سایت فیفا در گزارشی به بررسی وضعیت تیم ملی ایران در آستانه جام ملت‌های آسیا 2011 پرداخت.

در این گزارش با عنوان "قطبی به دنبال بازگشت ایرانیان به روزهای باشکوه" به تحلیل وضعیت تیم ملی ایران در آستانه رقابت های جام ملت های آسیا پرداخت.

در این گزارش آمده است: افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قصد دارد با رساندن تیم ملی ایران به مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا به کار دو ساله‌اش در تیم ملی ایران پایان دهد.

پس از ناکامی ایران در صعود به جام جهانی که ناامیدی زیادی برانگیخت، سرمربی 46 ساله تیم ملی ایران تمام انرژی و توانش را برای موفقیت تیم ملی به کار گرفته است.

قطبی در مصاحبه‌ی اخیرش به فیفا گفته بود همان گونه که بارها در رسانه‌ها اعلام کرده‌ام تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا ایران را به قهرمانی برسانم، برای رسیدن به این مهم باید همه با هم متحد شوند و به عنوان یک ملت در این رقابت‌ها شرکت کنند. تیم ملی به تمام ایرانیان در سراسر دنیا تعلق دارد و من بر این باورم که موفقیت ما شور و نشاط و احساس غرور و افتخار را در میان مردم ایران زنده خواهد کرد.

اطمینان قطبی به پیشرفت ایران در چند ماه اخیر برمی‌گردد که از زمان حضور این مربی روی نیمکت تیم ملی ایران که سابقه همکاری با گاس هیدینگ در جام جهانی 2002 را نیز در کارنامه دارد تغییرات بنیادین در تیم ملی ایجاد کرده، سیاست خاص قطبی برای برگزاری دیدارهای دوستانه مهم و سطح بالا و همچنین نایب قهرمانی در رقابت‌های غرب آسیا از مهم‌ترین رخدادهای اخیر فوتبال ایران بوده است.

ایران در صورت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا،‌ چهارمین عنوان قهرمانی‌اش را به دست خواهد آورد اما برای به دست آوردن این افتخار تاکنون 35 سال در انتظار بوده است.

ایران چهار سال پیش در جام ملت‌های آسیا وداعی زودهنگام با رقابت‌ها داشت و در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این دوره از رقابت‌ها ایران با تیم‌های امارات، کره شمالی و مدافع عنوان قهرمانی ـ عراق ـ هم‌گروه است.

افشین قطبی درباره وضعیت تیم‌های هم‌گروهش می‌گوید:« تمام رقابت‌ها در تمام گروه‌ها سخت و دشوار هستند اما بدون توجه به رقیبی که روبه‌روی ما قرار گرفته، تلاش می‌کنیم بر روی مسائل تاکتیکی و تمرین‌هایی که داشته‌ایم،‌ تمرکز کنیم و کار خودمان را به انجام برسانیم.»

قطبی همچنین درباره رویارویی با تیم ملی عراق در نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا در مقابل گفت: «ما قبلا در رقابت‌های غرب آسیا آن‌ها را شکست داده‌ایم اما این مربوط به گذشته است. دو تیم برای جام ملت‌های آسیا با تمام قوا حاضر خواهند شد. دیدار دو کشور همسایه همیشه یک دیدار کلاسیک و سنتی بوده و من این بار هم انتظار دارم بازی خوبی از کار درآید. »

آخرین درخشش ایران در جام ملت‌های آسیا به سال 1996 برمی‌گردد که ایران در این دوره از رقابت‌ها با درخشش علی دایی و خداداد عزیزی توانست به مقام سوم آسیا دست پیدا کند.

افشین قطبی در پایان صحبت‌هایش درباره وضعیت تیم ملی گفت: «امیدوارم جام ملت‌های آسیا فضایی برای درخشش پدیده‌های مستعد ایرانی باشد. ما برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل به قهرمانان جدیدی نیازمندیم.»

 

151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۶
    0 0
    برای اطلاع شما ایران در سال 2004 نیز با درخشش علی کریمی و مهدوی کیا به مقام سومی رسید