نائب رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس می گوید: در جریان تصویب قانون هدفمندی یارانه ها مجلس می خواست آسیبی به مردم وارد نشود و به همین دلیل فکر می کنیم شیب کنونی اجرای هدفمندی یارانه ها تند است.

محمد رضا تابش در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که آیا نحوه اجرای کنونی قانون هدفمندی یارانه ها، تناسبی با قانون تصویب شده دارد، اظهار داشت: برای تصمیم دولت شاید بتوان توجیه قانونی داشته باشیم چون قانون اعلام کرده قانون ظرف 5 سال اجرا شود. دولت تلقی اش این است که امسال یک سال از آن 5 سال متوالی در واقع یک سال نیست بلکه چند ماه است.

وی با اشاره به بحث های فراوان مجلس برای جلوگیری از تورم طی اجرای این قانون، گفت:مجلس در آن زمان هم می خواست آسیبی به مردم وارد نشود ولی ما فکر می کنیم شیب کنونی اجرای هدفمندی، شیب تندی است.

وی با اشاره به نشست چندی قبل اعضای کمیسیون ویژه با نماینگان دولت گفت: در آن نشست هم دو دغدغه داشتیم. یکی اینکه شیب اجرای این قانون تند باشد و از این جهت مردم آسیب ببینند و دوم اینکه با افزایش قیمت ها درآمدهایی که دولت پیش بینی کرده، محقق نشود و آن وقت یارانه نقدی را پرداخت شده است ولی سهم تولید، صنعت و کشاورزی ما لطمه ببیند.

 تابش با بیان اینکه سرمایه ما مردم هستند، خاطر نشان کرد: مخصوصا در موقعیت فعلی که مواجه با تهدیدهای خارجی هستیم و بدخواهی دشمنان نظام قوت گرفته است ما باید جبهه داخلی مان خیلی قوی باشد تا فشاری بر مردم وارد نشود.

نائب رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول تصریح کرد: از ابتدا هم مشی این بوده است که در تصمیات اساسی در عین اینکه منتقد هستیم از دولت حمایت می کنیم ولی در هر صورت ما نماینده مردم هستیم و مردم توقعاتی دارند که باید برآورده شود. در اجرای این قانون نباید آسیبی به مردم وارد شود و اگر لازم باشد نظراتمان را اعلام می کنیم.
/3028

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =