یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از آیت‎الله مهدوی‏کنی به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد در میان اصولگرایان یاد می‏کند که نه اصولگرایان مرادی بهتر از او دارند و نه او مریدی بهتر از اصولگرایان دارد.

حسن غفوری‎فرد نماینده تهران در گفت‏وگو با خبرآنلاین، با اعتقاد بر اینکه برای ایجاد اجماع میان اصولگرایان، باید همچنان محوریت جامعتین حفظ شود، افزود: همان‌طور که امام (ره) نیز فرمودند که پیوند با روحانیون را باید حفظ کرد. از این رو بار دیگر با نظر مشورتی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین باید پیش رویم. به‌ویژه حضور حضرت آیت الله مهدوی کنی الزامی است.

وی افزود: من یکبار به ایشان گفته‌ام که نه شما مریدانی بهتر از ما پیدا می‌کنید نه ما مرادی بهتر از شما برای این کارها داریم. ایشان همواره نقش مهم و مؤثری در ایجاد اجماع میان اصولگرایان دارند.

عضو موتلفه اسلامی با اعتقاد بر اینکه شخصیت منحصر به فرد حضرت آیت الله مهدوی کنی(با آن تعریفی که حضرت امام از ایشان داشتند) غیر قابل جایگزینی است، ادامه داد: همه اصولگرایان نقش بی بدیلی برای ایشان در جامعه و در ایجاد وحدت بین اصولگرایان و در جلوگیری از انحرافات احتمالی قایل هستند. 

غفوری‎فرد، در پاسخ به سوالی که به غیبت چهره‏هایی همچون آیت‏الله مهدوی‎کنی، ناطق نوری و حسن روحانی از عرصه سیاست عملی کشور اشاره داشت؛ گفت: به چنین غیبتی اعتقاد ندارم و این‌گونه نیست که این آقایان از عرصه سیاست کشور حذف شده یا کنار زده شده باشند. آیت‌الله مهدوی‎کنی همچنان در مجامع اصولگرایان مورد وثوق‎اند و مواضعشان عامل وحدت است. ایشان مثل مرحوم مدرس سیاست را عین دیانت می دانند و به عنوان یک وظیفه دینی همیشه در مسائل متحدثه و در موارد لزوم حضور داشته و خواهند داشت.

وی افزود: آقای ناطق‌نوری هم خودشان بعد از مجلس پنجم گفتند که دیگر در هیچ انتخاباتی نامزد نمی‌شوند. البته من تصور نمی‎کردم که ایشان بر حرف خودشان باقی‎بمانند ولی علی‎رغم انتظار ما در انتخابات مجلس ششم و حتی ریاست جمهوری بعد هم نامزد نشدند و به نظر می‎رسد که هنوز هم روی حرفشان باشند. هرچند که حضور مجددشان در این عرصه قطعاً با استقبال بسیاری از چهره‎ها و گروه‎های سیاسی مواجه خواهد شد.

به گفته وی، روحانی هم که در مجلس خبرگان فعال هستند و به کارهای‌شان می‎پردازند. عدم حضور در یک انتخابات به عنوان کاندیدا به هیچ وجه به معنی عدم حضور در مسایل سیاسی کشور و یا غیبت در عرصه های عمومی نیست.

مشروح گفت و گوی خبرآنلاین با غفوری فرد را روز شنبه در روزنامه «خبر» بخوانید.

/111ف

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =