کیهان نوشت:

وزیر بازرگانی رژیم صهیونیستی در آلمان، نسبت به دور زده شد ن تحریم های ضد ایرانی از سوی شرکت های غربی ابراز کلافگی کرد.بنیامین بن الیعاذر در دیدار با راینر برودرله وزیر تجارت آلمان خواستار تحریم کامل ایران شد و گفت: همه باید متوجه شوند که یک ایران هسته ای می تواند چه خطری برای کل جهان باشد.

وی همچنین گفت: چیزی که ما به آن نیاز داریم یک تحریم جهانی کامل برای مدت یک سال است: یعنی هیچ چیز وارد این کشور و هیچ چیز از این کشور خارج نشود. اما در صحنه سیاست بین المللی بازی دوگانه ای انجام می شود. صبح علیه ایران قطعنامه صادر می شود و شب دست کم 1200 شرکت که می توان آن ها را نام برد، با ایران همکاری می کنند.»

به گزارش دویچه وله، وی گفت: تازه این 1200 شرکت مورد نظر من شامل شرکت های چینی، کره شمالی و روسی نمی شوند.

از سوی دیگر ری تاکیه عضو شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله ای که روزنامه لس آنجلس تایمز منتشر کرد، اذعان کرد: تنها راه خروج از بن بست در مقابل ایران، تغییر سیاست های این کشور است. تحریم ها مهم است اما کامل نیست. واشنگتن باید اهرمی برای فشار به طرف ایرانی داشته باشد. تا آن زمان، دیپلمات های آمریکایی روزهای ناامیدکننده ای را برای چالش با ایران هسته ای در پای میز مذاکراتی نظیر مذاکرات ژنو خواهند داشت.

وی اضافه کرد: ایران با استفاده از میز مذاکرات در اتحاد بین المللی تفرقه ایجاد می کند. آنها همچنین موضوعات دیگری غیر از چالش هسته ای در مذاکرات پیش می کشند از جمله، ثبات عراق و افغانستان./118م

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اشك اول IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
    0 0
    تا چششون درآد.