استاندار کرمان با اشاره به حجم بالای خسارتهای زمین لرزه فهرج گفت: خسارات در روستاهای فهرج متمرکز شده است به طوری که تا این لحظه هفت کشته و صدها زخمی از زیر آوار در مناطق زلزله زده خارج شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، نجار دقایقی پیش در جلسه ستاد حوادث غیر مترقبه کرمان از حجم بالای خسارات مالی زمین لرزه در روستاهای شهرستان فهرج خبر داد.

وی همچنین در زمینه نخستین آمار تلفات جانی زمین لرزه گفت: تاکنون هفت نفر بر اثر این حادثه کشته شده اند که با توجه به خسارات، احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

نجار از فعالیت 15 اکیپ امدادی در منطقه خبر داد و افزود: این افراد در حال خارج کردن مردم از زیر آوار هستند و تا کنون صدها نفر مجروح از زیر آوار خارج شده اند و به مراکز درمانی منتقل شده اند.

استاندار کرمان ادامه داد: کشته شده های این حادثه تاکنون مربوط به روستاهای "تک سیف الدینی"، "چاه قنبر" و "سرزه" بوده اند. تعدادی از مردم این مناطق همچنان در زیر آوار هستند و تلاشها برای امداد رسانی به آنها ادامه دارد.

نجار با اشاره به امداد رسانی زمینی به حادثه دیدگان گفت: به محض روشن شدن هوا بالگردها به مناطق صعب العبور اعزام می شوند.

وی همچنین از تشکیل ستاد حوادث غیر مترقبه در بم، فهرج و ریگان خبر داد و گفت: اوضاع به دقت تحت نظر است.

استاندار کرمان از اعزام چندین اکیپ کامل پزشکی به منطقه خبر داد و افزود: تعدادی از اعضای ستاد حوادث غیر مترقبه نیز به منطقه اعزام شده اند.

وی با اشاره به فعال بودن فرودگاه بم اظهار داشت: از صبح امروز امدادرسانی هوایی از این فرودگاه آغاز خواهد شد.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =