«شنیده‏ام که جناب آقای احمدی‏نژاد جایی گفته‎اند که اگر مشایی رئیس‌جمهور شود، افتخار می‌کند که معاون اول او باشد». این را حسن غفوری‎فرد گفت و افزود: البته باز هم شنیده‏ام که آقای جنتی در مقابل چنین حرفی در جایی گفته‎اند که صلاحیت مشایی را برای انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان رد خواهند کرد.

این نماینده تهران در گفت‏وگوی مشروح با خبرآنلاین، با بعید خواندن اینکه مدل انتخابات روسی پوتین- مدودف در ایران و یا حتی در نقطه دیگری از جهان قابل الگو برداری یا کپی کرد باشد، در پاسخ به سوالی که به احتمال نامزدی مشایی و رحیمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره داشت، گفت: همان‌طور که گفتم در تئوری همه چیز محتمل است! این دو بزرگوار هم ممکن است با توجه به شرایط سیاسی موجود در زمان انتخابات کاندیدا شوند.

وی افزود: در عمل بعید است این دو نفر همزمان نامزد شوند. البته احتمال اینکه آقای مشایی نامزد شود، هست. ولی احتمال اینکه تأیید صلاحیت شود و رأی هم بیاورد را من ضعیف می‌دانم.

غفوری‎فرد با اشاره به ارتباطی که با رحیمی دارد، ادامه داد: هنوز احساس نکرده‎ام ایشان مصمم به این کار باشند. البته تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی خیلی زمان داریم.

عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه کشور ما یک کشور دینامیک است و شاید سیاسی ترین کشور در دنیا باشد، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و آگاهی سیاسی آنان بسیار بالا است. به همین جهت هم انتخابات در کشور ما با شگفتی‏های فراوانی همراه است. در سال 59 بنی صدر با رای بالا رئیس جمهور شد اما با فاصله چند ماه مجلسی ایجاد شد که رای به عدم کفایت سیاسی او داد. در مجلس سوم، نائب رئیس اول مجلس دوم رای نیاورد. در مجلس چهارم، رئیس مجلس سوم رای نیاورد. در انتخابات ریاست جمهوری هفتم در حالی که مجلس کلا در دست اصولگرایان بود و همه فکر می کردند جناب آقای ناطق نوری با رای بالا انتخاب می شود، آقای خاتمی رای آورد. در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری در حالی که هیچ کس انتظار نداشت، جناب آقای احمدی نژاد با رای بالا انتخاب شد. درباره یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم بایستی کمی بیشتر صبر کرد تا فضای سیاسی و کاندیدا ها مشخص شوند تا بتوان نظر داد. /111م

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
    0 0
    ا چرا از انتخابات نهم پرید انتخابات یازدهم؟ بعد این شگفتیهایی که ایشون فرمودند نشان از آگاهی بالای مردمه؟!!!