابق وی نمی توان انجام داد.

دادستان تهران گفت : البته از سیستم های اطلاعاتی تحقیقات مقدماتی انجام شده اما از خود متهم تحقیقات رسمی نشده است و نمی توان اظهار نظر رسمی کرد .

جعفری دولت ابادی گفت : مسلما پس از تحویل متهم تحقیقات در دادسرای فرودگاه مهرآباد انجام خواهد شد و در باره ان اطلاع رسانی جداگانه صورت می گیرد .

دادستان تهران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا دادستان تهران قصد ندارد به عنوان مدعی‌‌العموم در بحث الودگی هوا وارد شود گفت : خوشبختانه در بحث آلودگی هوا هم در قوانین مربوط به محیط زیست و هم در آیین‌نامه مقابله با آلودگی هوا قوانین کاملی داریم و در صورتی که در این بحث نیاز به ورود ما باشد حتما اقدام خواهیم کرد .

وی افزود : اما اکنون در بحث آلودگی هوا خود مسئولان اجرایی بیش از ما دغدغه دارند ، بنابراین اجازه ندهیم به واسطه ورود دادستان پیگیری این موضوع به یک بخش محدود شود .

جعفری دولت ابادی اضافه کرد : بهتر است شیوه‌ ها و راهکارهای ارائه شده مسئولان اجرایی شود و کار به برخورد قضایی نرسد اما اگر کار به این مرحله برسد ما حتما اقدام خواهیم کرد . دادستان تهران درباره مسکوت ماندن پرونده ترور مسعود علی‌محمدی پس از گذشت یکسال گفت : از همان سال گذشته رد این پرونده را داشتیم اما در پرونده های قضایی ابتدا باید افرادی دستگیر شوند تا بتوانیم آن‌ها را محاکمه کنیم .

وی افزود : ما نمی‌خواهیم تلاش ماموران را نادیده بگیریم اما توقع این است که عوامل حادثه دستگیر شوند . جعفری دولت ابادی گفت : البته تشابهاتی درباره نحوه عملکرد عاملان (حادثه روز گذشته و حادثه ترور علی‌محمدی) وجود دارد و امیدواریم سرعت عمل ماموران دراین قضیه بیشتر شود .

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده فوت دختر نابینا در متروی تهران، اظهار داشت : طبق اخرین اقدامات صورت گرفته ، بازپرس کارشناس تعیین کرده و البته مترو پاسخ‌هایی دراین خصوص داده است اما دستگاه قضایی و دادستانی مصر است که این پرونده به نتیجه برسد تا اگر کوتاهی صورت گرفته باشد طبق مقررات با متخلفان برخورد شود. جعفری دولت‌آبادی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید حزب مشارکت اخیراً بیانیه‌ای صادر کرده و مدعی شده است که حکم انحلال به آنها به صورت رسمی ابلاغ نشده است گفت : فکر می‌کنم حزب مشارکت تا انقلاب مهدی (عج) اطلاعیه خواهد داد و بگوید که حکم به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود : فعالیت احزاب مشارکت و سازمان مجاهدین غیرقانونی و صدور اطلاعیه و بیانیه شان ممنوع است و اگر بعدا با آنها برخوردی شد گله‌ نکنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =