۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۵

بر خلاف 4 میلیارد سال گذشته، درختان برای ادامه حیات خود در کره خاکی با موانع بسیار زیادی روبه‌رو هستند و از قرار معلوم، فناوری وای‌فای هم به فهرست قاتلان آن‌ها اضافه شده است.

محققان معتقدند امواج شبکه‌های وای‌فای که امکان ارتباطات آنلاین را برای بسیاری از ابزارهای همراه فراهم می‌کند، به یکی از دشمنان جدی درختان تبدیل شده است.

به گزارش دیلی‌میل، محققان هلندی متوجه شده‌اند پوست درختانی که در همسایگی یک روتر وایرلس کاشته شده‌اند، دچار آسیب‌دیدگی شده و برگ‌های آن‌ها از بین می‌روند.

این تحقیق هشدار دهنده می‌تواند به این معنا باشد که امواج وای‌فای ممکن است روی بدن انسان نیز اثرات مضری داشته باشد و به این ترتیب، شاید باید به معلمان و والدینی که مخالف نصب روترهای وایرلس در مدارس هستند، حق داد.

پنج سال پیش، مقامات شهر آلفن‌آندن‌ریجی در غرب انگلستان متوجه ناهنجاری‌هایی غیرمعمول در درختان این شهر شدند و خواستار بررسی علت این واقعه شدند. آن‌ها در ابتدا تصور می‌کردند یک عفونت ویروسی عامل بروز این مشکلات در درختان بوده است.

برای یافتن علت این ناهنجاری‌ها، محققان 20 درخت را به مدت 3 ماه در معرض انواع مختلفی از امواج شامل 6 منبع موجی با فرکانس بین 2412 تا 2472 هرتز قرار دادند. در پایان دانشمندان متوجه شدند روی برگ درختانی که در نزدیک‌ترین فاصله نسبت به امواج وای‌فای قرار گرفته بودند، لکه‌های روشن سرب مانندی به وجود آمده که به مرگ لایه بیرونی برگ‌ها منجر شده است.

دانشمندان هم‌چنین متوجه شدند این امواج می‌تواند سرعت رشد چوب ذرت را نیز کاهش دهد.

در هلند نیز نزدیک به 70 درصد از درختانی که در نواحی شهری کاشته شده‌اند، علائم مشابهی را نشان داده‌اند، در حالی که 5 سال پیش فقط 10 درصد درختان دچار چنین حالتی شده بودند.

سال گذشته نیز تحقیقاتی انجام شده بود که ادعا می‌کرد امواج وای‌فای و سیگنال‌های موبایل روی کلونی زنبورها تاثیرگذار است.

50132

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد خلیفه IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۳
    1 1
    پس بگو چرا ما وای فای نداریم. محیط زیست دوستیم
  • senaps IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۵
    0 1
    کاری ندارم که این مطلب چی میگه،ولی برای خبر گذاری بد نیست که خبر یه ماه پیش رو منتشر کنه؟! http://amd225.iblogger.org/?p=156 در هر صورت نتایج بدست امده خیلی بده،ولی نمیشه از وای فای هم گذشت!!به هر حال دستگاه ها رو باید به اینترنت وصل کرد دیگه....به نظرم بهترین راه حل،اینه که 4g رو سریعتر این کشورها راه بندازن،ایران هم با توجه به سرعت پیشرفت هاش، برا سال 1409 این امکان رو خواهد داشت که از 3g به اسانی استفاده بکنیم...