بر اساس گزارش سازمان های غیر دولتی هر 63 دقیقه یک زن در روسیه بدلیل خشونت های خانوادگی کشته می شود و هر سال بیش از 650هزار زن توسط شوهران یا بستگان خود مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه (AFP)، گروه حمایت از حقوق زنان آنا (ANNA) اعلام کرد: این خشونت ها در هر سال منجر به مرگ 14 هزار زن در روسیه می شود.

به عبارت دیگر، مارینا پیشلاکووا (Marina Pisklakova) از ریاست جمهوری به خبرگزاری فرانسه گفت: هر 63 دقیقه یک زن توسط شوهرش کشته می شود.

او گفت : این آماراز سال 1995 نسبتا پایدار باقی مانده است، گرچه بر اساس اعلام وزارت کشور آمار رسمی خشونت های خانگی از سال 2008 بوده است.

بنا بر اعلام مرکز نگهداری و رسیدگی از زنان آسیب دیده ناشی از خشونت های خانوادگی، در انگلیس هر سه روز یک زن قربانی خشونت خانوادگی می شود.

پیشلاکووا گفت: خشونت در روسیه می تواند تا حدی به جامعه پدرسالاری مرتبط باشد که در زمان درگیری میان زوجها معمولاً زنان مورد هدف قرار می گیرند. هر چند مقامات روسی از این مشکل آگاه هستند، اما برای حل آن کمک زیادی نمی کنند.

با توجه به جمعیت 10 میلیون نفری مسکو در این شهر فقط 35 مرکز نگهداری و رسیدگی از زنان آسیب دیده ناشی از خشونت های خانوادگی وجود دارد.
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =